Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
22 maart 2007 9:35
Hoi,
twijfel voor m'n 997S nog over 1 zaak:
PASM of -20mm/LSD...
Ik heb alleen met de PASM versie kunnen testen. In normale stand, ideaal voor op de Belgische wegen, in de Sport stand, niet te berijden, je stuitert gewoon de weg af...
Iemand hier hands-On ervaring met de -20mm/LSD?
Is deze een goed compromis? of is ze te stroef voor baangebruik en te zacht voor circuitgebruik?
(LSD is natuurlijk altijd welkom
)
opinies?
22 maart 2007 9:46
Limited Slip Differential vermoed ik... + 20mm verlaging.
22 maart 2007 9:51
-20mm/LSD is de sportophanging, idd ligt 20mm lager dan de standaard (10mm ten opzichte van PASM) en heeft dikkere stabi's en uiteraard een LSD
Is een (gratis) optie op de manuele S modellen... (ipv PASM welteverstaan)
22 maart 2007 12:47
Die vraag had ik
vorige week ook
22 maart 2007 15:22
Loe, je gelooft het nooit, maar ik zocht voor jou een topic op rennteam via de zoekfunctie. Kwam ik toch wel op het topic dat je nota bene ZELF had opgestart. Ik denk je je antwoord daar wel zal krijgen !
22 maart 2007 16:48
hehehe
ja ik probeer alle mogelijke resources aan te boren...
nu alleen nog iemand in de buurt van België vinden met de sport ophanging...
ik moet er is gezeten hebben, anders vrees ik dat het toch PASM gaat worden...
22 maart 2007 17:24
Loe schreef:
nu alleen nog iemand in de buurt van België vinden met de sport ophanging...
Kan de importeur niet regelen dat er in gereden wordt? Bij BMW werd op verzoek zonder meer een auto geregeld met gewenste opties/uitvoering/enz. die vervolgens een complete dag ter beschikking stond.
22 maart 2007 17:24
Wel, helaas heb ik ook nog niet met zo'n -20mm gereden. Uiteraard wel al eens met PASM en wat me toen opviel, in vergelijking met mijn 996 4S, is dat de gewone stand VEEL comfortabeler was, zelfs op het wiegende af (wat ik niet echt passend vind op een sportwagen, maar wel handig en zelfs efficiënter op slechte en hobbelige wegen), en dat de sportstand in feite maar een tikkeltje harder was dan de 996 4S.
PASM is dus wel veelzijdiger, maar het is allemaal een kwestievan gewenning. Ik zit soms ook behoorlijk te daveren op bepaalde stroken, maar ergens vind ik dat wel "lekker" ook al ondervind ik dat ik dan best niet te hard rijd.
Ik denk dat in feite de PASM van de GT3 ideaal is : bij de 996 had je niet te kiezen, beenhard was de enige mogelijkheid. Bij de 997 daarentegen blijkt de fameuze ring het snelst te gaan op de gewone stand ipv de sportstand. En aangezien het toch een GT3 is vermoed ik de gewone stand ook al ferm is, met een extraatje voor de circuits met vlak wegdek.
Ik denk dat Porsche veel keuzemogelijkheden biedt en dat je moet kiezen in functie van je gebruik. Ik zou ook graag een GT3 rijden, maar tegenwoordig doe ik haast uitsluitend snelweg, en wat is dan de meerwaarde van een GT3 ??
22 maart 2007 17:27
wordt het LSD automatisch bijgeleverd als je voor de -20mm verlaging kiest?
anderzijds, je zal het LSD wel kunnen krijgen in combinatie met PASM (mits meerprijs natuurlijk).
Moest ik van u zijn ik zou voor PASM kiezen en het LSD sowieso ook aanvinken. Als PASM zelfs standaard op GT3's wordt geinstalleerd (waarschijnlijk wel wat anders afgesteld dan op een gewone) dan denk ik toch wel dat dit "the way to go" is
22 maart 2007 17:33
MichM3 schreef:Als PASM zelfs standaard op GT3's wordt geinstalleerd (waarschijnlijk wel wat anders afgesteld dan op een gewone) dan denk ik toch wel dat dit "the way to go" is
Dat is natuurlijk de vraag. Onderstelafstemming is persoonlijk. Wat de een klapperhard vind, vind de ander fijn en waar de een denkt in een Citroën CX te zijn beland, vind de ander het een ideale afstemming.
En zou je echt zo vaak van (voor de grappemakers: onderstel-)standje wisselen met PASM?
22 maart 2007 17:44
PASM en sper is volgens mij niet mogelijk.
PASM op de GT3 is - naar 't schijnt - niet te vergelijken met PASM op de carrera.
22 maart 2007 20:47
't Is of PASM of sportonderstel (LSD) op de 997S. Sportonderstel kost op de 997S niet extra maar geeft geen minderprijs.
Vond sportonderstel geen optie: permanent (te?) laag. Hinderlijk bij drempels en hellingbaantjes.
Met PASM aan rijdt het ongeveer als mijn 993 met M030 onderstel. Heb 'm regelmatig aanstaan, inclusief PSE, maar niet altijd.
Las op Rennlist dat de afstellingen iets anders zouden zijn als je SC neemt. Kan ik niet over oordelen; heb geen puist op m'n dash.
Succes.
22 maart 2007 22:24
Mich, nope LSD enkel in combi met de -20mm
en ik hou wel van een LSD
Porsche België heeft er geen beschikbaar als demo spijtig genoeg...
PASM van de S is niet met de PASM van de GT3 te vergelijken... Sport stand in de S is zachter dan de normale GT3 stand..
idd, SC stelt blijkbaar PSM iets langer uit... doet niks aan de PASM... daarom heb ik voor de mottige pukkel gekozen
25 maart 2007 16:18
Kunnen Boxster's tegenwoordig met een echte mechanisch sper differentieel geleverd worden (LSD) ??????????
Als er iets is in m'n MY01 BoxsterS dan is het wel een echt sperdiff !!!
Dus als het kan, altijd doen !
(tenminste als je graag sportief rijdt, af en toe een circuitdagje pakt en ook graag PSM uitzet en een powerdrift zet
)
Mark.
25 maart 2007 21:31
Loe, als het dan toch of-of is met deze optie, zou ik toch voor de PASM gaan...een Porsche heeft zoveel natuurlijke traktie door het motorgewicht dat je op de gewone weg di sper niet zult missen. Van de PASM zal je volgens mij enorm veel meer genot hebben...maar ja, ik denk hier enkel luidop en de uiteindelijke beslissing moet je zelf nemen
...nog iets: hoe belangrijk is de wederverkoop voor jou? Een 997 met PASM zal veel meer gezocht zijn dan eentje met (harde) sportophanging en sperdiff...enfin, denk ik toch
26 maart 2007 10:03
Momenteel heb ik de -20mm's in bestelling staan...
idd zoals Markk zei, een sper is fantastisch om te berijden
de 997 mag niet te soft worden (natuurlijk ook niet te Hard-core
)
en ik heb een beetje m'n twijfels dat de range van de dempers te breed zal zijn voor de veren...
26 maart 2007 13:20
ik heb pasm en zou het niet kunnen missen
-20 mm heb ik niet, gelukkig, ik sleep nu al overal tegen die drempels aan,
gelukkig heb ik ook pasm, ff knopje , kan ik 15 km per uur harder over drempels,
enidd , op normaal rijdt hij heerlijk comfortabel, op vlakke asfalt sportief,
doen ,pasm
geen -20 voor mij
26 maart 2007 22:23
Ah zie het nu pas 997S dus geen 987S / BoxsterS
Ik zou altijd voor een LSD / sper gaan.
Mark.
27 maart 2007 12:11
off topic: btw markk, gefeliciteerd met de M
als je ooit een remmenupgrade wil, Let me know
28 maart 2007 16:50
Dank Loe maar ik heb al een auto die goed remt: een BoxsterS
En ook de EVO heb ik nog niet kunnen betrappen op remproblemen.
Als de M3 remmen op het circuit gaan koken dan betekent dat dus dat ik met de verkeerde auto het circuit op ben gegaan en niet dat ik een BBK voor de M3 nodig heb...
Maar als je ze echt heel graag kwijt wilt mag je ze wel voor weinig in m'n schuur neerleggen. Altijd handig voor als de originele blokjes aan vervanging toe zijn
Mark.
29 maart 2007 12:47
wat is weinig natuurlijk eh
29 maart 2007 17:30
wat kost een setje OEM remblokjes ?
Mark.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.