Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:25



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
968 cs onderstel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 968 cs onderstel
Ik vraag me af of een 968 CS onderstel (geen m030) anders is dan een regulier 968 onderstel. Als het goed zijn de veren 2 cm korter maar worden er ook andere schokbrekers gebruikt?
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


24 feb 2014 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Bericht Re: 968 cs onderstel
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... nsion.html

1) 968 CS / 968 Lux without M030 :
a) Springs
- Stiffness : 28 N/mm, constant
- Length : CS 324 mm / Lux 348 mm
- Diameter : 106 mm
- Wire diameter : 11.6 mm
- Color code : CS blue dots / Lux beige dots
b) Torsion bars
- Diameter : 25.5 mm
c) Sway bars :
- Diameter : 26.8 mm front / 16 mm rear

2) 968 CS / 968 Lux with M030 :
a) Springs
- Stiffness : 28 N/mm, variable
- Length : 329 mm
- Diameter : 124 to 110 mm (variable)
- Wire diameter : 11.7 to 12.2 mm (variable)
- Color code : white and yellow dots
b) Torsion bars
- Diameter : 25.5 mm
c) Sway bars :
- Diameter : front 30 mm / rear 19 mm (manual) or 18 mm (tiptronic, Lux only) adjustable

I'm just quoting my own Suspension summary.

To sum it up, the CS standard suspension is merely a Lux standard suspension with shorter springs and set lowered at the rear from the factory.
A CS with M030 will have the exact same suspension specs as a Lux with M030.
_________________________________________
LI2S2DBC


24 feb 2014 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: 968 cs onderstel
Thanx! Had het kunnen weten dat jij hier wel een antwoord op had
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


24 feb 2014 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: 968 cs onderstel
Er bestaan dus 968 C S(port) zonder sportonderstel? Asjemenou :bang:
Of eigenlijk is het gewone CS onderstel al voldoende uitgerust voor snelle bochtenwerk?
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


24 feb 2014 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Bericht Re: 968 cs onderstel
Ik had op geen enkel moment het gevoel dat ik iets te kort kwam bij mijn blauwe CS (standaard CS onderstel).
Zwaartepunt wordt 2 cm verlaagd, wat sowieso een andere dynamiek geeft, niet?
Voor de volledigheid ik heb de wagen 'normaal' gebruikt.

Tijdens de 'speeltijd' werd de zwarte ingezet :cheers:

De M030 ophanging past volgens mij wel bij de sper (M220), maar of het echt nodig is, hangt af persoonlijke voorkeur & gebruik
Maar ja, dan zou de remmen-upgrade ook best volgen, denk ik :idea:
_________________________________________
LI2S2DBC


25 feb 2014 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: 968 cs onderstel
Een 968 CS met M030 heeft altijd een sper (M220). Bij de 968 Coupe is dat niet zo, daarbij was het sper een aparte optie.


25 feb 2014 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: 968 cs onderstel
Nu ik toch bezig ben met het onderstel kwam ik het volgende tooltje tegen http://www.porformance.nl/product.php?id=330&cat=39

Iemand enig idee waarom dit handig is in het gebruik om de afstelling van de torsie armen te doen. Beetje hulp voor de verlaging kan ik wel gebruiken.
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


04 maart 2014 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: 968 cs onderstel
Hoi Lucien,

de afstelling luistert zo nauw, ik zou bij Harry van RFF te Aalsmeer te rade gaan. Hij heeft ongetwijfeld het benodigde gereedschap, en mijn ervaring is dat je prima een prijs kunt afspreken. Verrassingen achteraf zijn altijd mogelijk, maar dan word je ff gebeld :salut:

Is die 968 nu al uit de winterslaap? :shock: :popcorn:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


04 maart 2014 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: 968 cs onderstel
Hee Tom. Nee nog niet uit winterslaap maar wel het eea op orde gemaakt. Verwacht deze week een cs onderstel. Eind van de maand haal ik de 968 weer van stal. Staan weer een aantal meetings op het programma.
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


05 maart 2014 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: 968 cs onderstel
Originele hoogte:
Afbeelding

CS (niet M030) onderstel:

Afbeelding
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


28 maart 2014 14:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.