Auteur |
Bericht |
ruud964
Hoeksche Waard
|
trilling bij remmen
Zeer deskundige collega's
Sinds afgelopen zondag heb ik bij het remmen (voelt het beter bij lage snelheid) lichte schokken in het stuur (nog niet eerder gehad).
Kan dat te maken hebben met het feit dat één van de voorste (of beide) remblokken versleten zijn? Op het oog lijkt er niets mis mee. Zie ook geen sporen op de schijven. Op het oog zijn de blokken, voor zover ik het kan zien, nog ca. 5 mm. dik.
Heb de P pas 6 maanden (garantie 1 febr. afgelopen) en bij de aankoop werd gemeld dat de gehele auto onder de loep is genomen (bij gerenommeerd porschedealer).
Is het gek dat ik er dan vanuit mag gaan dat ze dit ook gecontroleerd hebben (b.v. APK)?
Of zou het iets totaal anders kunnen zijn? Ik hoor graag jullie reactie.
(ga morgen ook nog even de dealer bellen)
|
21 feb 2006 20:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: trilling bij remmen
Het zouden de remblokken, maar ook de remschijven kunnen zijn. Gebruik ook even de zoekfunctie voor wat hier eerder over geschreven is.
Overigens .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 feb 2006 21:08 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Hallo Ruud 964,
Zo maar een gedachte die bij mij opkomt als ik je berichtje lees..:
Recent nog met ingetrapte rem bij een stoplicht stil gestaan nadat je net daarvoor flink geremd had ??
Zo ja, waarschijnlijk is er nu een (of beide...) schijven een beetje krom...
Groeten,
Dick
|
21 feb 2006 21:29 |
|
|
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
Rij jij ook met slecht weer en of spoel jij je auto na de rit ook meteen af,, en zou er water op de schijven terecht zijn gekomen toen ze nog erg heet waren???
_________________________________________ it is the speed of sound ORE is it the sound of speed
|
21 feb 2006 22:11 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Inderdaad, waarschijnlijk zal 1 van je schijven krom zijn... door te wild te rijden en dan stoppen, of door water op de schijf als deze nog erg heet is zoals Willem zei..
Gewoon vervangen zou ik zeggen ?
Eerst wel wat zekerheid want ik ben niet 100% zeker.
Groet,
924
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
21 feb 2006 22:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als ze nog dik genoeg zijn (niet oud en weinig gereden) kan je ze eventueel iets laten afdraaien. Waren ze al even op de wagen raad ik aan er nieuwe onder te zetten.
Ik heb eens kromme schijven gehad bij een wagen van geen twee weken oud dus het kan zeer snel gebeuren.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 feb 2006 22:21 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: trilling bij remmen
Ja ik weet het, die opmerking had je al eerder gemaakt. Maar ja, ik ga ze morgen wel zo benaderen dat ik wel van ze verwacht dat ze deskundig zijn.
Overigens zal ik op jouw advies even gaan zoeken.
En Dick bedankt voor je reactie. Heb in de periode ervoor niet extreeem geremd en merkte het gelijk toen ik wegreed en alles nog koud was. Dus dat zal het denk ik niet zijn.
|
21 feb 2006 22:22 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
zeker weten de remschijven!
bij de APK geld dat als onderdelen van de reminrichting in dermate versleten zijn,wordt dit als afkeur beschouwd.
bijv:bulten of torderingen van de remslangen.
als dit niet als gevaarlijk wordt beoordeeld wordt er een aantekening op het keuringsrapport vermeld:code 801(staat achter op het keuringsrapport)en/of aan de voorkant:code ac5.
als de remschijven nu al ver versleten zijn,bijv:erg scherpe rand van de schijf,dan is dit nog zeker wel garantie.
succes!!
|
21 feb 2006 22:27 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Laatste tijd alleen gereden bij droog weer en als ik de porsche afspoel of was zorg ik altijd ervoor dat alles afgekoeld is (minimaal 2 uur).
Toen ik wegreed stonden wel mijn remmen vast maar volgens mij kwam dat door mijn handrem, dus achterschijven. (vorige dag gewassen)
Overigens heeft de vorige eigenaar de schijven vernieuwd en deze zijn zo goed als nieuw.
|
21 feb 2006 22:28 |
|
|
Roi
niet meer....
|
He ruud964,
Ik heb ook al eens iets dergelijks meegemaakt met een Golf VR6.
Dachten ook aan deze bovengenoemde dingen, bleek dat de balanceergewichten van het wiel verdwenen waren. Dus......rustig aan stap voor stap. Niet al te impulsief handelen....is vaak duur en onnodig.
succes,
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
21 feb 2006 22:28 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
even voor de duidelijkheid:
als je remt trilt het stuur of als je gewoon rijdt?
|
21 feb 2006 22:37 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ik denk zelf dat het met de remblokken te maken heeft. Misschien toch versleten of iets dergelijks (kan het gewoon heel moeilijk zien) (of te weinig verstand van ).
Als deze versleten zijn vind je dan dat je de dealer, gezien de korte tijd, hierop kan aanspreken?
|
21 feb 2006 22:39 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Kan jullie bijna niet bijhouden
Als ik gewoon rijd geen last van. Wel trillingen toen ik even naar 200 ging.
Bij snelheid boven 80 geen trillingen bij remmen. Wordt echt voelbaar bij remmen (korte schokken in het stuur) bij snelheid onder de 50.
|
21 feb 2006 22:44 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Komt me bekend voor. Heb het zelf gehad met een Evo V. Die had ook behoorlijke schijven. Tijdens het remmen voel je dan een lichte trilling in het stuur. Heb ze laten slijpen , ging een paar maanden goed, maar het kwam wel terug. (Ook al ging ik er netjes mee om, geen voet op de rem bij het stoplicht, niet plotseling laten afkoelen ) Soms blijkbaar niet veel aan te doen?
|
21 feb 2006 22:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan zou de wagen ook moeten trillen op bepaalde snelheden bij niet remmen (lees gewoon rijden ).
Zover ik gelezen heb heeft de wagen het enkel bij het remmen. Vandaar dat ik (en anderen denk ik ) dit uitgesloten hadden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 feb 2006 22:47 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
trillen
Let op het kunnen meerdere opties zijn. Ik zou zelf even naar een specialist gaan.
|
21 feb 2006 22:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: trillen
Dat is de beste raad die je kunt krijgen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 feb 2006 22:59 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: trillen
Ga ik doen, Morgen even contact met Wittebrug (niet weer beginnen he Eric)
En op zich heb je gelijk Koen, maar ben toch blij dat zoveel mensen zo snel reageren. Je weet nooit of er toch iets nuttigs bij staat.
|
21 feb 2006 23:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: trillen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 feb 2006 23:05 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: trillen
|
21 feb 2006 23:11 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
trilt het stuur als je het rempedaal licht intrapt?
|
21 feb 2006 23:19 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ja, maar alleen bij lagere snelheid
|
21 feb 2006 23:22 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
overigens is het niet trillen, maar eerder lichte schokken
|
21 feb 2006 23:24 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ok Ruud964,
Nou, dan lezen we het morgen wel...
We zijn benieuwd.....
Welterustenzzzzzzzzzzz
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
21 feb 2006 23:43 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
dan denk ik de schijven die krom zijn.
succes morgen!
|
21 feb 2006 23:55 |
|
|