Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

nieuwe RS draagarmen

12 dec 2006 14:18

Mijn 964 is vorige week (de hele week) voor een grote 160dkm beurt weggeweest. Links voor was het rubber van de draagarm helemaal weg en dat merkte ik ook tijdens het rijden.

Heb de Wittebrug eerst gevraag om er nylon bussen voor in de plaats te doen (L & R). Maar dat vonden ze toch uiteindelijk niet zo goed of leuk toen de bussen binnen waren ... en toen werd gesuggereerd om dat RS draagarmen te nemen. Duurde weer een paardagen voordat ze binnen waren maar de auto is werkelijk getransformeerd van vaag bij hoge snelheden en niet zo keorsvast tot uiterst strak bij alle snelheden!
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Erg blij mee!

kost dah

12 dec 2006 14:31

Zoals iedereen gelijk wil weten wat kost dah?

12 dec 2006 14:38

Ik durf het bijna niet te vragen, maar weet je zeker dat er RS-draagarmen zijn gemonteerd, of heb je nieuwe gewone draagarmen gekregen en heb je voor RS-draagarmen betaald? :roll:
(ook als nieuwe gewone draagarmen zijn gemonteerd zul je absoluut een -positief- verschil merken)

Ik ken Wittebrug namelijk een beetje en -persoonlijk- heb ik er niet zo'n hoge pet van op. :?

Als jíj echter tevreden bent met/over Wittebrug, prima toch?

Re: nieuwe RS draagarmen

12 dec 2006 14:40

Gizmo schreef:Zoals iedereen gelijk wil weten wat ....




.... is het daadwerkelijke verschil tussen de normale en de RS armen :?:


ToonRientjens schreef:... maar de auto is werkelijk getransformeerd van vaag bij hoge snelheden en niet zo koersvast tot uiterst strak bij alle snelheden!


In vergelijking met je oude 964 armen waarvan de rubbers/bussen waren versleten :roll:

... zoals SPEEDY944 als voorzichtig aan probeert te geven :idea:

12 dec 2006 15:01

SPEEDY944 schreef:Ik ken Wittebrug namelijk een beetje en -persoonlijk- heb ik er niet zo'n hoge pet van op. :?

Idem :evil: en wij niet alleen ;), maar volgens mij gaat het om een verschil van "een paar tientjes" dus niet de moeite om een het ene te zeggen/factureren en het andere te monteren.
Tja, het is natuurlijk wel Wittebrug, dus dat durf ik niet met zekerheid te beweren.

Hoewel het resultaat telt en jij daarmee tevreden bent (het belangrijkste!) liet je zoals ook al eerder opgemerkt de draagarmen niet voor niets vervangen, dus of het verschil nou in de RS-draagarmen zit. :roll:

12 dec 2006 16:27

Heren toch :shock:
Als ik zou melden dat ik een nieuwe vriendin heb en dat ze zo lekker zoent.... gaan jullie dan ook allemaal lopen zeuren van eh... "wacht maar tot het nieuwtje er vanaf is" enne "weet je zeker dat ze je geen geld uit de zak klopt" of "heb je gecontroleerd dat het geen siliconen zijn" :lol:

ToonRientjens is gewoon blij met zijn inverstering, stelletje zeikerds :wink:

12 dec 2006 16:33

Marco schreef::
Ik meld dat ik een nieuwe vriendin heb en dat ze zo lekker zoent....


Van harte :!: :!: :wink:

12 dec 2006 16:35

Marco schreef:Heren toch :shock:
Als ik zou melden dat ik een nieuwe vriendin heb en dat ze zo lekker zoent.... gaan jullie dan ook allemaal lopen zeuren van eh... "wacht maar tot het nieuwtje er vanaf is" enne "weet je zeker dat ze je geen geld uit de zak klopt" of "heb je gecontroleerd dat het geen siliconen zijn" :lol:

ToonRientjens is gewoon blij met zijn inverstering, stelletje zeikerds :wink:


Het gaat er toch ook alleen maar om dat ze lekker zoent? Hoe dat nou zo komt hoeft verder niet toegelicht te worden, wat mij betreft... :lol:

Wat wél belangrijk is (naar mijn bescheiden mening), is of jíj invloed hebt kunnen uitoefenen op dat lekkere zoenen en of je inderdaad gekregen hebt waar je voor hebt betaald.

Als jíj voor de Botox-behandeling hebt betaald waardoor je vriendin opeens zo lekker zoent (in vergelijking met de situatie ervoor) wil je toch ook weten waarvoor je hebt betaald, of niet? Wat nou als je voor een Botox-behandeling hebt betaald, maar -naar later blijkt- hebben ze er alleen een flinke klap op gegeven waardoor de lip -tijdelijk- gezwollen is?

12 dec 2006 16:48

SPEEDY944 schreef:Wat wél belangrijk is (naar mijn bescheiden mening), is of jíj invloed hebt kunnen uitoefenen op dat lekkere zoenen en of je inderdaad gekregen hebt waar je voor hebt betaald.


Moet jij dan betalen om door een vrouw gezoend te worden :?:

-Sorry , kon het niet laten , de bal lag voor open doel- :twisted: :wink:

12 dec 2006 18:12

Marco schreef:Heren toch :shock:


Blij voor Toon hoor .... vroeg me alleen maar af of er daadwerkelijk verschil is tussen 964 armen en 964RS armen :idea:


.... en dan nog de vraag of je dat verschil dan ook merkt :shock: behalve in je portemonee ....

MI vergelijkt Toon de 964RS armen met zijn oude versleten 964 armen :wink:

12 dec 2006 18:43

Ik weet dus niet of er een verschil is tussen draagarmen van beide modellen, maar ik zou het kunnen aannemen.
Ik heb destijds bij mijn eerste 525TDS de silentblokken (originele)op aanraden van de garage laten vervangen door exemplaren van de M5. Waren merkelijk duurder , maar zouden volgens de garage een langere levensduur hebben bij een verlaagd voertuig.
Een vergelijk kan/mag ik niet maken daar de originele vervangen werden 2 weken nadat ik de wagen blanco gekeurd gekocht (bij een officiele BMW garage in Lommel helaas voor de nieuwe wetgeving op garantie bij tweedehandswagens) had (buiten de silentblokken die versleten waren waren de remschijven ook volledig op en braken in 2 bij het demonteren ervan :evil: ).
Mijn tweede 525TDS had die van de M5 al zitten.

12 dec 2006 20:27

Olaf schreef:Blij voor Toon hoor .... vroeg me alleen maar af of er daadwerkelijk verschil is tussen 964 armen en 964RS armen :idea:


Er is wel degelijk verschil, ze zijn ook $ 200 duurder.

Mijn vriend Google schreef:964 front wishbone,

Replacement is common due to de-lamination of the front metalastic mount (rubber & metal to you and me), when failure is deemed to be more than 50% de-lamination. Failure can be observed under the car by applying steady pressure to the side of the arm with a lever against the body to displace the front of the arm.

In our experience most wishbones are due for replacement at 100,000 miles due to front bush fatigue, but unfortunately since the bushes are not available seperately we all have to buy the complete wishbone. Thanks for that, Porsche.

This part is NOT used on the 964RS, the version for this car has stiffer bushes.

12 dec 2006 20:45

Harley schreef: Er is wel degelijk verschil ... ze zijn ook ff duurder ...


:thumleft:

12 dec 2006 23:34

FF nieuwschierig..zijn ze voor een 993 weer anders?

13 dec 2006 15:23

hallo,

klopt ik kan natuurlijk alleen maar het vergelijk maken tussen versleten bushes en wat ik er nu onder heb mbt mijn eigen auto..

Maar ik heb ook in 964 gereden met normale goede 964 bushes en de RS zijn toch harder en daardoor toch iets directer gevoel in het stuur.
Ze gaan ook langer mee omdat het een ander materiaal is.

De combinatie van die 2 argumenten heb ik voor RS draagarmen gekozen nadat ze bij de Wittebrug er geen nylon busshes in wouden zetten in de verder overigens goede draagarmen.

Ze waren idd duurder maar op het totaal bedrag verschilt dat denk ik Euro150 voor beide kanten, en aangezien ik 15% korting heb gekregen ben ik niet duurder uit.

@SPEEDY944: ik ben wel benieuwd naar jou slechte ervaringen met Wittebrug.
Nou had ik ook slechte ervaringen in het verleden met ze met mijn 968 en ben toen naar Leeuwenburgh overgestapt. Echter daar ook weer slechte ervaring opgedaan en ben weer terug bij Wittebrug nadat ze nieuw werkplaatschef en personeel hebben (sinds ze op het Fore park zitten ipv Laan van NOI).
Ervaringen op technisch gebied zijn nu goed, echter in hun planning kan wel het eea verbeterd worden.
Ze hebben nu ook een "hostess", Karin genaamd, maar daar wordt ik ook niet vrolijk van (behalve dat 't best een lekker wijf is 8) ) want ze moet alles aan anderen vragen ...

13 dec 2006 15:31

Zoals welllicht bekend is, ben ik schadebehandelaar bij een gevolmachtigd intermediair en behandel ik zo'n 1.000 autoschades per jaar (van hele eenvoudige 'all risk'-schades tot hele ingewikkelde aansprakelijkheidsdiscussies) en daar wil ook nog wel eens een schade tussen zitten waarbij Wittebrug reparateur is.

Laat ik 't zo zeggen (enigszins diplomatiek): met betrekking tot reparatiewerkzaamheden krijg ik nog wel eens wat klachten over Wittebrug.

Daarnaast rijdt een hele goede vriend van me een 996 turbo en die is vanwege alle ellende met Wittebrug overgestapt naar Porsche Centrum Leusden (hij heeft die kilometers er graag voor over)...

En er zijn nog wel meer 'dingen' te noemen...

Maareuhhh,

Als jíj er tevreden bent, moet je er vooral blijven!

13 dec 2006 15:34

list ze maar in een PB naar me als je ze niet hier wil listen - ben wel benieuwd ....

14 dec 2006 14:13

Wat is er mis met de nylon bussen?

Puur qua comfort of ook technisch niet echt een goede oplossing.

Deze bussen kun je dan gewoon in je "oude" draagarmen plaatsen?

14 dec 2006 14:20

Ik vernam overigens via een ander draadje dat je wel alleen het ruber kan (laten) vervangen. Renntech toch???

14 dec 2006 23:34

MyFirst964 schreef:Ik vernam overigens via een ander draadje dat je wel alleen het ruber kan (laten) vervangen. Renntech toch???



ja dat kan , eerst kon dat niet nu zijn er vervangende bussen met rubbers te krijgen.

Best wel weer veel werk omdat te vervangen, zal niet veel goedkoper zijn dan ruil draag armen.

robert

15 dec 2006 10:00

rob964.c4 schreef:... zal niet veel goedkoper zijn dan ruil draag armen.



.... bedoel je hiermee gebruikte :?:

15 dec 2006 10:13

MyFirst964 schreef:Ik vernam overigens via een ander draadje dat je wel alleen het ruber kan (laten) vervangen. Renntech toch???


Inderdaad.

Wij monteren afhankeleijk van de wens van de klant nieuwe draagarmen á Euro 365,- per stuk of voor Euro 25,- extra de originele RS draagarmen.

Overigens verkoop ik meestal onze ruildraagarmen die Euro 196.35 per stuk kosten.
Dit zijn geheel gereinigde ( ook gestraald ! ) en gecontroleerde draagarmen met nieuwe originele rubbers zodat de kwaliteit niet onder doet voor nieuwe draagarmen.

15 dec 2006 10:55

Renntech schreef:Dit zijn geheel gereinigde ( ook gestraald ! ) en gecontroleerde draagarmen met nieuwe originele rubbers zodat de kwaliteit niet onder doet voor nieuwe draagarmen.



:thumleft:

15 dec 2006 12:55

Erwin,

waar haal je dan de rubbers vandaan als deze niet los te bestellen zijn bij Porsche?
Hoe kun je dan ruil draagarmen aanbieden indien niet met aftermarker setjes?

15 dec 2006 13:21

ToonRientjens schreef:waar haal je dan de rubbers vandaan als deze niet los te bestellen zijn bij Porsche?


.... wss van de leverancier die ze ook aan Porsche leverd(e) :idea:


Erwin kennende zoekt hij dat soort dingen tot de bodem uit :wink:
Plaats een reactie