Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 maart 2007 17:42
na een kilometer of 20 op de snelweg gaat het waarschuwingslampje branden, ik heb dan meestal al wel een stukje hard gereden...
als ik motor aan en uit zet blijft het weg.
in de stad geen last van...
hoekandanou?
thanks
08 maart 2007 18:05
Even de niveaus in het remvloeistof reservoir controleren - dit zijn bij jou 4 compartimentjes - die aan de bovenkant met elkaar in verbinding staan
1 van de 4 zou best eens laag kunnen staan
08 maart 2007 22:11
Bij mij brand het lampje (denk van de sper) als ik hem koud start altijd een seconde of 10 en eindigt met een piepsignaal, waarna het lampje uitdooft. Bij warm starten nog nooit gehad.
In april krijgt de auto een grote beurt, gelijk maar eens vragen of dit normaal is
08 maart 2007 22:21
ruud964 schreef:... gelijk maar eens vragen of dit normaal is
Dan pas
Is IMO vrij normaal bij 'n 964
... je zegt het zelf al -bij koude motor & dus ook de rest van de P dat
opgewarmd moet worden
08 maart 2007 23:21
Olaf schreef:Dan pas
Ach ik had niet het gevoel dat het nou kwaad kon en ben eigenlijk niet anders gewend. Hoe gek het ook klinkt geven dit soort kleine onvolkomendheden een vertrouwd gevoel.
09 maart 2007 0:32
ruud964 schreef:..... en eindigt met een piepsignaal .....
Dat lijkt
mij niet normaal.
Het hydraulische syteem van een C4 moet eerst op druk komen inderdaad, daarna dooft het lampje. Het heeft niets met een koude of warme motor te maken
. Als het te lang duurt voor het systeem op druk is klinkt de waarschuwingszoemer, dus ......
Overigens niet iets om direct over in paniek te raken, het lampje dooft tenslotte nog, maar
volgens mij wel een indicatie om rekening te houden met een (dure!) pomp die aan vervanging toe is/komt.
09 maart 2007 1:33
of de rem vloeistof eens compleet vervangen, vervuilde remvloeistof dan duurt het langer voor dat het opdruk is.
robert
09 maart 2007 10:43
thanks so far
mar ik snap niet goed wat de remmen met de sper en de 4wd te maken hebben?
09 maart 2007 10:50
Laatst bijgewerkt door
964Cee-4 op 10 maart 2007 11:50, in totaal 1 keer bewerkt.
09 maart 2007 10:50
BS schreef:mar ik snap niet goed wat de remmen met de sper en de 4wd te maken hebben?
Renntech ruim twee jaar geleden schreef:De lampjes van dit systeem gaan pas uit nadat alle componenten in orde bevonden zijn door de computer. (de centale informatiegever)
Als je de auto op contact zet branden er diverse lampjes, dus ook die van de ABS en PDAS. Met het op contact zetten gaat ook de drukpomp voor de benodigde druk voor rembekrachtiger en de vierwielaandrijving werken. Als de druk op 180 bar is gekomen schakelt de pomp uit. Deze pomp geeft dat zoem geluid voor onder in de kofferruimte.
Zolang als de druk niet hoog gnoeg is zullen in ieder geval alle controle lampjes branden die te maken hebben met dit systeem.
De tijd dat de lampjes branden verschilt nogal per auto.
Dit kan komen doordat de ene pomp beter is dan de ander en daardoor sneller druk opbouwt. Ook kan het verschil in tijd worden veroorzaakt door de zentrale computer die alle lampjes aanstuurt en reageert op diverse informatie gevers.
In principe hoeft er niks aan de hand te zijn. Als de auto goed remt en er gaat nooit tijdens het rijden en remmen de rode lamp branden kun je er gerust mee rijden.
Natuurlijk wel even aangeven bij een garage bezoek dat het volgens jou erg lang duurt voordat de lampjes uitgaan.
Erwin.
10 maart 2007 0:56
EriC4C schreef:Renntech ruim twee jaar geleden schreef: Deze pomp geeft dat zoem geluid voor onder in de kofferruimte.
En ik maar denken dat het de benzinepomp was die herrie maakt!
03 mei 2007 1:09
als ik dit lees hou ik steeds meer van mijn ouwe 3.2.
04 apr 2016 19:35
BS schreef:na een kilometer of 20 op de snelweg gaat het waarschuwingslampje branden, ik heb dan meestal al wel een stukje hard gereden...
als ik motor aan en uit zet blijft het weg.
in de stad geen last van...
hoekandanou?
thanks
Bij mij sinds eind vorig seizoen precies hetzelfde probleem..
Vreemd genoeg na een beurt bij PCL..
Remvloeistof is ook vervangen, bij uitlezen geeft de computer aan dat er iets is met een valve/klep in het achterdifferentieel.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn voor ze bij PCL de halve aandrijflijn uit elkaar schroeven?
Heb BS al maanden geleden een pb gestuurd maar nooit reactie gehad. Die is al ff weg hier..
04 apr 2016 20:26
Klopt, BS is al sinds 2010 niet meer op het forum geweest.
Remvloeistof van een C4 vervangen heeft een unieke process. Niet alleen moet je de klauwen leeg laten lopen, maar je moet ook kleppen in de differentieel open zetten. Als het niet goed is gedaan kan je foutmeldingen krijgen.
Kijk even
hier voor een stappen plan
04 apr 2016 21:12
Thx Johann, zou idd zomaar het probleem kunnen veroorzaken juist na vervangen van de remvloeistof..
Je zou niet verwachten dat ze daar deze fout maken. Aan de andere kant komt de storing pas tevoorschijn na <10km bij <100km/u dus niet bij een korte proefrit na de werkzaamheden.
04 apr 2016 21:30
Ik verwacht dat soort fouten juist wel van dealers
05 apr 2016 18:48
Ik moest ooit eens een rubber strip vervangen bij mijn cabriokap, als held met twee linkerhanden even bij de dealer langsgereden met mijn 964.
"Zo meneer, het blijven toch mooie auto's, jaja, de laatste luchtgekoelde...(
)
Kunt u volgende week terugkomen want dit is een lastig klusje en daar zijn twee monteurs voor nodig"
Na een pb-tje met moderator Eric heb ik het met behulp van een beetje talkpoeder binnen 10 minuten zelf gedaan.
Doe mij maar een goede specialist
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.