Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Inbouw GT3 remmen op 996 C2

15 jan 2007 21:22

Eind deze week gaat Waalgarage op mijn 996 C2 komplete GT3 (II)remmen monteren. Iemand ervaring hoe deze remmen tov de standaard C2 remmen.

15 jan 2007 21:26

voor circuit?

Re: Inbouw GT3 remmen op 996 C2

15 jan 2007 21:29

911speedster89 schreef:Eind deze week gaat Waalgarage op mijn 996 C2 komplete GT3 (II)remmen monteren.
Iemand ervaring hoe deze remmen tov de standaard C2 remmen.

Dit vraag je toch voor dat je zo'n ingreep besteld???

15 jan 2007 21:49

Normaliter wel, maar deze keer was ik zeer besloten om deze set te laten monteren. Was alleen benieuwd naar jullie ervaringen voor circuit gebruikt. De Zandvoort Circuit experience op 24/5 was trouwens een van mijn redenen.

15 jan 2007 21:55

GT3 remmen ( 2e generatie) aan de vooras zijn in vergelijking met de GT3 van de 1e generatie en dus ook van de standaard C2 remmen anders ´geconstrueerd´ en een stuk standvastiger ( is kortere remweg ) Dit vanwege een grotere diameter van de schijf aan de vooras ( 35 cm) en omdat er sprake is van ´3 kolben´( 3 zuigers) i.p.v. 2.
Aan de achteras is 33 cm grote schijven en ´2 Kolben´ standaard.

15 jan 2007 22:09

Dacht toch dat mijn c2 behoorlijk vertraagde :roll:
Maar vergeleken met mijn ex 3.2 (15 jaar verschil) :? :?: vind ik dat ze weinig vooruit zijn gegaan qua remmen :evil:
Hebben de gt3rs en turbo ook weer andere remmen :?: :?: :?:

15 jan 2007 22:13

996 GT3RS heeft dezelfde remmen als de GT3. De 996 turbo heeft voor en achteren 33 cm schijven en voor voor- en achteras het ´2 Kolben systeem´.

15 jan 2007 22:16

OK Afbeeldingvoor de info

16 jan 2007 1:33

ous schreef:...is kortere remweg...

O N Z I N ! ! !
je remvermogen wordt beperkt door de hoeveelheid grip die je banden leveren
de remAFSTAND wordt dus NIET korter (er even vanuit gaand dat je dezelfde banden onder de auto houdt)

op het circuit zal je wel verbetering merken, omdat je remmen het langer volhouden

16 jan 2007 7:27

ous schreef:996 GT3RS heeft dezelfde remmen als de GT3.


Hij remt enkel beter doordat hij minder gewicht te vertragen heeft met dezelfde remmen.

[/quote]

16 jan 2007 12:51

Geen ONZIN!
In theorie, zonder variabelen ( wegdek, bandenstaat, bandensoort etc.) is de remkracht groter en de vertraging brachialer gemeten in m/s2. Dat daar door vele variabelen in de parktijk niet altijd wat van terrecht komt is vers twee.
Over praktijk gesproken: 996 GT3RS en 996 GT3 hebben dezelfde remmen. De GT3RS weegt 20 kg minder dan de GT3 ( o.a. plastik achteruit, Porsche logo voor is een sticker!, één massa vliegwiel etc.). Beiden hebben een benzinetank van 90 liter. Dus een beetje meer benzine in de RS dan in de GT3 en het voordeel is al nagenoeg weg.
Dus ik ga mee in de theorie dat de praktijk weerbarstiger is, maar geen onzin!

16 jan 2007 13:08

ous schreef:Over praktijk gesproken: 996 GT3RS en 996 GT3 hebben dezelfde remmen. De GT3RS weegt 20 kg minder dan de GT3 ( o.a. plastik achteruit, Porsche logo voor is een sticker!, één massa vliegwiel etc.). !


20 kg is het verschil tussen de 997GT3 en 997GT3RS, zou het thuis even moeten nakijken, maar het verschil bij de 996 is groter dan 20kg.
Het kleine verschil bij de 997 is vooral te wijten aan het feit dat de 997RS de brede koets heeft, en de gewone GT3 de smalle.

16 jan 2007 13:34

996GT3:production: 2003-2005
Engine Type: Water Cooled, Aluminum, Naturally Aspirated Flat 6, M96/76 B6 Displacement: 3600 cc
220 cu. in.
Power: 381 hp @ 7400 rpm
284 kW @ 7400 rpm
Torque: 385 lb. ft. @ 5000 rpm
522 Nm @ 5000 rpm
Weight: 1380 kg
3043 lb

GT3RS Production: 2003-2006
Engine Type: M96/76 B6, Naturally Aspirated, Water Cooled, Flat 6 Cylinder
Displacement: 3600 cc
220 cu. in.
Power: 381 hp @ 7400 rpm
284 kW @ 7400 rpm
Torque: 284 lb. ft. @ 5000 rpm
385 Nm @ 5000 rpm
Weight: 1360 kg
2999 lb
Zowel tussen 996GT3RS en 996GT3 zit 20 kg verschil zie boven als inderdaad ook tussen 997GT3RS en 997GT3

16 jan 2007 13:49

ous schreef:GT3...Torque: 385 lb. ft. @ 5000 rpm
522 Nm @ 5000 rpm...
GT3RS...Torque: 284 lb. ft. @ 5000 rpm
385 Nm @ 5000 rpm

Daar lijkt een foutje in te zitten. Beiden 385 Nm en 284 lb. ft.

16 jan 2007 14:45

ous schreef:Geen ONZIN!
In theorie, zonder variabelen ( wegdek, bandenstaat, bandensoort etc.) is de remkracht groter en de vertraging brachialer gemeten in m/s2.


ach ja... een "variabele" als banden kan je makkelijk buiten beschouwing laten :bang:

16 jan 2007 18:44

Dus als ik het goed begrijp ga je een duur setje remmen monteren wat volgens jou in theorie een kortere remweg oplevert maar in praktijk hoogst waarschijnlijk niks tot niets...Ja dat zou ik ook doen....





....daarom heb ik mijn remmen maar laten poedercoaten want dat zet tenminste echt zoden aan de dijk..... :?

16 jan 2007 20:09

Klopt: zowel 996GT3 en 996GT3RS hebben 385 NM Koppel, wat is daar niet juist aan?

17 jan 2007 12:45

Lees nog eens goed:
ous schreef:GT3...Torque: 385 lb. ft. @ 5000 rpm
522 Nm @ 5000 rpm...
GT3RS...Torque: 284 lb. ft. @ 5000 rpm
385 Nm @ 5000 rpm

17 jan 2007 13:01

Thanks Desmett...slip of the pen :?
De 522NM is niet correct. Het blijft bij wat ik al eerder schreef, 385NM voor beide.

17 jan 2007 13:28

NM is zeker niet correct, het is Nm. :wink: :mrgreen:

17 jan 2007 14:27

Afbeelding

22 jan 2007 20:06

Zojuist mijn C2 gehaald met de nieuwe GT3 remmen.
Wowwwwww, wat een remkracht tov de standaard remmen.
Was zeer verrast hierover.

22 jan 2007 21:33

En ........ is het de moeite en het geld waard om dat voor woon werk verkeer aan te bevelen :?: :?:

22 jan 2007 22:17

uilthouding en rollende massa(gewicht)zal wel verschil in zitten .
Wielen en schijven zijn het enige dat rolt bij een wagen, niet onbelangrijk.

22 jan 2007 22:33

En ........ is het de moeite en het geld waard om dat voor woon werk verkeer aan te bevelen


Het heeft mij veel geld gekost maar voor mij is het persoonlijk de moeite waard geweest.
Plaats een reactie