29 aug 2006 15:50
29 aug 2006 19:16
Babelfish schreef:De groepering van het wiel is de juiste aanpassing van ALLE met elkaar verbonden opschortingshoeken. In groeperingsterminologie, worden deze aanpassingshoeken genoemd gietmachine, welving, teen-binnen, het sturen asneiging (SAI), de hoogte van de voertuigrit en teen-uit op draaien. Welving: de binnenkomende of uitgaande schuine stand van het van boven tot onder gemeten wiel. De welving wordt aangepast om bovenmatige bandslijtage te verhinderen en rechte stabiliteit vooruit te verbeteren. Het wordt gemeten in graden en heeft verscheidene methodes van aanpassing. Teen: is het verschil in de afstand die op om het even welke as tussen de voorranden en slepende randen van de wiel en bandassemblage wordt gemeten bij ashoogte. Dit is de kritiekste band die hoek draagt. De hoek die door een horizontale lijn door het vliegtuig van één wiel tegenover een as wordt gevormd wordt geroepen de individuele teen. Individuele Teen: Wanneer een horizontale lijn door het vliegtuig van elk wiel wordt getrokken, en zij voor de wielen snijden, wordt dit geroepen teen-binnen of positief (+ 0 teen. Wanneer zij achter de wielen snijden, wordt dit teen-uit geroepen, of negatieve () teen. Gietmachine: de voorwaartse of achterwaartse schuine stand van de de spilpunten van het leidingsgewricht, wordt ook genoemd de leidingsas. De gietmachine wordt gemeten in graden, van de leidingsas aan verticaal, zoals die van de kant wordt bekeken. Het wordt gegevens verwerkt in graden door de welvingsverandering van elk wiel door een gespecificeerde jonge os te bekijken. Er zijn drie types van gietmachinemontages. De positieve gietmachinehoek is wanneer de bovenkant van de leidingsas het achterwaarts overhelde. De negatieve gietmachinehoek is wanneer de bovenkant van de leidingsas vooruit overgeheld is. De negatieve gietmachine kan moeilijkheid in het terugkeren uit een draai en het wandelen & het weven bij hoge snelheden veroorzaken. Als het voertuig ongelijke gietmachine heeft, kan het het voertuig veroorzaken om van kant aan kant te trekken. En nul graadgietmachine is wanneer de bovenkant van de leidingsas precies verticaal is. Tegenslag: De voor wieltegenslag is de hoek die tussen de geometrische as en een lijnloodlijn aan de vooras wordt gevormd. Het wordt gemeten in graden. De bovenmatige tegenslag wordt normaal gecreeerd door kader of chassisfouten. Deze fouten worden bewerkstelligd in de meeste gevallen door vooreindbotsing en in sommige gevallen door een fout van de productietolerantie. Op auto's die met motorwiegen worden ontworpen, zal de wiegplaatsing tegenslag beïnvloeden. Als de wieg niet vierkant met de chassis is, moet het worden rechtgemaakt. De tegenslag, als uiterste, kon ongunstige behandelende gevolgen, samen met onjuiste groeperingsmeting bewerkstelligen indien overzien. Dit kan het voertuig veroorzaken om tot de kant te leiden waar tegenslag bestaat; ook kan een trekkracht tijdens het remmen voorkomen. Op FWD voertuigen kan het verhoogde torsiejonge os ook veroorzaken. De Hoek van de duw: is de hoek die door de duwlijn en de geometrische as wordt gevormd. De geometrische as is een lijn die tussen het middelpunt van de vooras en het middelpunt van de achteras wordt getrokken. Wanneer de teen weg op één van beiden van de achterwielen is, leidt het tot een duwhoek die achterasjonge os veroorzaakt. De duwlijn dicteert de positie van de voorwielen wanneer rechtstreeks vooruit het drijven. Het is daarom de nauwkeurigste verwijzing wanneer het meten van of het aanpassen van de voorwielen. De inspectie van de banden kan in het diagnostiseren van sommige mislukkingen van de wielgroepering helpen. De patronen van de bandslijtage verbonden aan ongepaste groepering omvatten het enige schouderslijtage, tot een kom vormen en veer scherpen.
29 aug 2006 19:19
29 aug 2006 22:20
29 aug 2006 22:26