Re: Spanningsval klem 15 contact
Ik heb even zitten grasduinen in het schema voor een 1989 3.2 - ik heb er zelf ook eentje
Wat me opvalt:
Pin 15 komt direct uit de ingition switch, dus je contactschakelaar.
In het schema kun je zien dat de betreffende uitgang van je contactschakelaar zowel bij run als bij starten 12V hoort te houden, dat zit als ik het zo lees inwendig al zo in je contactschakelaar.
Dus als de spanning daar bij het starten al wegvalt lijkt mij dat je probleem toch in de contactschakelaar zit - of bedoel je dat met het schakelblok dat je hebt vervangen ?
Als je dat vervangt en toch niets oplost ... vreemd.
Als dit inderdaad het probleem is, dan is het vervangen van je contactschakelaar de mooiste optie, maar dat heb je al gedaan ?
Als elektrotechneut zou ik dit met een additioneel relais oplossen (nu wordt Erwin boos als hij dit leest
)
Pin 50 (+12V bij alleen starten) gebruiken om dat relais te activeren en dan de schakelcontacten van het relais gebruiken om tijdens het starten de pin 15 aan +12V te hangen - wel met een zekering ertussen. Dan doe je hetzelfde als wat er in de contactschakelaar hoort te gebeuren.
Na nog een kwartiertje verder denken - als je het schakelblok al hebt vervangen en het probleem er nog steeds is - dat gecombineerd met die verwijderde startblokkering....
Zou het kunnen dat ze voor die startblokkering de kabel van pin 15 naar zekering 7 soms hebben omgelegd naar pin X naar zekering 5 ? Daarmee heb je dan immers de startblokkering gerealiseerd.
De startblokkering die je hebt verwijderd bevatte dan wellicht een relais dat precies deed wat ik hierboven als fix voorstel...
Als ik een startblokkering zou moeten knutselen dan zou ik dat ook zo doen... dit zou je eens kunnen nakijken rond je zekeringenbox, en kijken of die de rood-zwarte kabel nog ergens aan vast zit...