Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Schroef in band, wat is wijsheid?

04 sep 2006 17:43

:evil: Ontdek daarstraks een schroefje in mijn achterband, wat is wijsheid, repareren of nieuwe band (die van mijn type zal wel weer niet meer leverbaar zijn dus worden het er meteen twee :evil: )

04 sep 2006 17:52

Lees hier ; meningen zijn verdeeld :wink:

04 sep 2006 17:56

Twijfel...en je rijdt nooit meer relaxed 230...als hij klapt denk je "Had ik maar"...

Ik denk dat je je eigen veiligheid voorop moet zetten, en ja ff slikken tav die band.

Mike

04 sep 2006 18:05

Bandjes vervangen,
de oude bewaren en oproken bij een driftcursus :wink:

04 sep 2006 18:39

Als deze zouden passen : http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=8910&start=0
zou ik niet twijfelen.
Trouwens Paul van Engelen is wel in voor de voorbanden.

04 sep 2006 18:47

In de laatste 3 maanden 3 keer. De Porsche-dealer in Amsterdam deed er niet moeilijk over, allen gerepareerd, met de mededeling dat ik daar niet wakker van moest liggen. De betrouwbaarheid van goeie pluggen( er zijn nl. verschillende kwaliteiten ) is zeer groot. Ik rij dus m'n banden gewoon op.
Laatst bijgewerkt door LeoH op 04 sep 2006 19:09, in totaal 1 keer bewerkt.

04 sep 2006 19:06

en je rijdt nooit meer relaxed 230


Hoe vaak rij je 230? :roll:
Je kan er ook de winter rustig mee doorrijden, en in het voorjaar vervangen. :D

04 sep 2006 20:04

Wijsheid is natuurlijk nieuwe banden

De techniek van vulcanisatie met een plugje zal heus wel dusdanig zijn dat dit een betrouwbare reparatiemethode is. Ok met niet Porsches wordt wel een boven de 200 gereden en was dit niet betrouwbaar dan zou het wettelijk niet toegestaan zijn.

Maar ja, als je een keertje 240 met je Porsche wilt en je zit alleen maar aan dat plugje te denken......dan wordt het allemaal emotie

Dus wat is wijsheid.....

04 sep 2006 20:18

Rob Herfst, in het vermelde draadje, schreef:
spike-993 schreef:is het dan zo gevaarlijk om met een "geplakte" band rond te rijden ?

Geen idee!
Ik ben geen bandenspecialist.
Porsche Centrum raadt het dus blijkbaar wel af.......en doet het zelfs niet!
:arrow: Dan hoef ik er niet zo nodig achter te komen, dat het bij 270 km/per uur inderdaad toch gevaarlijk bleek te zijn!


Rob Herfst schrijft in 2006 ....... :?: :shock:
nadat zijn band geplakt werd in CH en opnieuw goed geplakt werd in Bella Italia, en hij vervolgens met rond de 300 km/h gemiddeld terug reed naar Natte Hollanda :P :? :roll:

04 sep 2006 20:26

Mike3.2 schreef:Twijfel...en je rijdt nooit meer relaxed 230...als hij klapt denk je "Had ik maar"...

Op zich een sterke actie, bij 230 èn een klapband nog nadenken...

04 sep 2006 20:26

En wat mijn persoonlijke mening betreft, naast de aangehaalde van Henze in het draadje van november 2005: hoewel kwaliteit bij me beslist bovenaan staat zou ik er best wel even over twijfelen :? :oops:

Maar heb 1 voordeel: mijn banden zijn glad versleten voor ze de kans krijgen om lek te raken :twisted: :P :D

04 sep 2006 20:27

Als je die band laat plakken, kies dan voor paraplu'tjes (Profile Tyre Center) in plaats van pluggen (meeste andere zaken). Volgens mij is de kans dat zo'n paraplu'tje eruit knalt kleiner dan dat een plug verdwijnt.

04 sep 2006 20:36

Paul van Engelen schreef:Rob Herfst schrijft in 2006 ....... :?: :shock:
nadat zijn band geplakt werd in CH en opnieuw goed geplakt werd in Bella Italia, en hij vervolgens met rond de 300 km/h gemiddeld terug reed naar Natte Hollanda :P :? :roll:

"Wetenschap ontstaat door denken en verklaren, wijsheid door voelen en ervaren" :mrgreen: :wink:

Via de PZ in Como inderdaad dit jaar een paraplutje in het profiel mijn net 1 maand nieuwe achterband laten schieten!
Als de schroef in het loopvlak had gezeten, dan had ik er zeker een nieuwe band om laten leggen, mijnheer van Engelen! :twisted: :wink:

04 sep 2006 21:11

Rob Herfst schreef:Als de schroef in het loopvlak had gezeten, dan had ik er zeker een nieuwe band om laten leggen, mijnheer van Engelen! :twisted: :wink:


Begrijp de logica van dit verschil niet zo erg om het ene wel te doen en het andere niet...De sterkte van een band zit hem heus niet in een beetje rubber van het profiel maar in de structuur van het karkas van de band...

volgens mij gaan we nu weer een oeverloze discussie krijgen....

04 sep 2006 21:16

Marcel schreef:
Rob Herfst schreef:..... een paraplutje in het profiel mijn net 1 maand nieuwe achterband laten schieten!
Als de schroef in het loopvlak had gezeten, dan had ik er zeker een nieuwe band om laten leggen.....

Begrijp de logica van dit verschil niet zo erg .....

..... want volgens mij zit het profiel op het loopvlak :!: :idea:

Ik begrijp het dus ook niet. :scratch:

04 sep 2006 21:27

EriC4C schreef:
Marcel schreef:
Rob Herfst schreef:..... een paraplutje in het profiel mijn net 1 maand nieuwe achterband laten schieten!
Als de schroef in het loopvlak had gezeten, dan had ik er zeker een nieuwe band om laten leggen.....

Begrijp de logica van dit verschil niet zo erg .....

..... want volgens mij zit het profiel op het loopvlak :!: :idea:

Ik begrijp het dus ook niet. :scratch:


Dat dacht ik dus ook ja...

04 sep 2006 21:33

Nicolò schreef:Als je die band laat plakken, kies dan voor paraplu'tjes ... in plaats van pluggen. Volgens mij is de kans dat zo'n paraplu'tje eruit knalt kleiner dan dat een plug verdwijnt.

Zonder meer :!: :!:
Zie ook info in de link in 1e antwoord EvR.

04 sep 2006 21:45

overigens, dat schroefje zie je zitten, maar is de band ook al lek geprikt eigenlijk?

anders is het helemaal geen punt: schroefje er uit en klaar.

04 sep 2006 21:48

Denk dat de groep Porscherijders die ook niet zonder N-codering rond wil rijden, ook niet met een plug (in welke vorm dan ook) in de band zal rijden.

De andere groep zal het op z'n minst serieus overwegen.

04 sep 2006 21:52

Ik vind het bij 300 km/h toch steeds een geruststellend gevoel dat ik geen geplakt bandje op de achteras heb liggen.

04 sep 2006 21:57

Ik weet nu wat een kleine schade aan de banden voor grote gevolgen kan hebben.Bij hoge snelheden wordt zo'n band met een kleine schade gewoon uit elkaar gescheurd.Getuige mijn akkefietje in juni op weg naar Le Mans Afbeelding Dus ik neem er geen enkel risico mee.Ik zou met een propje o.i.d niet meer met een veilig gevoel hard rijden.

04 sep 2006 22:09

Aan de ene kant hoor je van bijv. een PC dat je absoluut niet mag plakken en aan de andere kant hoor je bij bijv. een Euromaster dat het allemaal wel meevalt tegenwoordig met de reparaties en dat als het vakkundig gebeurt je weer "normaal" kan rijden. Krijg ik toch zo'n gevoel van: commercieel gel*l bij zo'n PC, de klant een verhaal op de mouw spelden om nieuwe banden te verkopen. Met motorbanden is het x-act hetzelfde verhaal.
Denk dat ik 'em laat repareren en ff de winter doorijdt en ja, dan maar géén Zolder op 13 sept. :roll:

04 sep 2006 22:15

Huyssoon schreef:... Porsche-dealer in Amsterdam deed er niet moeilijk over, allen gerepareerd, met de mededeling dat ik daar niet wakker van moest liggen...

:idea:

04 sep 2006 22:19

EriC4C schreef:..... want volgens mij zit het profiel op het loopvlak :!: :idea:
Ik begrijp het dus ook niet. :scratch: (en Marcel niet en TurboBjorn ook niet :mrgreen:)

Volgens mij zit op het stuk van de band waar het profiel zit 8mm meer rubber (bij een nieuwe band) dan bij het loopvlak (in de grote waterafvoer groeven), toch?
Wat is de dikte daar in mm?? 4mm??

Afbeelding

Misschien idd meer gevoel dan wetenschap, maar zo'n plug in een stukje rubber van 4 mm of van 12mm (4+8mm).
That's all folks :wink:

Maar wellicht kunnen er hier mij nog een aantal helpen aan voortschrijdend inzicht! :idea: :lol: :wink:

04 sep 2006 22:28

Paul van Engelen schreef:
Huyssoon schreef:... Porsche-dealer in Amsterdam deed er niet moeilijk over, allen gerepareerd, met de mededeling dat ik daar niet wakker van moest liggen...

:idea:


Ik had dat andere draadje daarvoor nog ff doorgespit en waarschijnlijk de tekst van Huyssoon over het hoofd gezien :oops:

Schroef zit bij mij overigens in een van de blokken van het loopvlak waar prof.diepte nog zo'n klein 6mm is en ja de band loopt langzaam leeg dus ik kan 'em er niet in laten zitten (je loopt overigens de kans het karkas van de band te beschadigen als je een scherp voorwerp niet verwijderd)
Plaats een reactie