Auteur |
Bericht |
usual
968 ooit 968t
|
origineel?
wat zijn dit voor velgen?
|
13 jun 2004 23:50 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
zo te zien 15" fuchs velgen, waarschijn lijk 11J breed (misschien wel breder)
Kan origineel zijn, kan ook een verbreed setje zijn...
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 jun 2004 0:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Linkervoorkant van een flatnose/slantnose? Met zulke koelribben; zou dat ook origineel zijn?? Wow...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jun 2004 6:52 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
huh (nog niet goed wakker? Of grapppig bedoeld?)
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
14 jun 2004 7:01 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Misschien... heeeeeel misschien is het het rechter achterspatbord / wiel
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 jun 2004 14:40 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
is het verbreden van lichtmetalen velgen wel veilig? ik dacht trouwens dat ze alleen aan de binnenkant verbeed konden worden omdat er een dikke lasnaad achterblijft (bij staal draaien ze dat wel weer weg)
weet iemand een link waar je kan zien welke fuchs maten er allemaal zijn gemaakt? ik vind een velg die ver naar binnenloopt über, kan me dus totaal niet vinden in de laatste velgen mode
|
14 jun 2004 16:15 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
In geval van Fuchs velgen wel, want die zijn gesmeed en niet gegoten, waardoor je ze kan lassen...
Er zit in Duitsland een bedrijf dat is gespecialiseerd in het verbreden van Fuchs-velgen
Als ik het goed heb staat op de site van mittelmotor ( http://www.mittelmotor.de) wel een lijst met div. maten Fuchs velgen
Naar binnen verbreden kan net zo goed, probleem is alleen dat je snel met ruimte gebrek komt te zitten. En da's aan de binnenkant lastiger op te lossen dan aan de buitenkant
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 jun 2004 17:35 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
weet je ook welke jeroen? alvast bedankt
|
14 jun 2004 18:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, niet grappig bedoeld. Als je dat moet vragen is de grap mislukt en mijn grappen mislukken niet...
Dacht dat eerst ook, maar kon het oranje stukje verlichting niet thuisbrengen en bedacht me toen dat het wel eens een slantnose kon zijn, maar dat de velgen wel heeeeel breed waren voor voorop. Zeker toen Jeroen "origineel" schreef, dacht ik
Maar oké, om mijn onnozelheid weer een beetje goed te maken, hierbij de link naar de Fuchs velgen specialist uit Duitsland. Klik maar op het plaatje...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jun 2004 18:35 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Horn, volgens mij zijn dit toch de echte velgenkoningen van Duitsland
klikerdeklik hiero
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
14 jun 2004 18:53 |
|
|
horn
PF #57
|
Nou kan ik me vergissen, maar otto fuchs zit er niet op te wachten dat Usual hem een setje velgen stuurt met het vriendelijke verzoek deze te verbreden... Dan moet nl één van de productiebanden die net
dit aan het produceren is, 'eventjes' stoppen en dat is duuhuuur...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jun 2004 19:02 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
Laatst bijgewerkt door usual op 14 jun 2004 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 jun 2004 19:11 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: origineel?
Deze foto is bij ons in de werkplaats gemaakt door Anne 2.7 denk ik.
Dit rechter achter wiel is een verbrede 8x15.
De maat nu weet ik niet, wel weet ik dat er 355/40-15 banden onder zitten.
De originele spoorverbreder van 21mm is niet meer aanwezig.
De auto is een 3.3 Turbo uit 1979 en omstreeks 1982 omgebouwd door Kremer naar model "Street Turbo", toen een ontzettend dure ombouw, tegenwoordig niet echt gewild meer.
Deze auto heeft nu 19000 km. op de teller staan en verkeerd in abnormaal goede staat. Voor mij is dit de allerfijnste 3.3 die ik ooit gereden heb. Toch een beetje jammer van die ombouw, echter is deze auto zo uniek, vooral de staat en km. stand dat terug bouwen naar origineel af fabriek ook weer zonde is.
Groeten, Erwin.
|
14 jun 2004 19:11 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
Erwin, gibt es originele 11jx16 fuchsen?
|
14 jun 2004 19:22 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Nooit origineel door Porsche geleverd, wel 11x15.
|
14 jun 2004 19:24 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
mijn domme vraag van vandaag:
ik heb voor 205/55 zr16 en achter 245/45 zr16, heb ik dan 7j voor en 9j achter??
|
14 jun 2004 19:38 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Ja, zekerweten
|
14 jun 2004 21:04 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: origineel?
:mrgreen::mrgreen::^:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 jun 2004 22:53 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Sorry hoor mannen, maar ik vind dit soort wielen er wel heel erg fout uitzien. Dan vind ik mijn alternatieve DME relais (zie onder motor "3.2 start niet") een stuk onschuldiger.......
Kan zo'n 911 blok (3.3 Turbo heeft toch hetzelfde platform als de 3.2 ?) dat allemaal gewoon hebben ?
Dan kan ik me wel voorstellen dat ik met een standaard 3.2 als ik'm netjes rijdt wel een ton of 3-4 moet kunnen gáán....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 sep 2004 14:59 |
|
|