Auteur |
Bericht |
Ark
991 GT3Rotterdam
|
Grootte van een ventielgat
Ik sta op het punt om een bandenspanningscontrolesysteem te bestellen voor mijn 997. Het gaat om een systeem met een display en 4 ventielsensoren aan de binnenzijde van het wiel. Bij de bestelling moet ik opgeven of het gaat om ventielgaten van 11,5 mm of 16 mm. Heb geprobeerd om het ventielgat op te meten, dat is wat lastig vanwege het rubber rondom het ventiel. Ik vermoed dat het ventielgat 11,5 mm groot, een Porsche is tenslotte geen Scania. Weet iemand hoe groot zo'n ventielgat is?
|
27 jan 2010 20:24 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Grootte van een ventielgat
Weet je wel zeker dat je die after market rommel wilt gebruiken in een P. met verder kwalitatief behoorlijk goede materialen Wel eens gehoord hoeveel problemen bijv. Franse merken hebben met dit soort systemen? Gewoon actief rijden, dus opletten. En als je een klapband krijgt dan komt het signaal te laat
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jan 2010 21:16 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Grootte van een ventielgat
Ik heb zo'n systeem origineel in mijn A8, afgelopen jaar 7 sensoren vervangen en opnieuw inlezen etc. banden eraf allemaal narigheid en ruim over de duizend euro om mijn bandenspanning te kunnen zien, nu is er in mijn winterset weer 1 stuk, heb heel het systeem maar uitgezet. Gewoon geen geld aan uit geven!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
27 jan 2010 21:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Grootte van een ventielgat
En ik dacht nog dat precies dit soort problemen alleen bij Franse auto's voorkwamen Buurman met 'dikke' Peugeot moest een verklaring tekenen toen hij het 'systeem' liet uitschakelen, dat hij zich bewust was van de risico's Heb zelf gewoon niet gekozen voor RDK (en niet vanwege de Euronen voordat iemand dat schrijft; denken mag iedereen wat 'ie wil ).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jan 2010 22:14 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Grootte van een ventielgat
Renault heeft het nu wel aardig onder controle, kostte wel 5 jaar ervaring opdoen Ik zou voor een aftermarket systeem ook geen cent geven. Ik deel Pauls mening: actief rijden
|
27 jan 2010 22:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Grootte van een ventielgat
Bij mijn Espace functioneert dat systeem perfect. Je kunt op de 10e bar nauwkeurig zien wat de bandenspanning rondom is. Als de bandenspanning onder een bepaalde waarde zakt slaat het systeem alarm. Ik heb één keer een langzaam leeglopende band gehad, en werd daar keurig voor gewaarschuwd. Je kunt uiteraard ook gewoon regelmatig zelf even meten. Bij mijn Porsche noem ik dat nostalgie
|
27 jan 2010 23:17 |
|
|
Ark
991 GT3Rotterdam
|
Re: Grootte van een ventielgat
mmmmm.... niet al te beste ervaringen als ik zo de reacties lees. Het gaat mij niet zozeer om het signaleren van een klapband. Ik rij hier en daar nogal eens op de verschillende circuits rond (oa bij de duitse Porsche Cup wedstrijden) en het is lastig om de banden (Michelin Pilot Sport Cup) op de juiste spanning te brengen. De temperatuur loopt tijdens snelle ronden snel op in de banden en dus ook de bandenspanning. En de Pilot Sport Cup banden zijn gevoelig voor de juiste spanning. Een te hoge bandenspanning rijdt dan niet prettig. Het is de truc om met een zodanig (lage) bandenspanning te beginnen, dat de banden, na opwarming, op de juiste spanning staan. Ik dacht met een Hella systeem ( http://www.hella.nl/produktion/HellaNL/ ... ng_sys.jsp) dat wat makkelijker te kunnen controleren. Natuurlijk werkt een goede losse bandenspanningsmeter ook wel als je direct na gereden ronden uit de auto springt, de bandenspanning meet en aanpast. Gezien jullie reacties zal ik er nog eens over nadenken
|
27 jan 2010 23:46 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Grootte van een ventielgat
Wellicht even meten met een schuifmaat? Daar kun je ook inwendig met de 2 puntjes meten!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
28 jan 2010 9:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Grootte van een ventielgat
|
28 jan 2010 9:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Grootte van een ventielgat
@Olaf: de link werkt niet meer, zegt Conrad. EDIT: ...niet naar luisteren, gewoon weer klikken O.@Ark: mmmm... Je beoogde gebruik is heel specifiek en misschien ook best wel heel handig dan. (Rijdt zelf ook graag op circuits; let misschien niet genoeg op de bandenspanning; denk overigens niet dat deze na stoppen heel snel zal zakken, door isolatie van het bandrubber..) Hella is ook een serieus product en zo ziet het er ook uit. Zal vanavond even de gevraagde diameter opmeten.
|
28 jan 2010 10:15 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Grootte van een ventielgat
Dat heeft ie zelf ook geprobeerd (zonder succes) dus ik vermoed dat ie zoekt naar een waarde die door porsche is vrijgegeven b.v. in een workshopmanual o.i.d.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
28 jan 2010 23:14 |
|
|
Ark
991 GT3Rotterdam
|
Re: Grootte van een ventielgat
je houdt het wel spannend.........
|
31 jan 2010 13:03 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Grootte van een ventielgat
tja wilde jij het ook weten dan? maar op fvd geeft ook niet echt een duidelijk antwoord je kan ook blingbling nemen
_________________________________________ remmen is angst
|
31 jan 2010 13:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Grootte van een ventielgat
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 feb 2010 21:44 |
|
|
Ark
991 GT3Rotterdam
|
Re: Grootte van een ventielgat
Het is uiteindelijk het Hella systeem geworden, hoewel ik wel wat in verwarring was na het laatste bericht van Paul II over de grootte van het ventielgat. Ik ben er toch van uitgegaan dat het 11,5 mm moest zijn en dat de 16 mm inderdaad voor de Scania's is. En het past: . Afgelopen vrijdag heeft PCR het systeem keurig geinstalleerd. Het kleine display zit in het vakje onderin de middenconsole. Past precies. Tot nu toe werken alle sensoren prima. Bij het inschakelen van het kontakt wordt de bandenspanning (en de temperatuur) van ieder wiel keurig weergegeven. Onderweg kun je de wielspanning checken door op een knop te drukken en bij een te lage spanning geeft-ie een piep. Kortom:
|
21 feb 2010 21:20 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Grootte van een ventielgat
Hallo Ark, Ik heb je een PB gezonden.
|
09 dec 2010 20:04 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Grootte van een ventielgat
kom er maar in Paul...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 dec 2010 20:17 |
|
|