|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Steek, ET, etc. Wat voor velgen?
Auteur |
Bericht |
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Steek, ET, etc. Wat voor velgen?
Ik heb een nieuwe velg nodig omdat een naar de vernieling is geholpen. Nu probeer ik me te oriënteren op wat het allemaal betekend maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik weet dat een 944 Type 2 een ET heeft van 52, maar houd dit in dat dit exact zo moet zijn, of zijn er marges, etc? Ik heb ook zien staan "7,5JX18", waarbij ik denk dat X18 de velgenmaat is (het ging om 18"). Maar wat is 7.5J dan?
Hoe weet ik wat de steek is van mijn 944 bijvoorbeeld, wat het is weet ik gelukkig.
Voor de kenners ongetwijfeld 'eenvoudige' vragen maar ik wordt er niet echt wijs uit met Google helaas.
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
14 sep 2009 16:43 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Re: Steek, ET, etc. Wat voor velgen?
7,5j is de totale breedte van de velg in inch, dus 7,5x 2,54cm.
De ET waarde kan normaal wel wat afwijken, maar zou niet TE veel, zelf zou ik max 5mm gaan.
|
14 sep 2009 16:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... ook niet met de PF zoekfunctie ET-waarde en J maat topics zijn hier al meerdere malen opgestart - en zelfs met goede uitleg beantwoord
|
14 sep 2009 16:49 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Als je slechts één velg vervangt, moet je exact dezelfde velg (merk, model, gewicht, breedte, ET, echt alles) monteren als de andere velg op die as. Hoef je dus verder niet te begrijpen. Makkelijker kunnen we het niet maken.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
14 sep 2009 17:08 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Als ik bedenk wat er nu voor banden opligt, voor is het bijvoorbeeld 225/40 ZR18. 225 is 8,86 inch, dus dat zou betekenen dat de velg die er nu op zit een 8,5JX18 is (ze worden op halve afgerond zag ik). Ging ik inderdaad al van uit en denk niet dat ik dezelfde kan vinden, teveel variablen?. Maar wil wel graag dezelfde maten etc er weer op hebben.
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
14 sep 2009 17:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Breedte van de velg is iets anders dan de breedte van de band; de band is doorgaans breder dan de velg.
Door de ET waarde te wijzigen verschuif je het hart van de velg en daarmee dus midden van het loopvlak van de band naar binnen (hogere ET) of naar buiten (lagere ET). De grens van wat nog kan, hangt doorgaans af van wanneer de band gaat aanlopen in de wielkasten. Met smallere banden heb je dus meer schuifruimte.
Bij gelijke ET waarde en gelijke breedte van de band, maakt de breedte van de velg (6J, 6.5J of 7J) niet uit; de band blijft hierbij op dezelfde plaats in de wielkast.
Verder even zoekfunctie gebruiken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 sep 2009 23:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Waarom denk je dat? Zelfs nieuw zijn ze mogelijk nog te krijgen - als je dat zou willen - , maar vast wel gebruikt bij DSP Parts of van Zweeden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 sep 2009 8:57 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
15 sep 2009 10:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
MI (te) duur - en als je niet tevreden bent, kan je of 'n gedeelte van je geld terug krijgen - of 'n waardebon Vincent Vega je hebt er nu 18" Turbo-looks onder, toch Ik heb exact zo'n set .. evt. ter overname
|
15 sep 2009 11:58 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|