Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Trillen bij 130kmh en meer....

04 apr 2007 21:35

Vandaag de nieuwe velgen plus banden laten monteren. :D

Echter als ik 130 km of meer rij :twisted: , dan begint de boxster te trillen, niet zo zeer in het stuur, maar meer van achteren.

De velgen zijn nieuw en de banden ook

Bij de oude velgen/banden had ik dat helemaal niet.

Kan het zijn dat ik hem opnieuw moet laten uitlijnen :?:

04 apr 2007 21:39

Ik denk eerder aan onjuist gebalanceerde velgen :)

Heb dit probleem ook gehad, opnieuw laten balanceren en klaar. Even terug naar de bandenboer dus.

04 apr 2007 21:47

Onbalans VOOR uit zich bij 100 - 120 km/u en trilling in het stuur.

Onbalans ACHTEr uit zich bij duidelijk hogere snelheden - mijn ervaring is 150+ - en voel je in de hele auto :idea:

04 apr 2007 22:15

IDD onbalans ACHTER volgens mij, je voelt het niet zo zeer in het stuur, maar door de hele auto.

Morgen maar eens terug naar de bandenboer.

04 apr 2007 23:04

Kan onbalans in de velgen zijn .... of productiefout in de banden :shock:

05 apr 2007 0:19

Oplossing: Oude setje monteren! :wink:

Geintje, hoop dat de velgen/bandenboer het snel voor je kan oplossen.

Succes!

05 apr 2007 0:48

Zijn het originele vekgen? Ik heb slechte ervaring met velgen die d.m.v. vulringen/centreerringen op de as worden geplaatst, dit is soms niet echt nauwkeurig en dan kan je blijven balanceren tot je een ons weegt!

05 apr 2007 7:09

Er zijn geen centreerringen, wel vulringen (spacers) gemonteerd (orgineel porsche). :!:
Wat kost dat een vermogen, bijna €300,- voor 4 schijfjes van 5mm aluminium :twisted: :D

05 apr 2007 10:18

Net bij de bandenboer geweest, het trillen komt omdat de achterwielen niet goed zijn gecentreerd. :(
De oorzaak zijn de spoorverbreders. Ze hebben welliswaar orginele Porsche onderdelen gebruikt, maar niet volgens de "regels". :(

Ze hebben 2x 5mm schijven op elkaar gemonteerd, waardoor de "naaf" niet ver genoeg meer uitsteekt om het wiel te centreren :shock: prutsers...

Ze gaan nu andere bestellen van 1x 10mm, waarop dus weer een "naaf" zit
Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 05 apr 2007 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.

05 apr 2007 10:57

Told you so! :wink:

05 apr 2007 11:17

Blijft een bandenboer. :lol: :wink:

05 apr 2007 11:56

Centreren op de wielmoeren, het is te proberen. Je blijft toch lachen met zulke lui.
Doen eigenlijk niks anders, dus zouden het dan toch moeten weten dat het zo niet werkt.

05 apr 2007 12:09

Zo maar even een vraagje, als zo'n niet gecentreerd wiel, hangend aan de draadeinden, met 130 trilt; wat gebeurt er dan met 230?

05 apr 2007 12:45

Dan kan het zijn dat er uberhaupt geen trillingen meer zijn.
De meeste trillingen van onbalans zitten tussen 80 en 110 km/u

05 apr 2007 14:12

Hij staat bij mij weer netjes in de garage.
Ik moet helaas wachten tot na de feestdagen. In duitsland hebben ze morgen ook al vrij (de spoorverbredrs komen van Techart, op maat gemaakt, want standaard maakt Porsche geen 10mm :(

Ik heb nog even gedacht om de oude velgen er weer op te leggen, maar voor die paar dagen.........

Laten we hopen dat het volgende week wordt opgelost.

05 apr 2007 14:20

Maatwerk=maatprijs? :roll:

05 apr 2007 15:15

911-lover schreef:De meeste trillingen van onbalans zitten tussen 80 en 110 km/u
Klopt Koen.

Maar bij auto's waarmee je soms wel eens heel even boven de max. toegestane resp. geadviseerde snelheid komt:
P v E schreef:Onbalans ACHTER uit zich bij duidelijk hogere snelheden - mijn ervaring is 150+ - en voel je in de hele auto :idea:

Zeg maar bij 180 :wink:

05 apr 2007 15:48

Wist ik niet (laat het probleem steeds dadelijk verhelpen).
Weer wat bijgeleerd.
THX :thumleft:

05 apr 2007 17:24

Nicolò schreef:Maatwerk=maatprijs? :roll:


Zal mij een zorg wezen, is de bandenboer zijn probleem.

05 apr 2007 18:36

Boxy&Boraman schreef:Hij staat bij mij weer netjes in de garage.
Ik moet helaas wachten tot na de feestdagen. In duitsland hebben ze morgen ook al vrij (de spoorverbredrs komen van Techart, op maat gemaakt, want standaard maakt Porsche geen 10mm :(

Ik heb nog even gedacht om de oude velgen er weer op te leggen, maar voor die paar dagen.........

Laten we hopen dat het volgende week wordt opgelost.




toch snap ik het niet!


een spacer heeft een inkeping waardoor deze precies over de naaf past en heeft zelf een een "naaf"randje voor de velg.
deze kan je tegenelkaar aan plaatsen (wat ik niet zou doen) want die passen in elkaar en zo heeft de buitenste dus ook een randje voor de velg

dus ik snap niet hoe je geen "naaf" genoeg kan hebben.
als die spacers die opstaande rand niet hebben vind ik het helemaal teveel geld. 300 euro voor 4.

robert

05 apr 2007 19:08

Boxy&Boraman schreef:Net bij de bandenboer geweest, het trillen komt omdat de achterwielen niet goed zijn gecentreerd. :(
De oorzaak zijn de spoorverbreders. Ze hebben welliswaar orginele Porsche onderdelen gebruikt, maar niet volgens de "regels". :(

Ze hebben 2x 5mm schijven op elkaar gemonteerd, waardoor de "naaf" niet ver genoeg meer uitsteekt om het wiel te centreren :shock: prutsers...

Ze gaan nu andere bestellen van 1x 10mm, waarop dus weer een "naaf" zit


Dat is niet te geloven....2 spoorverbreders achter elkaar.
Zo centreert je wiel enkel op de bouten...kan niet goedkomen.
Zie dat je verbreders monteert met een centreerring !!! Anders gaan de problemen blijven !

05 apr 2007 21:19

@rob964.c4

De spacers van 5 mm hebben geen centreerrand, omdat dan de centreerand van de naaf nog ver genoeg uitsteekt om het wiel te centreren, monteer je er echter 2 op elkaar, dan blijft er bijna niets meer over om te centreren.

05 apr 2007 22:35

ok duidelijk, :thumleft:


robert

14 apr 2007 15:55

Vandaag weer bij de bandenboer geweest, hij heeft nu een set van 10mm gemonteerd, echter ook hier zit geen centreerrand op de spacer dus........hij trilt nog steeds. :evil:

Ik heb hem verteld dat hij voor een deugdelijke oplossing moet zorgen om deze velgen fatsoenlijk passend krijgen, of "normale" turbo velgen (met de juiste ET waarde) leveren, of anders mijn geld terug....... :!:

Hij zal voor volgende week vrijdag een oplossing aandragen, ik denk dat het de 2e optie wordt, orginele turbo's met de juiste ET waarde.

Je kunt je wel indenken dat ik het heeeelemaal gehad heb met deze bandenboer...prutsers :!:

Net nu het lekker weer is zit ik met een cabrio die niet lekker rijd, en voor mijn gevoel niet "in orde" is...leuk

14 apr 2007 15:58

... ligt het wel aan de spacers - en bv niet aan de banden :?:
Plaats een reactie