Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 apr 2007 1:04
ik heb sinds enige tijd
(1 week)nieuwe banden op mjn p laten monteren.
laten ballanseren, uitlijnen the whole pack.
nu heb ik last van hoogte slag.
heeft er iemand raad
please
08 apr 2007 1:24
mr.burns993 schreef:... nu heb ik last van hoogte slag.
... als ik het goed begrijp is er dus iets mis met deze banden
:arrow: lees net in het handboek voor Snelservice Personenauto's Wielen en Banden dat dit soort banden niet gemonteerd mogen worden
Waar heb je de banden vandaan
... wat is de productiedatum van de banden
08 apr 2007 9:02
na even op het net gezocht te hebben ,
zou het kunnen komen door dat de banden niet goed op de velg zitten
of ze zijn niet rond.
succes.
robert
08 apr 2007 10:40
Hoe weet je dat het hoogteslag is? Heb je ze al een keer laten nabalanceren? Mijn ervaring bij sommige bandenboeren is dat de toleranties van de balanceerinrichting vaak niet zo scherp staan, dan kan het zijn dat er nog wel 15 gram onbalans in zit maar het apparaat geeft al O.K. Als er hoogteslag in je band zit is dat óf een b-keus band óf je hebt in de week dat je er mee hebt gereden ergens overheen gereden waar je het karlas van de band mee hebt beschadigd/vervormd.
08 apr 2007 10:41
net eerst maar even gegoogled... had er nog nooit van gehoord
08 apr 2007 18:50
Voor zover ik weet zijn het geen B keuze. (continental sportcontact 2 N2)
Ze zijn gemonteerd door Dass autobanden in woensel (daar waar PCZ vroeger iedere p van nieuwe banden liet voorzien.
hoe dan ook ik erger mijzelf kapot aan het gevoel dat de nieuwe banden door geven
heeft er iemand enig idee hoe dit te verhelpen is, zodat ik dat aan die banden zaak door kan geven, want een monteur doet (mijn ervaring) precies wat van hem gevraagd wordt en niets meer.
09 apr 2007 5:42
Als een band "hoogteslag" of "onrond" is, zal dit in principe volgens mij niet met balanceren te verhelpen zijn, maar valt dit onder de noemer productiefout.
Het lijkt mij verstandig jouw probleem met de bandenleverancier te bespreken, als klant heb je natuurlijk een bepaald verwachtingspatroon van de geleverde waar en daar voldoet deze uiteindelijk niet aan.
Ook gerenommeerde fabrikanten (Continental) kunnen wel eens productiefouten hebben.
En laten wij wel wezen, de afgenomen banden en de auto's waarin wij rijden liggen niet op het niveau van een Lada o.i.d.
p.s.
Ik heb mij overigens ooit eens laten vertellen dat bandenfabrikanten verschillende kwaliteiten banden op de markt brengen, zoiets als A en B. Eén van de criteria was o.a. de mate waarin een band rond is.
Uiteraard was de (inkoop)prijs ook verschillend en het zou kunnen zijn dat je wellicht zo'n soort van B-keus (lees: goedkoper) gemonteerd hebt gekregen.
Ik zou het bespreekbaar maken, succes.
09 apr 2007 8:29
Omdat de banden nog zo nieuw zijn, gewoon mee terug gaan. Die hoogteslag zien ze zelf dan op de balanceermachine. Heb met Conti Sportcontact2 N2 zelf ook al eens een band met hoogteslag omgeruild.
09 apr 2007 11:25
bedankt voor de tips, ga maar weer een afspraak maken met de bandenboer
09 apr 2007 11:29
Keep us posted!
09 apr 2007 11:33
to be continued................
10 apr 2007 21:43
En wat is het effect van die hoogteslag ? Trillingen dan ???
10 apr 2007 22:18
Jampie..
voor mij geeft het een soort gevoel, dat je over kleine drempeltjes van een halve centimeter of kleiner rijdt
dit is overigens niet bij elke snelheid het geval.
ik kan niet echt zeggen dat er een trilling in het stuur zit.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.