Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Velgenmaat Boxster

15 jan 2007 22:47

Beste Porsche liefhebber,

Ik rij een Boxster 986 uit 1997 en wil graag grotere velgen monteren. Standaard zitten er 16"velgen op. Porsche zegt dat ik niet groter dan 17" moet gaan. Bovendien schrijven ze exacte breedte en ET waarde voor. Voor 7Jx17, ET 55. Achter 8,5Jx17, ET 50.
Ook zou ik volgens Porsche achter spoorverbreders van maximaal 15 mm kunnen monteren.

Weet iemand in hoeverre ik hiervan af kan wijken?

Porsche zegt dat alleen de 996 Carrera 2 velgen geschikt zijn. Zie http://www.944racing.de/reload.php?urlt ... ichte.html

Wie heeft hier verstand van en/of ervaring mee?

Ik stel je reactie zeer op prijs!

Groet,
Patrick

17 inch en zelfs 18 inch gaat ook

16 jan 2007 20:31

Hai,

Bij de aanschaf van mijn Boxter zat er oorspronklijk 18""
BBS velgen onder( 3-delig bijzonder mooi ) maar deze waren beschadigd, ik heb de velgen toen kunnen ruilen voor 17"" Sport Classic welke bijzonder fraai uitkomen onder de donkergroene kleur :wink:

Ik zou gaan voor de 7J en dan 55
Als je de 9J neemt, zit je vast aan de 40 bandjes,
welke veel prijziger zijn, en het rijcomfort ronduit :cry: tenzij je alleen maar op een circuit rijdt natuurlijk :lol:

16 jan 2007 21:51

Hoi Martin,

Fijn dat je effe reageert.
Porsche heeft Boxster in 99 verstevigd, opdat ook 18" gegarandeerd goed zijn. Ze kunnen wel op mijn Boxster, maar daar is auto niet op berekend.

Jij hebt het over 7J en dan banden 55.

Ik kan toch niet zomaar de velgbreedte en/of ET waarde veranderen, of wel?

Loopt de band dan nergens aan (binnen- of buitenkant)?

16 jan 2007 23:25

Rijdt een 40 band inderdaad zo oncomfortabel??

grenzen....

16 jan 2007 23:49

er zijn inderdaad grenzen en beperkingen aan de ET-waarden en de bandenmaat welke je onder je auto monteert. Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum, er is onlangs ook een draadje over geweest, vrij recent(niet specifiek boxter...)

De reden dat een "plattere band" minder comfortabel is,
is vrij simpel. De wangversteviging is veel harder gemaakt om de dwarskrachten goed op te kunnen vangen, ook zal de band bij onevenheden in het wegdek niet of nauwelijks indrukken( dat staat die minimale hoogte gewoonweg niet toe) ergo de band is qua karkas nog sterker uitgevoerd en stugger uitgevoerd, dan een 55-band. ( 55% hoogte tov breedte van het loopvlak ) maw je auto wordt een echte Kart, met 40-bandjes...'t is waar je van houdt 8)

13 feb 2007 21:16

daar zit ik met m'n 19 inch... :shock:

Heb net 5 dagen getoerd in frankrijk, michelins eronder, weinig oncomfortabel.... :idea:
Uiteraard wel stugger, maar je rijd een sportauto of niet..toch..?

nee

13 feb 2007 22:26

Nee ik rijdt geen sportauto, volgens veler mening op dit forum rijden wij in een dameskappersauto :wink:

13 feb 2007 22:33

:shock: dames heb ik nooit gezegd :twisted: :mrgreen: :wink:

Maar je hebt volgens mij wel een echte BoxSter, Martin! :idea: :lol:

velgen

14 feb 2007 0:15

bij mij ligt achteraan 40(255-ers) op, vindt er eigenlijk niks oncomfortabel aan eerlijk gezegd. Eerder omgekeerd als ik vergelijk met men twee vorige maatjes.. :lol:
Kheb nu spoorverbreders van 18 gekocht, ben wel benieuwd naar het resultaat.

14 feb 2007 10:41

Onder mijn Boxster liggen originele 18" Porsche velgen.

Kijkt super en rijdt even goed....

Wat mij betreft, geen probleem! :!:

17 feb 2007 17:19

ok, banden maat, en meteen een vraagje over de banden spanning...

bandenmaat : Michelins...

voor : 235/35 ZR 19

Achter : 275/30 ZR 19

welke bandenspanning is gewenst..?

19 feb 2007 17:47

D.D. schreef:ok, banden maat, en meteen een vraagje over de banden spanning...

bandenmaat : Michelins...

voor : 235/35 ZR 19

Achter : 275/30 ZR 19

welke bandenspanning is gewenst..?

2.5 voor
2.9 achter

volgens de kenners.
Plaats een reactie