Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Balanceren Fuchs Velgen???
Heb dan toch eindelijk een set gebruikte Fuchsen aangeschaft; zijn helaas nog niet afgeleverd (want via eBay in Duitsland gekocht).
Nu moeten er nog nieuwe banden om, vandaar wat vraagjes:
Ik wil zelf voor het balanceren, heel voorzichtig, het oude geplakte balanceerlood verwijderen. Zal inmiddels wel muurvast zitten. Hoe krijg ik dat balanceerlood eraf zonder de velg te beschadigen? Warmstoken, stickerverwijderaar?
Het balanceren, moeten dan de naafkapjes op de velgen zitten? Of kan ik die kapjes beter even verwijderen en thuis laten om de kans op beschadigen te voorkomen?
Ja, ja, ik ben erg voorzichtig aangelegd
En waar heb ik nog niet aan gedacht, maar moet ik ook nog aandacht aan besteden bij montage e.d.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jul 2005 15:26 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
naafkapjes hebben geen invloed op het balanceren, geen gewicht, en dicht bij het center van het wiel. Wel belangrijk, als je ze meegeeft moet je maar hopen dat je ze ook terugkrijgt....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 jul 2005 16:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Met een plamuurmes of plastic spatel - je zou het even kunnen verwarmen met een fohn, zodat de lijm wat zachter wordt.
Let er bij het balanceren op dat ze plakgewichtjes gebruiken - tegenwoordig mag men geen lood meer gebruiken en gebruikt men volgens mij zink (deze mogen dan ook niet op maat/gewicht geknipt worden).
Balanceren gebeurt op een as - je naafkapjes moeten er dus uit !
Wat bedoel je met montage de banden op de velg of het wiel op de auto
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 jul 2005 16:14 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Bedoeld wordt: montage van de wielen op de auto doe ik zelf. Aanschaf, montage van de banden en balanceren zal waarschijnlijk bij een Profile Tyre Center gebeuren. Lijkt misschien een beetje omslachtig, maar "mijn" Porsche garagebedrijf zit nogal van mijn huis vandaan en omdat de huidige 4 stuks 17"-wielen niet zo soepel in de Porsche passen rij ik maar even met de Fuchsen in de BMW op en neer naar het dichtstbijzijnde Profile Tyre Center en wissel vervolgens thuis de wielen. Bedankt voor de tip, dat van die as stond ik niet bij stil!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jul 2005 16:22 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
zorg ervoor dat het plaklood aan de binnenkant van de velg zit!
veel properder en geen last nadien met lijmresten.
En nogmaals, laat je niet wijsmaken dat dit niet lukt, dit gaat altijd!!
(desnoods ff de band verdraaien op de velg)
grtz & vl plezier met je fuchskes!
Y.
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
01 jul 2005 18:28 |
|
|
Anonymous
|
| | | | yves schreef: zorg ervoor dat het plaklood aan de binnenkant van de velg zit! veel properder en geen last nadien met lijmresten. En nogmaals, laat je niet wijsmaken dat dit niet lukt, dit gaat altijd!! (desnoods ff de band verdraaien op de velg) grtz & vl plezier met je fuchskes! Y. | | | | |
Idd. 'blind' laten balanceren is het mooist, 'splitten', dus achter de spaken is nog mooier; er is echter mee lood/zink nodig en zoals Yves schrijft: ALTIJD laten matchen , met een fatsoenlijke balanceermachine (ik prefereer Hofmann) is dit mogelijk.
|
01 jul 2005 20:52 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
@infinity:
Wat betekent: "laten matchen"?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jul 2005 21:03 |
|
|
Anonymous
|
Matchen is het verdraaien van de band op de velg totdat een optimum bereikt wordt in een minimum aan balanceer lood/zink.
Het een iteratief proces (bewerkelijk dus). Daarom prefereer ik Hofmann balanceermachines omdat deze de bewerking eenvoudig maken.
Vergeet niet: ook een ei is uit te balanceren op 0: echter het is en blijft een ei!
Met matchen zoek je dus naar compensatie van het hoogste punt van de velg en het laagste punt van de band of vise versa.
|
01 jul 2005 21:09 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Balanceren Fuchs Velgen???
Pffff, hè, hè !!
Leek wel een Mauk story te gaan worden!
Weet niet waar je woont, maar gezien je eisen zou ik eens overwegen om bij Henze langs te gaan.
Ken iemand met soort gelijke eisen/wensen/angsten en die komt daar al jaren naar volle tevredenheid!
|
01 jul 2005 22:02 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Balanceren Fuchs Velgen???
@Rob-964: Jij kent ook je klassieken zeg; die Mauk heb ik destijds ook nog wel eens een handje "geholpen"
@Rob-964:
Heb je dan ook een adresje voor een shrink
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jul 2005 22:27 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Balanceren Fuchs Velgen???
|
01 jul 2005 22:51 |
|
|
Gerbie
911T 2.4
|
Op mijn Fuchsen zitten ze foeilelijk op de gepolijste rand geplakt, dit is niet om aan te zien! Zorg ervoor dat alles aan de achterkant geplakt wordt. Kennelijk vond de vorige eigenaar van mijn P het niet zo belangrijk, maar ik snap sommige bandenboeren ook niet, die kunnen toch zelf ook wel bedenken dat het niet om aan te zien is. Succes in ieder geval met je nieuwe (mooie) wielen!
|
01 jul 2005 23:28 |
|
|
HennieC2Targa
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2
Ex.Boxster S Zwart
Porsche Macan Wit.Culemborg
|
Elke goede banden leverancier/ vakman zal op jouw verzoek plakloodjes/ zinkjes aan de binnenkant van de velg monteren en daar hebben ze begrip voor
Ik heb net mijn CS velgen laten opknappen en er nieuwe banden om laten leggen en ook dus de plakloodjes aan de binnenkant laten monteren dat geeft een mooi egaal gezicht
Veel plezier met je Fuch's velgen
_________________________________________ Live and let Live
|
02 jul 2005 10:14 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Rij nu al weer enkele weken rond met de Fuchsen met nieuwe SportContacts, maar....
Ook na hernieuwd balanceren van de velgen/bandcombinaties blijf ik een onbalans houden (voornamelijk achter) die vanaf ca. 125 km/u tot stevig trillen leidt. Had ik met de imitatie-cups absoluut geen last van!
Wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat de oplossing van dit probleem?
De banden zijn al op de balanceermachine gecontroleerd op hoogteslag en andere onevenwichtigheden. De velgen slingeren niet.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
12 okt 2005 10:11 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik heb het ergens al eens eerder aangegeven, maar toen wilde jij mij niet geloven!
Maak wat tijd vrij en rij hier zaterdag maar eens langs!
Als zij het niet weten, dan heb je echt een probleem!
En tot slot, nee Robby heeft geen aandelen van deze zaak!
|
12 okt 2005 10:17 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Had ik al gelezen, ech wel! En geloof ik ook heus!
Alleen, als iemand mij eerst kan aangeven wat mogelijk de oorzaak van het probleem is, dan kan ik nog een keer aan de bel trekken bij het bedrijf dat nu de banden heeft geleverd.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
12 okt 2005 10:20 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Nicolò, ik zat natuurlijk maar wat te geinen, maar ik denk dat het echt verstandig is om hiermee even naar een (banden!)specialist toe te gaan!
Niet dat ik alle specialisten hier (op het Forum ) voor het hoofd wil stoten, maar ............ je snapt me wel denk ik!
Met het resultaat (advies) van Henze ga je toch gewoon weer terug naar jouw bandenleverancier en laat hem/haar dan maar het tegendeel bewijzen!
Suc6!
|
12 okt 2005 10:54 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Het vervolg:
Vandaag naar Henze aan de Loosduinseweg in Den Haag geweest. Voorbanden opnieuw erom gelegd want zouden niet goed hebben gelegen en natuurlijk voor- en achterbanden opnieuw gebalanceerd. Linksachter bleek een slag in de band te zitten, hetgeen het enorme trillen zou kunnen verklaren. In ieder geval, terug op de Autobahn was vanaf 130 het trillen weer als vanouds, dus eerdaags maar eens retour naar de bandenleverancier Reedijk uit Strijen en om een nieuwe achterband vragen. Want die slag, dat moet een productiefout zijn (of misschien verkeerde opslag?).
Wordt weer vervolgd, maar moet vóór de NPC Nachtrit verholpen zijn!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
26 okt 2005 19:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Hoi Nicolò
Het lijkt er op dat het bezoek aan Henze, je iig dichterbij de oplossing van het probleem heeft gebracht!
Ik weet niet hoeveel km je inmiddels hebt gereden met die nieuwe banden, maar als dat er wel een paar zijn, zou ik wel voor twee nieuwe banden gaan!!
Ik hoor het (misschien) wel bij de Nachtrit!
Tot dan!
Rob
|
30 okt 2005 0:45 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Hoi Nicolò,
Ik begrijp uit je nieuwe onderschrift:
Eindelijk goede bandenmontage en balancering, met dank aan Henze, Den Haag...
dat HET probleem nu eindelijk definitief is opgelost?
Ik hoop het iig voor je!
(had je op 1 juli, maar gelijk naar mij moeten luisteren! )
Rob
|
21 nov 2005 17:28 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Hier meer informatie over "onzichtbaar balanceren" en balanceermachines.
|
28 nov 2005 22:31 |
|
|