Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:52

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
PS Cup en regen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bericht PS Cup en regen!
Zoals jullie misschien al weten ben ik op vakantie in Europa. Ik had Michelin PS Cup banden onder mijn auto. Voor nog prima profiel, achter iets minder maar toch nog ruim voldoende dacht ik. Kwam van de week in Frankrijk plotseling in een enorme stortbui. Ging van 160 terug naar 110 want ik zag de regen voor me. Hele natte weg met veel plassen. Het moment dat ik op de natte weg kwam begon de auto te slippen; aquaplaning! Kon de auto nog maar net op de weg houden (geef mezelf een schouderklopje voor het goede stuurwerk, waar een slipcursus op zijn tijd al niet goed voor is :mrgreen: ) Verder gekropen met 80 km/uur en in het hotel aangekomen meteen de Porschedealer in Toulouse gebeld. Kon de volgende dag langskomen om nieuwe Michelin PS banden te laten monteren. Mooi bedrijf trouwens en geweldige service maar wel dure banden (Euro 1900,=) of is dat een redelijke prijs hier? Ben nu alweer een paar dagen met de PS-en op pad. Ben niet meer bang voor de regen haha. De cups deden het geweldig op Curacao maar hier in de regen is het niet de ideale band. Dus als iemand nog een setje goede cups zoekt voor het circuit dan kun je ze halen in Toulouse (als ze de banden niet zelf onder de oranje GT3 hebben gedaan die daar stond).
Al met al weer een ervaring rijker.
Ps. Heb met de Cups in Duitsland een stuk met snelheden tot 275 km/uur gereden, super! :cheers:

30 mei 2011 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: PS Cup en regen!
Ja het kan flink regenen in Fr. Zelf keer in de Rhone-vallei terug naar 50 en alle knippers aan, zicht 1 meter.
Neem aan dat de nanny's in je 4wd je wel even geholpen hebben 8)
:cheers: is me wat onduidelijk gezien voorgaande verhaal...

30 mei 2011 10:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Een maandje terug ook enorme hoeveelheid regen gehad in frankrijk, ruitenwissers op de snelste stand en nog amper zicht. Kon met de 993 C4 gewoon 140 blijven rijden en merkte er niets van. :mrgreen:

30 mei 2011 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
wolf schreef:
Neem aan dat de nanny's in je 4wd je wel even geholpen hebben 8)
:cheers: is me wat onduidelijk gezien voorgaande verhaal...

4WD heeft zeker geholpen, zonder was het absoluut mis gegaan!

30 mei 2011 17:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
gast schreef:
Cups wordt max 100-110 oid aanbevolen in de regen op 997 GT3. Is dus bekend van die band :idea:
Zit nieuw ook maar 4mm profiel op 8)

Ik wist wel dat cups minder zijn in de regen maar zo veel minder :oops:
Ik werd door iedereen met 110-120 voorbij gereden terwijl 80 voor mij toch echt max was!

30 mei 2011 17:20
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Oh dat herken ik wel, ben in België met een 911 met bijna versleten semi's door een kennis met een camper voobijgereden toen we in de regen van Spa-Francorchamps naar huis reden.
Enige tijd geleden was hier nog een foto te zien van een nagenoeg nieuwe RS die in de regen de vangrail flink geraakt had.

30 mei 2011 17:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Curaçao
Gert schreef:
Enige tijd geleden was hier nog een foto te zien van een nagenoeg nieuwe RS die in de regen de vangrail flink geraakt had.

Dat soort beelden schoten mij ook even door het hoofd toen ik daar aan het glijden was :pale:

30 mei 2011 20:16
Profiel
964.c4
assendelft
Wat ik nu echt het aller coolste vind is dat je met je p van curacao hier bent en autobahn knallen
:res: :thumleft: :drive: :cheers: :ba:

31 mei 2011 1:08
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Ik kan me voorstellen dat je op curacao het hele jaar op slicks kunt rijden maar ik vind het een beetje naief om met dergelijke half versleten banden aan een vakantie in europa te beginnen, zeker als ik het goed begrijp je wel de moeite neemt om de porsxhe over te brengen. Geen womder dat je dan onderweg de hoofdprojs betaald. Gelukkig is het goed afgelopen.

31 mei 2011 6:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
mijn ervaring: sportieve micheliin banden + heel veel neerslag = problemen
(bij goed weer daarentegen)

bridgestones + ijs = overigens ook problemen :mrgreen:

31 mei 2011 10:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]