Auteur |
Bericht |
Porsche84
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
|
Remklauwen revisie 996 Turbo
Er zijn best wel wat zaken te vinden op dit forum rondom rem revisie maar ik ga er toch nog eentje starten omdat nog niet al mijn vragen beantwoord zijn.
(Winter) Project: Alle 4 de remklauwen demonteren en opnieuw laten poedercoaten/spuiten en direct een revisie uitvoeren door alle rubbers waar nodig te vervangen.
Ik heb genoeg ervaring om dit goed uit te voeren echter hier mijn vragen:
1. Indien ik de remklauwen laat poedercoaten, wordt er dan ook een blanke lak aangebracht? 2. Bij het ontluchten van het gehele systeem moet ik voor een 996 Turbo nog rekening houden met ABS gerelateerde zaken?
Alvast dank voor de reacties
_________________________________________ After years finally a dream comes true
|
08 dec 2014 12:59 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Blanke lak kan ook gepoedercoat worden.
|
08 dec 2014 20:08 |
|
|
Porsche84
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Top! Vraag 1 is dan beantwoord
_________________________________________ After years finally a dream comes true
|
08 dec 2014 20:16 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Erg interessant om te volgen Hoe zien jouw remklauwen er op dit moment uit? Eventueel foto?
|
08 dec 2014 20:25 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
NIET POEDERCOATEN!!
je hebt siliconenverf nodig. poedercoaten verkleurt ook na een rondje ring! bel even met een specialist zoals APP oid wat ze voor verf gebruiken.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
08 dec 2014 20:31 |
|
|
Porsche84
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Dank Thomas voor de tip. Is zeer welkom ga ze even contacten, ben daar regelmatig in de buurt. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen ring-rijder ben maar wil niet het risico lopen dat ze verkleuren. Mijn gedachte was dat poedercoaten sterker/harder was dan gewone verf met lak.
Er is remvloeistof geknoeid tijdens de vorige service. De auto was toen nog niet van mij dus dit zal voortaan zeker niet meer gebeuren!
_________________________________________ After years finally a dream comes true
Laatst bijgewerkt door Porsche84 op 23 dec 2014 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 dec 2014 23:06 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
De originele klauwen zijn ook gepoedercoat. Alleen ook bij poeder coaten heb je de keuze tussen normaal en speciale poedercoating voor hoge temperaturen. Daar moet je dus zeker op letten. Een andere optie is speciale twee componenten lak voor remklauwen. Blijft erg mooi en kan temperaturen tot zo'n 600 graden aan zonder een spatje verkleuring.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 dec 2014 13:16 |
|
|
Porsche84
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Thanks, weet je toevallig wat de kleurcode is? Ik heb hier gelezen Ral 3020. Klopt dat?
Tevens is mijn vraag mbt het ontluchten beantwoord. Het heeft geen gevolgen voor het abs systeem.
_________________________________________ After years finally a dream comes true
Laatst bijgewerkt door Porsche84 op 10 dec 2014 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 dec 2014 14:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
De rode kleur is speciaal voor Porsche gemaakt maar als je er RAL 3020 naast legt is dat wel opvallend hetzelfde.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 dec 2014 14:51 |
|
|
giulia
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Niet poedercoaten! Als er een steentje tegenaan spat (wat dus echt wel gebeurt) kan je het niet bijwerken en gaat het op den duur loslaten. Gewoon laten of zelf spuiten in aantal lagen. Hoeft ook nog geen eens in hoge temperatuur verf want zo heet worden de klauwen ook weer niet....hitte gaat naar de schijf.
|
10 dec 2014 16:05 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
dat lijkt mij niet waar. waar baseer je dat op?
er bestaan zelfs koelribben, Fade Stop Brake Cooler, voor het koelen van de klauwen. lijkt mij dat dat niet voor niets is. ik heb zelf de ervaring dat klauwen gewoon kunnen verkleuren door de hitte.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
10 dec 2014 18:03 |
|
|
giulia
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Ik baseer dat op het feit dat ik ondertussen misschien wel 6 paar remklauwen voor mijn GTV6-en, 75's en zelfs mijn GTA zelf heb gespoten zonder enige verkleuring of afbladderen.
|
10 dec 2014 18:49 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
en is die remvertraging hetzelfde als die van een 911? de frictie is enorm en daardoor de warmte ontwikkeling.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
10 dec 2014 21:44 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Ik heb heel wat gt3 klauwen gezien die meer paars zijn dan rood na intensief circuit gebruik.
Voordat bij een niet sportauto op het circuit de klauw zo heet wordt dat er verkleuring zou kunnen optreden kookt de remvloeistof al en is er fading waardoor het feest voorbij is en oververhitting van het hele remsysteem niet gaat voorkomen vermoed ik.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
10 dec 2014 23:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Je mag na een paar rondjes best je vingers op mijn remklauwen leggen giulia. (Ik zou het alleen niet adviseren. De schijven worden letterlijk rood gloeiend en de klauw al gauw zo'n 200 graden). Met de "Brake Temperature Pyrometer" kwam het bij mij boven de 200 en 220 graden uit.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 dec 2014 15:57 |
|
|
giulia
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Waar lees jij dat het over circuitgebruik gaat?
|
11 dec 2014 22:31 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
het is een 911 turbo. neem aan dat je die af en toe toch even uitlaat ergens waar hij zich lekker thuis voelt..
maar je hebt een punt als je nooit de auto vol belast dan kan je ze ook poedercoaten.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
11 dec 2014 22:49 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Dat lees ik nergens, maar met de doe het zelf methode die jij aangeeft kun je de remmen niet vol belasten. En ik ga er vanuit dat de remmen in alle omstandigheden goed moeten blijven. Ja, als je niet echt remt verkleurd er niet zoveel
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
11 dec 2014 23:21 |
|
|
giulia
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Wat is echt remmen dan? Je remt of je remt niet. zelfs die uitzonderlijke paar keer heel stevig remmen of noodstop in het dagelijkse verkeer zijn echt niet van invloed. Mijn Brembo's onder de GTA hebben het met mijn doe het zelf methode prima uitgehouden.
|
11 dec 2014 23:39 |
|
|
Porsche84
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Zit veel op het circuit maar dat is op twee wielen. Met de turbo heb ik die inspiratie niet, ze zullen dus niet de temperaturen bereiken zoals jullie hierboven beschrijven. Vind het wel een leuke discussie, zo kan ieder voorzich bepalen wat het best is voor hen.
_________________________________________ After years finally a dream comes true
|
11 dec 2014 23:43 |
|
|
dickdale
|
Re: Remklauwen revisie 996 Turbo
Als je ze laat poedercoaten dan moet je ze voor die tijd laten stralen en dat moet je niet willen. Het straalmiddel komt overal. Dan zou je ze na het stralen en spuiten moeten reviseren...
|
02 apr 2015 21:03 |
|
|