Auteur |
Bericht |
rovers
993 4Szoetermeer
|
Zoekerige 993 S4
Ik moet voor mijn 993 S4 uit `97 nieuwe voorbanden hebben.
De huidige banden (pirelli) zijn erg zoekerig op de snelweg.
Heeft er iemand positieve ervaringen met een ander merk band ?
|
24 sep 2005 22:55 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Zoekerig
Eerst een vraagje zijn ze wel goed uitgelijnd?? Maar ik zelf ben heeel erg happy met mijn conti.
|
24 sep 2005 23:25 |
|
|
rovers
993 4Szoetermeer
|
Re: Zoekerig
Uitlijnen is pas gebeurt bij profile, verbeterde echter niet veel.
Impreza WRX stuurt strakker.
|
24 sep 2005 23:34 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Dan Direzonale nemen van Pirelli.
|
25 sep 2005 0:10 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Hoe is het met je achterbanden slijtage?je hebt nu toch RS camber??
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 sep 2005 0:27 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
hoe oud zijn de oude banden,
toe ik er nieuwe banden op zette ook pirelli p zero rosso asimmetricco
18" was echt wel verschil met de oude banden (en de oude waren ook pirelli enz.
en een porsche uitlijnen die misschien verlaagd is en andere wiel stand heeft kan niet iedereen.
_________________________________________ remmen is angst
|
25 sep 2005 1:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook vóór? Dan weet ik wel waar het zoekerige vandaan komt...
|
25 sep 2005 8:37 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Voordat het onduidelijk wordt.Ik had over de auto van RS-R.Ik geloof dat hij zijn auto naar RS spec. heeft laten afstellen.Mijn auto had dat nl ook.Achterbanden haalden nog geen 4k
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 sep 2005 9:30 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Geen probleem tot nu toe,
moet wel zeggen dat ik het de laatste tijd wat rustiger aan doe.
Binnenkort rij ik richting Spa-Francorchamps om de auto weer eens de sporen te geven.
Kom ik nog wel terug op je vraag.
|
25 sep 2005 13:38 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ook voor,
tevens ander stabilisatoren( turbo's 22mm voor en 21 achter),
uitlijning en uitweging en
achter Asimmetrico's , voor Direzionale.
Bochtenwerk is nu zodanig dat je de niergordel om moet doen.
En niets zoekerig....
Dit soort zaken moet je door de specialist laten doen.
BTW, Spike hoe rijdt de auto nu?
|
25 sep 2005 13:43 |
|
|
Gerco
|
De auto rijd "zoekerig" zeg je, maar kan je dat wat meer uitleggen ?
Want wat wel gebruikelijk is bij een 4S is dat vanwege de achterwielen die uit het spoor staan van de voorwielen door de bredere achterkant, dat de auto bij spoorvorming in de weg niet stabiel aanvoelt, en inderdaad een beetje "zoekt". Dat is een feit en gewoon helemaal niets aan te doen volgens mij. Als de spoorvorming erg is, en je veranderd van baan, dan slingert de auto een beetje en denken de mensen achter mij vast dat ik teveel gedronken heb of zo
Mijn Turbo heeft het nu ook natuurlijk omdat die dezelfde body heeft. Maar dit heeft in elk geval niets met de uitlijning te maken of de banden.
Correct me if I am wrong
|
11 okt 2005 13:44 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Zie ander (banden-)draadje. . . . .
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
11 okt 2005 13:50 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Zou je dat nou wel doen ...
On topic: heb Conti Sportcontact mét N codering ... (referte aan andere topic) en die bevallen me tot nu toe uitstekend. Bij spoorvorming of andere vervormingen van het wegdek voel ik de auto ook "trekken". Lijkt me normaal met die brede sloffen (en sportonderstel).
|
11 okt 2005 13:54 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Conti Sportcontact II is gewoon een erg goede band, zitten (vanzelfsprekend . . . . .) op de meeste (sportievere) Audi's en VW's.
Voor een Porsche gewoon met N-codering nemen !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
11 okt 2005 13:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De grap is dus dat RS-R ervaart dat door tegen het advies van Porsche in voor andere banden te monteren dan achter (P-Zero system), alsmede wijzigingen aan het onderstel, het zoekerige wel weg is.
Toch is het iha zo dat met brede banden een auto sneller last heeft van spoorvorming. Misschien rijdt RS-R gewoon altijd iedereen links voorbij (immers, op de rechterbaan is iha meer spoorvorming).
|
11 okt 2005 14:01 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
RS-R, heb je dat inderdaad zo bedoelt of voel jij ook spoorvorming e.d.?
|
11 okt 2005 14:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Zoekerige 993 S4
Heb ik hier al een paar maal aangehaald, zoeken is aan mij niet besteed.
Mijn wagen had een zeer zwevend en stuiterend weggedrag bij de aankoop. De banden, Pirelli's Zero, zijn toen in garantie vervangen door Michelins, met een totaal ander weggedrag tot gevolg. Er bleek een constructiefout in te zetten.Het was zeker niet de eerste keer dat men Pirelli's in garantie vervangen heeft.
Nu weet ik niet of ze allebei een N-codering hadden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 okt 2005 14:12 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
En bij sterk afremmen[ook met spoorvorming
Moet de mijne donders goed in de gaten houden bij een 'forse'rijstijl
_________________________________________ t beste maar weer...
|
11 okt 2005 14:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Zoekerige 993 S4
De Pirelli P-Zero is met N-codering verkrijgbaar. Af fabriek is het altijd met N-codering. En de keuze voor Pirelli indertijd had te maken met de "Pirelli Supercup". Niet omdat Porsche Pirelli de beste banden vond ofzo...
|
11 okt 2005 18:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat hoort niet zo te zijn. Met remmen, ook al is het een noodstop, is een Porsche 911 normaliter uiterst stabiel. Bij een rotwegdek misschien niet zo, maar ik zou er toch eens goed naar kijken of het niet beter kan.
|
11 okt 2005 18:05 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Nee,
en deze combinatie is me aangeraden door de onderstelspecialist van Cartronic.
|
11 okt 2005 18:32 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Uitwegen
|
11 okt 2005 18:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarschijnlijk ook uitlijnen... of misschien ook andere dingen. Gewoon checken.
|
11 okt 2005 19:32 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ga ervan uit dat dat in orde is.
Uitwegen wordt zelden gedaan en vaak ligt daarin de oorzaak.
|
11 okt 2005 19:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Uitlijnen wordt ook niet altijd goed gedaan. En ik zou het sowieso laten checken, want slecht uitgelijnd goed uitgewogen is ook niet goed.
|
11 okt 2005 20:27 |
|
|