14 sep 2006 23:05
14 sep 2006 23:24
14 sep 2006 23:55
14 sep 2006 23:55
15 sep 2006 0:00
RED CABRIOLET schreef:Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!
15 sep 2006 8:30
RED CABRIOLET schreef:Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!
15 sep 2006 9:58
RED CABRIOLET schreef:Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!
15 sep 2006 11:00
15 sep 2006 11:05
Ed Lauwerens schreef:Ik had meer moeite al die zwarte stukje rubber van mijn carosserie af te halen (eraf steken is daar niet zo handig).
Gr.,
Ed
15 sep 2006 17:40
Harley schreef:RED CABRIOLET schreef:Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!
ff serieus, wat voor banden heb jij Volgens zeggen heb je nl maar 20 min op het circuit gereden en om dan al zoveel rubber te verliezen.
Of is 't pick-up omdat je niet de goede lijnen reed
15 sep 2006 18:45
RED CABRIOLET schreef:Moet eerlijk bekennen dat ik de eerste rondjes vaak van de lijn af ben gegaan omdat ik na 7 jaar niet meer op Zolder te zijn geweest toch weer de baan moest verkennen en omdat je dan niet al te hard wil rijden je de overige rijders de ruimte wil geven om te passeren.
RED CABRIOLET schreef:Op Zandvoort had ik overigens ook veel rubberrullen op mijn banden en daar kom ik echt niet van de ideale lijn af.
Misschien iets te lage bandenspanning waardoor ze te heet worden?
15 sep 2006 21:13
15 sep 2006 22:56
15 sep 2006 23:08
MS964 schreef::shock: Is dat niet heel weinig?
15 sep 2006 23:14
RED CABRIOLET schreef:Ik rijd steeds met 2,0bar rondom op aanraden van de Waalgarage maar het was ook wel flink warm afgelopen woensdag.
15 sep 2006 23:24
Renntech schreef:RED CABRIOLET schreef:Ik rijd steeds met 2,0bar rondom op aanraden van de Waalgarage maar het was ook wel flink warm afgelopen woensdag.
Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.
16 sep 2006 0:18
RED CABRIOLET schreef:In mijn motorverleden moest de bandenspanning voor het circuit ook altijd omlaag dus het advies van de Waalgarage kwam op mij vrij logisch over!
16 sep 2006 10:35
Renntech schreef:
Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.
16 sep 2006 11:05
16 sep 2006 11:34
Rob Herfst schreef:Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk!
16 sep 2006 11:53
Devils son schreef:Geinig, maar de rondetijden gaan daarvan niet omlaag...
16 sep 2006 12:18
Devils son schreef:Renntech schreef:
Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.
Koud? Dan wordt de druk op het circuit wel erg hoog.
Ikzelf verlaag de spanning altijd als ik merk dat ik minder grip krijg. Als ik dan na een dagje Ring 's avonds de spanning weer meet bij koude banden, dan zit ik vaak rond de 2,0 bar (voor meestal lager dan 2,0). Warm zat de band dan vaak tegen de 2,8 / 2,9 bar. Dus als je met 3,0 begint...
16 sep 2006 15:44
Rob Herfst schreef:Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk!
16 sep 2006 16:15
Bij die ballonbanden van jouw wel ja!Rob Herfst schreef:Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk!
16 sep 2006 16:35