Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

origineel?

13 jun 2004 23:50

Afbeelding

wat zijn dit voor velgen?

14 jun 2004 0:58

zo te zien 15" fuchs velgen, waarschijn lijk 11J breed (misschien wel breder)
Kan origineel zijn, kan ook een verbreed setje zijn...

gr.

Jeroen

14 jun 2004 6:52

Linkervoorkant van een flatnose/slantnose? Met zulke koelribben; zou dat ook origineel zijn?? Wow... :?

14 jun 2004 7:01

horn schreef:Linkervoorkant..........

huh :?: (nog niet goed wakker? Of grapppig bedoeld?)

14 jun 2004 14:40

horn schreef:Linkervoorkant van een flatnose/slantnose? Met zulke koelribben; zou dat ook origineel zijn?? Wow... :?


Misschien... heeeeeel misschien is het het rechter achterspatbord / wiel :D

gr.

Jeroen

14 jun 2004 16:15

is het verbreden van lichtmetalen velgen wel veilig? ik dacht trouwens dat ze alleen aan de binnenkant verbeed konden worden omdat er een dikke lasnaad achterblijft (bij staal draaien ze dat wel weer weg)

weet iemand een link waar je kan zien welke fuchs maten er allemaal zijn gemaakt? ik vind een velg die ver naar binnenloopt über, kan me dus totaal niet vinden in de laatste velgen mode

14 jun 2004 17:35

In geval van Fuchs velgen wel, want die zijn gesmeed en niet gegoten, waardoor je ze kan lassen...

Er zit in Duitsland een bedrijf dat is gespecialiseerd in het verbreden van Fuchs-velgen

Als ik het goed heb staat op de site van mittelmotor (http://www.mittelmotor.de) wel een lijst met div. maten Fuchs velgen

Naar binnen verbreden kan net zo goed, probleem is alleen dat je snel met ruimte gebrek komt te zitten. En da's aan de binnenkant lastiger op te lossen dan aan de buitenkant :D

gr.

Jeroen

14 jun 2004 18:14

Jeroen914 schreef:Er zit in Duitsland een bedrijf dat is gespecialiseerd in het verbreden van Fuchs-velgen


weet je ook welke jeroen? alvast bedankt

14 jun 2004 18:35

Lou schreef:
horn schreef:Linkervoorkant..........

huh :?: (nog niet goed wakker? Of grapppig bedoeld?)


Nee, niet grappig bedoeld. Als je dat moet vragen is de grap mislukt en mijn grappen mislukken niet... :? :wink:

Dacht dat eerst ook, maar kon het oranje stukje verlichting niet thuisbrengen en bedacht me toen dat het wel eens een slantnose kon zijn, maar dat de velgen wel heeeeel breed waren voor voorop. Zeker toen Jeroen "origineel" schreef, dacht ik :shock:

Maar oké, om mijn onnozelheid weer een beetje goed te maken, hierbij de link naar de Fuchs velgen specialist uit Duitsland. Klik maar op het plaatje...

Afbeelding

14 jun 2004 18:53

Horn, volgens mij zijn dit toch de echte velgenkoningen van Duitsland 8)
klikerdeklik hiero

14 jun 2004 19:02

Airhead schreef:Horn, volgens mij zijn dit toch de echte velgenkoningen van Duitsland 8)
klikerdeklik hiero


Jeroen schreef:Er zit in Duitsland een bedrijf dat is gespecialiseerd in het verbreden van Fuchs-velgen


Nou kan ik me vergissen, maar otto fuchs zit er niet op te wachten dat Usual hem een setje velgen stuurt met het vriendelijke verzoek deze te verbreden... Dan moet nl één van de productiebanden die net
dit aan het produceren is, 'eventjes' stoppen en dat is duuhuuur... :wink:

14 jun 2004 19:11

:D :D ik zal Otto een emailtje sturen of hij een 11jx16 fuchs voor me wil maken :D :D

ennu bedankt jongens, zelfs een P-forum is anders :wink:
Laatst bijgewerkt door usual op 14 jun 2004 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: origineel?

14 jun 2004 19:11

usual schreef:Afbeelding

wat zijn dit voor velgen?


Deze foto is bij ons in de werkplaats gemaakt door Anne 2.7 denk ik.

Dit rechter achter wiel is een verbrede 8x15.
De maat nu weet ik niet, wel weet ik dat er 355/40-15 banden onder zitten.

De originele spoorverbreder van 21mm is niet meer aanwezig.

De auto is een 3.3 Turbo uit 1979 en omstreeks 1982 omgebouwd door Kremer naar model "Street Turbo", toen een ontzettend dure ombouw, tegenwoordig niet echt gewild meer.

Deze auto heeft nu 19000 km. op de teller staan en verkeerd in abnormaal goede staat. Voor mij is dit de allerfijnste 3.3 die ik ooit gereden heb. Toch een beetje jammer van die ombouw, echter is deze auto zo uniek, vooral de staat en km. stand dat terug bouwen naar origineel af fabriek ook weer zonde is.

Groeten, Erwin.

14 jun 2004 19:22

Erwin, gibt es originele 11jx16 fuchsen?

14 jun 2004 19:24

Nooit origineel door Porsche geleverd, wel 11x15.

14 jun 2004 19:38

Afbeelding

mijn domme vraag van vandaag:

ik heb voor 205/55 zr16 en achter 245/45 zr16, heb ik dan 7j voor en 9j achter??

14 jun 2004 21:04

Ja, zekerweten :D

Re: origineel?

14 jun 2004 22:53

Renntech schreef:Deze foto is bij ons in de werkplaats gemaakt door Anne 2.7 denk ik.

De auto is een 3.3 Turbo uit 1979 en omstreeks 1982 omgebouwd door Kremer naar model "Street Turbo", toen een ontzettend dure ombouw, tegenwoordig niet echt gewild meer.

Deze auto heeft nu 19000 km. op de teller staan en verkeerd in abnormaal goede staat. Voor mij is dit de allerfijnste 3.3 die ik ooit gereden heb. Toch een beetje jammer van die ombouw, echter is deze auto zo uniek, vooral de staat en km. stand dat terug bouwen naar origineel af fabriek ook weer zonde is.

Renntech eerder schreef:Ik heb vanmiddag voor het eerst proefgereden met een 930 uit 1982 waarbij ik de nokkenassen, turbolader, intercooler en het complete uitlaatsysteem vervangen heb door hele mooie spullen.
Uiteraard heb ik de standaard injectie aangepast om bij turbodruk extra brandstof verrijking te krijgen.
Ik dacht dat ik heel wat gewend was met snelle turbo's. Ik heb alle varianten wel een keer gereden tot en met bi-turbo's met 580 pk, maar dit was niet normaal meer. :shock: :shock: :shock:
Bij 80 km/u en maximale turbodruk keer op keer wielspin bij totaal droge weg en met sperdifferentieel!!! En volgens gerard die stond te kijken vlammen van een meter uit de uitlaat bij overschakelen.
Mijn klant wilde ongeveer 500 pk. Maar dit kan ik die beste man niet aandoen. Veel te veel vermogen. Morgen eerst de turbodruk terug zetten naar max. 0.7 Bar en de turbodruk regelaar uit de auto halen. :D

Op dit moment ben ik ook nog bezig om een nog snellere turbo voor een klant te maken met inderdaad een DTA injectie en dubbele ontsteking.
Maar proefrijden doen ze dan maar zelf, ik heb nu al het gevoel dat ik een wiplash heb van het testen van vandaag. :lol:
:mrgreen::mrgreen::mrgreen::^:

06 sep 2004 14:59

Sorry hoor mannen, maar ik vind dit soort wielen er wel heel erg fout uitzien. Dan vind ik mijn alternatieve DME relais (zie onder motor "3.2 start niet") een stuk onschuldiger.......

Kan zo'n 911 blok (3.3 Turbo heeft toch hetzelfde platform als de 3.2 ?) dat allemaal gewoon hebben ?
Dan kan ik me wel voorstellen dat ik met een standaard 3.2 als ik'm netjes rijdt wel een ton of 3-4 moet kunnen gáán....
Plaats een reactie