Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Gesloten onderwerp

Rode olie rechtsachter, stuurbekrachtiging?

29 apr 2007 16:18

Hey forumleden,

Vandaag ritje gemaakt in de zon, echter al bij het wegrijden een raar geluid (tandwiel) bij sturen naar beide kanten. Bij rechtuit sturen geen geluid. Gestopt en even onder de auto gekeken: loopt er rode olie rechtsachter uit de motorruimte. Bij opening een plasje rode olie in de bak rechts, net onder de stuurbekrachtigingspomp.

Is dit een veelvoorkomend probleem? Ligt het aan de pomp of is het een van de slangen? Kan ik er wel mee naar een garage rijden (zwaar sturen geen bezwaar)

bedankt alvast voor jullie reacties.

29 apr 2007 16:21

Lijkt me niet fijn voor de pomp als deze zonder olie draait.
Olie die naar ik aanneem ook een smerende functie heeft.

Maar overleg met de specialist.

29 apr 2007 17:37

Rode olie is in mijn ogen ATF Dextron, Je hebt geen Automaat bak? Die slikken dat soort spul ook. Maar anders is het (denk ik) je stuurbekrachtegings pomp. Tis niet fijn voor het pompje lucht op te pakken, ik zou het niveau in de gaten houden en bijvullen + de lekkage lokaliseren.

29 apr 2007 17:42

Nee het is geen tiptronic. er is zoveel uitgelopen dat bijvullem mi geen zin heeft. Met een andere auto (geen Porsche) ben ik zonder bekrachtiging nog vele kilometers doorgereden.

Weer een reparatie a la Porsche (boven de duizend euro) erbij?

29 apr 2007 17:56

jl964 schreef:Nee het is geen tiptronic. er is zoveel uitgelopen dat bijvullem mi geen zin heeft. Met een andere auto (geen Porsche) ben ik zonder bekrachtiging nog vele kilometers doorgereden.

Weer een reparatie a la Porsche (boven de duizend euro) erbij?


Lijkt me stug, in het gunstigste geval zijn je slangetjes poreus geworden door der jaren heen of door de invloed van olie (blijft rot spul dat ATF).

29 apr 2007 17:56

jl964 schreef:Weer een reparatie a la Porsche (boven de duizend euro) erbij?


Wie weet is het alleen een gescheurt slangetje :roll:

29 apr 2007 18:01

Ik hoop het ook. De ervaring is wel iets anders..... De laatste 'kleine reparatie' was een complete revisie van de bak met nieuwe koppelingsplaten en wat olieleidingkjes a la 3000 euro. Aiaiaiaiai.

29 apr 2007 18:05

Dat ligt eraan wat er kapot is, kan een losse slangeklem zijn (een paar euro voor wat ATF) tot een kapotte pomp ($$), of een lekke leiding (100 - 150 euro), een afdichtring (een paar euro). Meer smaken zijn er volgens mij niet.

29 apr 2007 18:08

Thanks, je maakt mijn weekend weer goed.

30 apr 2007 9:03

De 964 gebruikt ATF voor de stuurbekrachtiging.

Ikzelf heb bij mijn vorige 964 meegemaakt dat er een lekkage in het systeem zat. Dit ten gevolge van het feit dat een monteur erin was geslaagd om de motor te laten zakken zonder de drukleiding los te maken. Drukleiding was daardoor lek gegaan (iets van 150 euro, erop zetten is een klein karweitje).

Wel snel laten maken en in ieder geval bijvullen van de olie, want zonder olie kan de stuurbekrachtiging naar z'n grootje gaan.

01 jun 2007 22:39

Het was inderdaad een lekke leiding. Er zit een nieuwe op en hij stuurt weer haarscherp, zonder piep en zonder rode zee.

01 jun 2007 22:47

:shock: :wink: :lol: 8)
Gesloten onderwerp