Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Vredestein Space Master
Vanmiddag het reservewiel (Space Master) maar eens uitgeprobeerd en wat een wonder wiel Maar weet iemand waarom er twee ventielen in zitten (een normale en een kleinere uitvoering)? Weet iemand ook of de wang helemaal vlak zoals een normaal wiel behoort te zijn of blijft er een zeg maar groef in zitten tegen de velg aan?
|
27 apr 2015 20:34 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Vredestein Space Master
De band pompt zich helemaal op, er blijft geen groef in zitten, anders bereik je ook de juiste hoogte niet. Die 2e ventiel is volgens mij gedaan voor een afwijkende pomp/aansluitnippel, je weet maar nooit waar je met bandenpech komt te staan. Zeker weten doe ik dit niet, ik vind dat 2e ventieltje maar een vreemd dingetje...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
28 apr 2015 8:50 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Voor t eerst dat ik een foto zie van een opgepompt exemplaar, lijkt wel een kruiwagenwiel Ik vraag me toch weleens af of de mijne na 26 jaar nooit gebruikt te zijn nog steeds goed in model zou ploppen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 jul 2015 11:12 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
heb voor de zekerheid een volwaardige band op een cookie-cutter voorin liggen, rubber van 40 jaar oud........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
22 jul 2015 11:38 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Ik pomp elk jaar dat wieltje op met de compressor, duurt wel heeeel lang voordat ie op spanning is, maar : better safe than sorry !
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
22 jul 2015 16:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Ik test het nooit past toch niet met de grote remmen eronder Laat het wiel wel in de auto voor kreukelzone
_________________________________________ remmen is angst
|
22 jul 2015 17:58 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Zou het een goed idee zijn of juist niet om dat reservewiel af en toe op te pompen? Heb geen idee, maar t leek me een beetje voor eenmalig gebruik?
|
22 jul 2015 23:43 |
|
|
heuer
West Friesland
|
Verhaal van die kreukelzone , is dat al eens onderbouwd ? In mijn geval een 964 , rij momenteel zonder band, gereedschap en krik rond ...
|
24 jul 2015 21:20 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
+1. Vind reservewielen redelijk zinloos. Heb nog nooit een lekke band gehad, maar zou wel altijd met zo'n ruimte-vretend wiel in het vooronder moeten rondrijden. Snap ik niet zo. Denk dat dit een gewoonte is uit de tijd dat de wegen veel slechter waren. Er zijn zat andere onderdelen die stuk kunnen gaan en die hebben we toch ook niet in reserve bij ons...? Bel de ANWB wel als er iets kapot is.
|
26 jul 2015 10:36 |
|
|
Patrick D
718 Cayman GTS-4.0
993 Carrera (ex)
WRX-STi TD05-18G
|
Op zo'n bandje 1400 km uit Menton terug komen rijden. Na thuiskomst weer opgevouwen en terug in het vooronder. Had nog genoeg profiel. ANWB? Die zocht contact met Porsche Antibes. Uiteraard hadden die alles op voorraad, maar natuurlijk was het advies om niet 1 band te vervangen. Levensgevaarlijk. Minstens alle 4 de banden vervangen zou noodzakelijk zijn Kortom, ik was blij met mijn thuiskomertje en de kwaliteit ervan.
_________________________________________ Life is a carrera Am besten fährt man Porsche
|
26 jul 2015 21:55 |
|
|
heuer
West Friesland
|
Maar zijn er geen mensen die iets zinnigs kunnen zeggen over de impact zone cq dat reserve wiel daar ? In de porsche cup (964) hadden ze toen allemaal dat wieltje in het vooronder
|
27 jul 2015 7:44 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Je bent qua kreukelzone veiliger ZONDER spacemaster dan met. Zonder kan de bak meekreukelen, gebeurt anders niet en wordt de schok doorgegeven. En omdat de band geheel leeg is kan deze ook geen schokken opvangen, impact komt direct op de velg en deze kreukelt nauwelijks.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
27 jul 2015 9:16 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Het wieltje is in ieder geval verplicht in de USA, de grootste afnemer van Porsches....dus
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
27 jul 2015 10:25 |
|
|