Auteur |
Bericht |
Viggo
Porsche 911 scOisterwijk
|
toyo t1r
Ik heb 3 jaar rondgereden met toyo T1s onder mijn porsche 911 SC en zeer tevreden over wegligging en grip, ook dagjes circuit gedaan. Zojuist banden vervangen, opnieuw Toyo T1r (opvolger van de T1s) op de 16"fuchs (zelf internet besteld en door porsche specialist erop gezet) maar de wegligging is zeer beroerd, zelfs bij lage snelheid de bocht in voel je de auto licht dweilen om nog maar niet te spreken van 140 km per uur snelwegbocht. Ik dacht eerst is nieuwe band dus laagje wax van de nieuwigheid ofzo, maar dat kan het niet zijn.
Ben benieuwd of iemand zelfde ervaring heeft, temeer ik voor deze band het forum nog gecheckt hebt en iemand schreef mega grip met deze toyo t1r. Iemand idee, toch de wangen van de band.
Vrees dat ik dus weer nieuwe kan bestellen, dan conti's met de n-codering.
grt
|
04 mei 2009 17:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: toyo t1r
mss 'n inkoppertje, maar staan je banden op de juiste druk
|
04 mei 2009 17:29 |
|
|
Viggo
Porsche 911 scOisterwijk
|
Re: toyo t1r
zal de druk voor de zekerheid nog even checken zo, was 2,8 voor en 3,0 achter toen ik weg reed bij schmidt oss.
|
04 mei 2009 19:29 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: toyo t1r
standaard toch 2-2,5?
_________________________________________ oud is beter
|
04 mei 2009 19:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: toyo t1r
klinkt als te slappe zijwangen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 mei 2009 19:48 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: toyo t1r
heb ook toyo's eronder; zal zo eens kijken wat voor type
_________________________________________ Got coffee?
|
04 mei 2009 19:50 |
|
|
Viggo
Porsche 911 scOisterwijk
|
Re: toyo t1r
bandenspanning gecheckt, was iets meer dan de 2.0 en 2.4 zoals voorgeschreven maar ook daarna zelfde verhaal. Rotonde full speed is er niet meer bij. Gelijk genezen van de toyo's, n-codering blijkt dus wel degelijk zinvol! Dure wijsheid ga gelijk maar de conti's bestellen
|
04 mei 2009 21:24 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: toyo t1r
Levert Toyo ook verschillende wandsterktes bij dit type? Het lijkt me toch stug dat er zo'n verschil zit in een opvolgend type?
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 mei 2009 21:35 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: toyo t1r
Anders de importeur van Toyo benaderen en daar de vraag neerleggen?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 mei 2009 21:57 |
|
|
Viggo
Porsche 911 scOisterwijk
|
Re: toyo t1r
zover ik weet bestaat er 1 model en geen mogelijkheid van verschillende wangsterktes. Via de site toyobanden ga ik nog wel reageren over deze ervaring t.o.v. de t1s.
|
04 mei 2009 22:32 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: toyo t1r
Wel ongelooflijk zonde van de banden, ik ben benieuwd wat Toyo daarvan gaat zeggen.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 mei 2009 23:10 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: toyo t1r
Ik denk toch dat je de band eerst moet inrijden zoals je zelf al in eerste instantie aangaf. Heb zelf zojuist Bridgestones S02-A laten monteren met N4 codering en heb hetzelfde. Er zijn topics geweest waarin men aangaf dat ze een paar honderd kilometer hebben moeten rijden eer het beter ging. (kan ze zo even niet vinden )
|
04 mei 2009 23:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: toyo t1r
+1 voor alfred.
_________________________________________ oud is beter
|
04 mei 2009 23:49 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: toyo t1r
Heb ook Toyo T1R op 16'' Fuchsen,voor 205 met 2.4 bar,achter 225 met 2,7 bar. wil geen andere band meer dan de T1R, werkelijk super grip en stabiel op hoge snelheid.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
05 mei 2009 8:41 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: toyo t1r
|
05 mei 2009 8:45 |
|
|
Viggo
Porsche 911 scOisterwijk
|
Re: toyo t1r
Dank Alfred , schijnt dus vaker voor te komen zo te lezen. Misschien toch eerst maar wat kilometers maken....
|
05 mei 2009 9:19 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: toyo t1r
heel herkenbaar, even een paar honderkilometers mee rijden..
de enige banden waar ik dit niet mee heb gehad waren de r888's...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 mei 2009 9:45 |
|
|
Viggo
Porsche 911 scOisterwijk
|
Re: toyo t1r
reactie vanuit toyo : onderstaande mail hoop ik door te vragen antwoord te geven op uw vragen. Bent u er zeker van dat u de T1-S gebruikt heeft en geen vergissing in het spel is met de F1-S? De F1-S was een door Porsche gehomologeerde band (N0), de T1-S was dat niet. Intussen is de F1-S (voor de Carrera 2 en 4)echter niet meer leverbaar. Zowel de T1-S als de opvolger T1-R worden door ons niet aanbevolen voor Porsche’s aangezien beide types geen Porsche homologatie bezitten. Zou u mij desondanks de maat en de gebruikte bandenspanning van de T1-S en de T1-R op willen geven? Wat is de toepassing; straatgebruik en/of circuit gebruik? Het rest mij u te vertellen dat de door u genoemde autobandenshop geen deel uit maakt van onze klantenkring. In onze ogen is een dergelijke internetshop niet direct het aangewezen bedrijf om banden te bestellen voor een zo specifieke auto zoals uw Porsche is.
|
05 mei 2009 22:52 |
|
|
cabrio wim
|
Re: toyo t1r
Duidelijk antwoord volgens mij. niet geschikt voor Porsche
|
05 mei 2009 22:58 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: toyo t1r
Inmiddels zo'n 500 km achter de rug en heb inmiddels geen "oeps" gevoel meer in bochten / rotondes
|
07 mei 2009 8:48 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: toyo t1r
Het is en blijft een auto hoor, net als ieder ander. Dat er porsche op staat doet er niks aan af. Neemt niet weg dat als je pauperbanden monteert je performance ook achteruit gaat. Maar het lijkt mij voor fabrikanten ook een drempel om telkens die N keuring te krijgen al zouden hun banden wel voldoen, zulke shit kost gewoon geld. Toyo's zijn gewoon best serieuze banden, zeker als je meer richting de circuit banden gaat. Nu valt de T1r wel mee, mijn broer heeft bijv r1r en die zijn niet aan het slippen te krijgen, en hij rijdt slechts een honda
|
07 mei 2009 13:19 |
|
|