Nadat ik me de afgelopen weken het hoofd heb gebroken over de keus voor een set winterwielen, was het gisteren dan eindelijk zover.
Vanuit München arriveerde een 'postpakketje' wat direct in de berging kon worden gestald: een set
17" Boxster S velgen waarmee dit model werd geïntroduceerd in 2000.
Ik wilde eigenlijk een nieuwe set velgen met winterbanden aanschaffen voor mijn Boxster, omdat we daar toch het hele jaar merendeels mee rond toeren. Een nieuwe originele set is zó aangeschaft, dacht ik....
Dat klopt wel, maar niet de velgenset die ik op het oog heb: de Boxster S velg van 2000. Aangezien ik de mogelijkheid van sneeuwkettingen wil behouden, was de keus ook beperkt tot 17" wielen.
Nieuw is door Porsche AG momenteel voor de 986 alleen een set leverbaar met onooglijke velgen (sportclassic II of de Boxster S II), wat mij niet kon bekoren.
Vandaar dat ik na wat omzwervingen via het internet bij een zaak in München terecht kwam:
SPORTSCAR UNIT
Een ruime keus aan gebruikte Porsche velgen voor de meest gangbare modellen van dit moment. En de prijzen vallen alleszins méé!
Na wat e-mail contact heb ik de 'gok' maar gewaagd en ze besteld, gesterkt door het feit dat mijn collega voor zijn 996, een week eerder een zelfde bestelling had geplaatst en vrijwel nieuwe velgen had ontvangen.
En gisteren was het dan zover: een stapeltje dozen werd door TPG afgeleverd, 5 dagen na de bestelling. En wat denk je? Een set ONGEBRUIKTE Boxster S velgen, dus zónder ook maar een ENKEL gebruiksspoor.....
Nadere inspectie blijkt dat het toch wel zeker om originele Porsche velgen gaat, dus dat was weer een meevaller.
Nu de banden bestellen, waarbij de keus waarschijnlijk tóch op de Conti's zal vallen (Winter Contact TS 790), afgaand op
de adviezen van Porsche AG.
Ik ben erg benieuwd hoe dat straks zal rijden, maar vooralsnog ben ik erg tevreden over de service en de geleverde velgen door
Sportscar Unit in München!