Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
06 sep 2006 15:49
Er zitten 2 handeltjes een links en een rechts van de handrem in mijn 911T uit '70 ik ben er alleen nog niet uit waar ze voor zijn.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Het blok is wel vervangen het was eerst een 2.2 en het is nu een 2.4 geworden.
06 sep 2006 15:52
Als het gelijk is aan het model uit 1973, dan is er 1 hendeltje voor het handgas, en 1 (die met het rode kapje) voor de toevoer van warme lucht.
Btw, welkom!
06 sep 2006 18:06
Yep dat is bij mij ook zo. (1970 2.2s)
Welkom ook!
06 sep 2006 18:32
En hier dus ook!
Joepieeee, weer 'n oudje
Welkom
06 sep 2006 20:05
Handgas
Moet ik dat zien als een soort voorloper van de cruisecontrol?
06 sep 2006 20:47
Handgas Moet ik dat zien als een soort voorloper van de cruisecontrol?
Een 911T heeft geen choke als hij koud is kan je met het handgas een verhoogd stationair toerental instellen.
Het is eigenlijke handeltje dat het gasstangetje bedient.
Je kan het inderdaad ook als soort van cruise control gebruiken.
Alleen als je de rem of koppeling intrapt moet je wel zelf het gas terugzetten.
07 sep 2006 9:21
Let wel, een 'choke' verandert de verhouding tussen benzine en lucht en dit handgas-hendeltje zorgt er (zoals 1972T correct opmerkt) alleen voor dat het toerental wat hoger komt. een beetje alsof je standaard het gas al een beetje intrapt.
Ik gebruik het alleen net nadat ik de auto heb gestart om 'm (terwijl ie nog koud is) niet te laten afslaan. Na een minuutje of 5 (soms 10) zet ik 'm uit en draait ie stationair ook zonder weer rond de 900 - 1100 toeren.
07 sep 2006 13:08
exactemundo.
en ik gebruik het hendeltje met de rode knop voor als ik het koud heb. Als het dan wat warmer in de auto is, zet ik 'm ook terug. Meestal na 5 a 10 minuten. Ideaal voor in de winter...
07 sep 2006 15:57
Dat is dan ook weer duidelijk
07 sep 2006 21:33
ingo schreef:exactemundo.
en ik gebruik het hendeltje met de rode knop voor als ik het koud heb. Als het dan wat warmer in de auto is, zet ik 'm ook terug. Meestal na 5 a 10 minuten. Ideaal voor in de winter...
En als je open rijdt in een Targa bij lagere temperaturen, houdt je hoofd koel en de voeten warm........
23 okt 2006 22:16
exactemundo.
en als je warmtewisselaars versleten zijn en de motor lekt (welke 911 motor niet ?) krijg je er gratis de geur van verbrande olie bij
De longkanker trouwens ook......gratis dus
12 nov 2006 19:05
Weer een klassieker erbij. Prima
Kijk inderdaad uit voor lekkage bij je warmtewisselaar. Ik had lekkage tussen de w-wisselaar en motorblok (pakking lekte). Ik had van m'n werk een CO-meter geleend. Bij de uitstroomopening in de auto meette ik >200ppm CO. Uitkijken dus. (beetje 40-45 praktijken)