Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
28 aug 2006 10:49
hoi,
Ik heb net rondom mijn remmen laten vervangen (964 c2 91)
Nou is door het bedrijf dat dit gedaan heeft originele blokken toegepast in combinatie met org schijven.
Ik heb al zolang ik de remmen heb last van een rem die soms blijft hangen. erg naar steeds dat gepiep.
Heb ik inmiddels 3000 km mee gereden en het is nog niet weg.
Ook heb ik inmiddels door dat bedrijf de remtang nogmaals laten schoonmaken. dan zou er naar mijn idee iets meer ruimte moeten ontstaan, waardoor piepen zou verdwijnen, maar helaas.
zou dit piepen kunnen onstaan doordat men niet de juiste schijven heeft gebruikt, of zijn ze org exact hetzelfde, Het irriteerd me Überhaupt dat ze niet origineel zijn!
Wat moet ik doen?
gr.
28 aug 2006 10:56
Dat hebben we te danken doordat we geen remblokken met asbest meer mogen gebruiken.
Ik denk ook dat het door het weer komt.
Mijn Beemer zijn remmen beginnen de laatste dagen ook te piepen
28 aug 2006 11:14
Het gekke is dat ik het al 4 maanden heb.
Het gekke is dat ik het ook ondr alle omstandigheden heb.
gr
28 aug 2006 11:35
Hallo Dries,
Mogelijke andere oorzaak; te overdenking...
Ander veelvoorkomend probleem met 964/993 remklauwen (voornamelijk voorzijde...) is corrossievorming in de remklauwen.
Deze remklauwen zijn voorzien van (wat ik noem) glijplaten. Deze zijn van roestvrij staal. Onder deze glijplaten treedt vaak corrossie op van de aluminium remklauw: glijplaten worden hierdoor omhoog geduwd en de remblokken lopen vast.
De remblokken slepen hierdoor vaak langs de schijf en zodoende 'verglazen' ze steeds verder... Dit 'glaslaagje' op de blokken zorgt ook voor piepende remmen...
Succes,
dick
28 aug 2006 12:52
hallo
ik heb hier ook lang mee bezich geweest.maar geloof me als je alles goed doet stoppen ze met piepen.
ik heb de remklauw goed schoon gemaakt.er zitten originelle schijven op.
de rvs plaatjes aan de zijkanten ook goed schoon maken ook onder de platen even er uit halen dus.de zuigers helemaal terug duwen in de klauw.
dan de rvs platen terug.en doe de plaatjes met plakstrip(nieuwe)in de zuigers 4 stuks perkant.dit is belangrijk!soms missen deze en gaat de boel piepen.ze noemen ze ook wel antipiep plaatjes.
aan de zijkant van de remblikken doe ik altijd wat kopervet.letop alleen op het metaal dus niet op de rem voering.ik heb bij van zweeden wat zachtere remblokken gehaald.deze piepen niet!!!
anton964
28 aug 2006 16:27
Maar het punt dat het bedrijf geen originele schijven heeft gebruikt kan het niet zijn.
Weet iemand misschien of hier nou echt een kwaliteitsverschil inzit?
gr
28 aug 2006 16:39
weet jij welk merk zij hebben gebruikt?de schijven bij porsche zijn vaak ook gewoon van een andere leverancier.zoals zimmerman of sebro.
ik denk dan ook dat je het niet in je schijven moet zoeken maar in de blokken of klauwen.wat je wel kan doen is de schijven eens lekker op schuren met grof schuurpapier.
anton964
28 aug 2006 16:51
Ik ga denk ik die plaatsjes tussen de blokken en de 4 remcylindertjes vernieuwen.
Die zijn dan helemaal mooi vlak, en nieuw.
De schijven opschuren zou ik idd in een later stadium nog een kunnen doen, baal er alleen van want het is net allemaal nieuw.
bedankt voor advies.
gr.
28 aug 2006 21:12
sorry, ben nul technisch maar zal proberen aan te geven wat ik ooit gehoord heb... (fonetisch).
Er zouden bij Porscheremmen 'anti squeel' plaatjes gemonteerd zijn (op een engels forum gehoord - zoiets als antipiep plaatjes?) om te voorkomen dat je remmen gaan piepen. Doordat remmen nogal eens gaan roesten komt er te weinig ruimte voor die plaatjes, waardoor ze nogal eens worden weggelaten. Dan past alles beter...
Zou destijds bij mij ook de reden van het piepen zijn geweest. Daarna was het wel weg. Techneuten kunnen het vast beter uitleggen.
28 aug 2006 21:22
deze bedoelde horn,
maar zelf denk ik aan dit( ook hier boven al genoemd door meerdere forummers, dit is een citaat van renntech:
Ook geven de remklauwen steeds vaker een niet plezierige verrassing bij een beurt. De remklauwen bezitten RVS glijplaten die bij alle auto's vroeg of laat vervangen moeten worden. ( ong. € 125.- per klauw. )
robert
29 aug 2006 18:13
Ik denk dat ik voor deze plaatjes maar vernieuw en de klauw nogmaals goed schoonmaak.
bedankt voor de tips.
gr
29 aug 2006 23:25
weet je zeker dat het de remmen voor zijn en niet achter?
anton964
30 aug 2006 0:35
De schijven en de blokken zijn niet van één fabrikant maar van verschillende fabrieken. Deze zijn door elkaar te gebruiken, laat je geen verkooppraatjes als waarheid verslijten.
Het piepen is een hoogfrequente trilling, veelal veroorzaakt door het blijven "kleven" van de blokken op de remmen en het heel snel weer loslaten en dit herhalend. Indrukken van de remmen zorgt dat het geluid weggaat: de blokken grijpen nu over het hele oppervlak op de schijf aan.
Dat betekent dat tijdens het rijden slechts een klein deel van de blokken de schijf raakt en als het ware gepolijst wordt en het effect nog erger wordt.
Check de afstelling van de blokken en de uitlijning en natuurlijk de dikte. Ongelijke slijtage kan een scheef blok opleveren met voornoemd effect.
Blokken met een andere samenstelling (asbest) hebben dit effect in meer of mindere mate, afhankelijk van de hardheid. Experimenteer of vraag erom.
Hoe dan ook, het lijkt te kloppen dat goedkope blokken harder piepen (kwikfit etc.) maar dit is nooit wetenschappelijk aangetoond. Chevrolet Caprice op het werk piept ook als een geile muis, volgens mij zitten daar ook nieuwe maar goedkope blokjes op...
30 aug 2006 23:18
Nou die porsche van mij die piept niet als een muis maar als een oude bakfiets uit 1880
Ik zal idd ook nog even vragen wat voor merk blokken eronder zitten en wat de samenstelling precies is,
gr.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.