Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 1:47

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Winterwielen zijn binnen!!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Winterwielen zijn binnen!!!!
Nadat ik me de afgelopen weken het hoofd heb gebroken over de keus voor een set winterwielen, was het gisteren dan eindelijk zover.

Vanuit München arriveerde een 'postpakketje' wat direct in de berging kon worden gestald: een set 17" Boxster S velgen waarmee dit model werd geïntroduceerd in 2000.

Afbeelding Afbeelding

Ik wilde eigenlijk een nieuwe set velgen met winterbanden aanschaffen voor mijn Boxster, omdat we daar toch het hele jaar merendeels mee rond toeren. Een nieuwe originele set is zó aangeschaft, dacht ik....

Dat klopt wel, maar niet de velgenset die ik op het oog heb: de Boxster S velg van 2000. Aangezien ik de mogelijkheid van sneeuwkettingen wil behouden, was de keus ook beperkt tot 17" wielen.

Nieuw is door Porsche AG momenteel voor de 986 alleen een set leverbaar met onooglijke velgen (sportclassic II of de Boxster S II), wat mij niet kon bekoren.

Vandaar dat ik na wat omzwervingen via het internet bij een zaak in München terecht kwam:

SPORTSCAR UNIT

Een ruime keus aan gebruikte Porsche velgen voor de meest gangbare modellen van dit moment. En de prijzen vallen alleszins méé!

Na wat e-mail contact heb ik de 'gok' maar gewaagd en ze besteld, gesterkt door het feit dat mijn collega voor zijn 996, een week eerder een zelfde bestelling had geplaatst en vrijwel nieuwe velgen had ontvangen.

En gisteren was het dan zover: een stapeltje dozen werd door TPG afgeleverd, 5 dagen na de bestelling. En wat denk je? Een set ONGEBRUIKTE Boxster S velgen, dus zónder ook maar een ENKEL gebruiksspoor..... :shock:

Afbeelding

Nadere inspectie blijkt dat het toch wel zeker om originele Porsche velgen gaat, dus dat was weer een meevaller.

Afbeelding

Nu de banden bestellen, waarbij de keus waarschijnlijk tóch op de Conti's zal vallen (Winter Contact TS 790), afgaand op de adviezen van Porsche AG.

Ik ben erg benieuwd hoe dat straks zal rijden, maar vooralsnog ben ik erg tevreden over de service en de geleverde velgen door Sportscar Unit in München! :thumleft:

05 okt 2006 21:27
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Winterwielen zijn binnen!!!!
ER schreef:
Nadere inspectie blijkt dat het toch wel zeker om originele Porsche velgen gaat, dus dat was weer een meevaller.

Inderdaad .... want voor de 964 hebben ze vooralsnog alleen maar imitatie :?

Mooie wintervelgjes BTW :!:

05 okt 2006 21:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Zowiso een hele mooie velg :thumleft: En wel hele mooie voor winterbanden.

Van harte met de zeer goed bevallen bestelling. Nu maar hopen dat je de juiste keuze voor de banden maakt en ook zo goed gaan bevallen. :wink:

05 okt 2006 21:43
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Ik zie het Olaf...... Xcuse me dat ik de 964 nog niet had gechecked!

Tschja, je kijkt tóch allereerst in in eigen straatje hè... :wink:

05 okt 2006 21:45
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
gefeliciteerd met de aankoop ziet er goed uit.

robert

06 okt 2006 10:29
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
zal die postbode blij met je zijn geweest, joh!

Afbeelding

Zo meneerrrrtje, vier doosjes... :twisted:

Chique wintervelgjes hoor! 8)

06 okt 2006 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht Re: Winterwielen zijn binnen!!!!
Héééél mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D
En dat voor de winter :shock:
Dit zijn nu echte spiksplinternieuwe(gebruikte) velgen :!:
Gefeliciteerd met de mooie aankoop :!:

06 okt 2006 14:26
Profiel Facebook 
Rosmalen
Bericht 
De winterbanden zijn inmiddels óók besteld en worden volgende week op de velgen gelegd. De keus is toch gevallen op:

Conti Winter Contact TS 790

Alleen gaat er vóór de 205/50 R17 93V op (N0 codering), maar achter gaat er het nieuwe type op, op advies van Pon. Dit, omdat de 225/45 R17 94V niet meer leverbaar is.
Het alternatief is het nieuwe type Winter Contact TS 810 (225/45 R17 XL 94V). Mét loodversterking (?) maar geen N0 typering erop. Schijnt géén probleem te zijn.

Gaat mij toch boven mijn pet dus ik vertrouw er maar op dat het in orde is.

Laatst bijgewerkt door ER op 06 okt 2006 15:23, in totaal 1 keer bewerkt.

06 okt 2006 14:54
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gefeliciteerd met de mooie velgen. En nu maar wachten op de winter. :mrgreen:

06 okt 2006 15:16
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zeer leuke wintervelgen.
Ik heb sinds gisteren ook echte Porschevelgen (originele van de 968CS) op mijn daily driver zitten .
Zo behoud ik toch ook het Porschegevoel bij mijn werkpaard :lol:

Laatste update 22/10/2013

06 okt 2006 22:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Foto's koen! :D

06 okt 2006 22:37
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Door het slechte weer van vandaag (heb ze vannacht er pas opgelegd) nog niet de kans ertoe gehad , maar ze komen heel zeker :wink:

Laatste update 22/10/2013

06 okt 2006 22:52
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ER schreef:

Alleen gaat er vóór de 205/50 R17 93V op (N0 codering), maar achter gaat er het nieuwe type op, op advies van Pon. Dit, omdat de 225/45 R17 94V niet meer leverbaar is.

hamlappen van Pon. Echt idioot. Voor andere banden dan achter... Sukkels.

Rondom de 810S is veel beter. En de 810S is inderdaad een betere band dan de TS790V (maar was vorig jaar nog niet leverbaar in mijn achtermaat, wel voor, maar ik weet dan ook dat je het beste rondom dezelfde band kan leggen).

06 okt 2006 22:54
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Mee eens.

Verschillende banden vóór en achter lijkt me geen goed advies. En iedere bandenleverancier is het met je eens.

Advies Pon: de Conti 810 of 810S erop leggen.

Helaas; de 205/50 R17 is in deze serie NIET leverbaar.

Nieuw overleg met Pon leverde het volgende advies op: er toch de TS790 met achter de 255/40 R17 op leggen...... die is wél leverbaar door Conti.

Dat zal best. Afgezien van het feit dat die band nog breder is (voor een winterband geen voordeel), ontneemt die maat je tevens de mogelijkheid om er sneeuwkettingen op te leggen.

Allerlaatste Pon advies: dan moet je de Clack and Go 'kettingen' kopen.

Enorm duur systeem wat uit de tests niet al te best naar voren komt.

Resultaat: met mijn bandenleverancier zelf een oplossing gezocht én gevonden.

Er komen nu Michelin Pilot Alpin banden onder te liggen.

Prima winterband en in alle maten leverbaar. Nu nog even wachten tot de NPC Clubslalom achter de rug is; dan gaan ze er pas onder. :wink:

15 okt 2006 10:15
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ER schreef:

Nieuw overleg met Pon leverde het volgende advies op: er toch de TS790 met achter de 255/40 R17 op leggen...... die is wél leverbaar door Conti.

Heel goed dat je dit advies niet hebt opgevolgd.

Ik kan niet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de adviezen van Pon in deze...

15 okt 2006 11:09
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Devils son schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de adviezen van Pon in deze...

Viel mij ook tegen...... net als de prijzen voor de Michelins Pilot Alpin, die Pon Porsche uiteraard ineens óók kon leveren.

Scheelde toch (afhankelijk van de maat) € 75 a € 100 per band!!!! (EX montage, EX BTW, EX balanceren). Dan is de keus voor mijn bandenleverancier in de omgeving snel gemaakt! Die levert bijvoorbeeld de achterbanden per stuk € 100,- goedkoper, INCLUSIEF MONTAGE, INCLUSIEF btw, INCLUSIEF BALANCEREN.......

Tot op heden ook altijd uitstekende service gehad daar.

15 okt 2006 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Mooie velgen man :!: Daar komt Jan Splinter vast wel mee door de winter :wink: :wink:
Trouwens wel goed dat je wat betreft die bandenkeus verder kijkt dan je neus lang is.

18 okt 2006 8:42
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]