Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Onderstel afstelling op hoge snelheden ?

02 mei 2007 14:10

D.D. schreef:Tot 200 ging goed, daarboven begon mijn pet rare fratsen uit te halen, en moest ik hem afzetten.
Toen we boven de 220 kwamen begon mijn windschermpje toch wel een beetje te klapperen.
bij 230 moest ik mijn pruik vasthouden.... :shock: en vond ik het wel genoeg....gelukkig hield de trein toen een beetje in, en kon ik mijn schamele hersens bij elkaar proppen.... :D

conclusie: tot 200 probleemloos, boven 200 : geen pet , en je windschermpje een beetje in de gaten houden.( dat gaat redelijk goed tot 225-230) daarna.....ieder voor zich en de muziek KNALHARD !!!!! ( ff Van Halen ...: running with the devil :twisted: )

ps : op de terugweg met dakje dicht 252 op de klok...dan begint ie toch wel een beetje te "zweven".... :shaking2:


ff hierop inhakend:
Gisteren bij de rit op en neer naar Dinslaken (voor de eerste keer met de 996 in DL) merkte ik dat het ook wat licht werd in de neus bij 230+.

Nu heb ik begrepen dat de onderstel afstelling dan wss te neutraal is en de voorwielen iets meer negatief camber zouden moeten hebben :?: Wat is wijsheid, tripje naar de specialist :?:

Aan de banden zal het denk ik niet liggen, dat zijn goede Bridgestone Potenza's :?:

Re: Onderstel afstelling op hoge snelheden ?

02 mei 2007 15:25

Harley schreef:
Nu heb ik begrepen dat de onderstel afstelling dan wss te neutraal is en de voorwielen iets meer negatief camber zouden moeten hebben :?: Wat is wijsheid, tripje naar de specialist :?:


Of de wagen vóór iets lager zetten. Helpt ook.

Meer negatief camber zal eerder negatieve gevolgen hebben (meer zoekerig).

Re: Onderstel afstelling op hoge snelheden ?

02 mei 2007 15:47

Devils son schreef:Of de wagen vóór iets lager zetten. Helpt ook.

Meer negatief camber zal eerder negatieve gevolgen hebben (meer zoekerig).

Ik heb het M030 onderstel, nog lager dus :?: Of positief camber icm toespoor :?:

02 mei 2007 15:59

naar eigen gevoel zou ik zeggen klein beetje negatief camber (ni overdrijven) en toespoor. Immers, wanneer de front begint te liften, wordt het camber minder negatief...het wordt misschien neutraal waardoor het contactopp. band-wegdek 100% benut wordt...

...maar eigenlijk moet je dit es aan een specialist vragen want uitlijning en geometrie is een complexe materie waar soms de praktijk het omgekeerde effect toont vande theorie...hier is ervaring het antwoord :wink:

02 mei 2007 16:02

anders een keertje bij Erwin langs gaan, heeft een goede reputatie op dit gebied

02 mei 2007 16:09

Zoals ik in mijn eerste berichtje al zei... :wink:

BEn alleen benieuwd wat het advies is van medeforummers. :)

02 mei 2007 16:12

ff wachten op hem dan maar :wink:

02 mei 2007 16:14

Ik ga er vanuit dat hij zich vanzelf wel meldt ja.
Valt me trouwens mee dat nog niemand heeft gezegd langzamer rijden mafkees. :lol:

02 mei 2007 16:22

...of...effe voltanken :wink:

02 mei 2007 16:25

Bij 250 had ik ook last van dat zweverige gevoel. Rob trok door tot 260 en hij had er geen of minder last van. In onze nabespreking in het AC restaurant trokken wij de conclusie dat de 964 beter geschikt is voor die hoge snelheiden. Misschien toch een voorbarige conclusie :?:

02 mei 2007 16:55

Gewicht (lood) onder de voorklep leggen wil ook wel helpen, dan ben je op hogere snelheden het "lichte" in de neus kwijt.

02 mei 2007 17:02

Schoonmoeder in de kofferbak :?: :idea: :lol:

02 mei 2007 17:37

volgens mij moet het idd anders kunnen. 964 liep 285 op de teller als op rails. geen moment zweverig gevoel (behalve in mijn hoofd toen ik het fotootje van de teller met één hand schoot :lol: ) dus met de jouwe moet dat zeker niet hoeven! Ben wel benieuwd wat je gaat (laten) doen en wat je ervaringen daarna zijn.

02 mei 2007 17:50

Zijn al veel vragen en discussies over geweest, maar ik blijk bij mijn standpunt. Als een Porsche zweverig of zoekerig is, echt goed laten uitlijnen en uitwegen, daarbij komende dat de gewone bandenboer dat gewoon weg niet kan, dus SPECIALIST laten doen, maar als dat gebeurt is het je echt een strak rijdende en sturende Porsche. :D
Plus dat ik nu in de cabrio een veerpootbrug heb, en moet zeggen dat het veel verschil geeft zonder en met.

02 mei 2007 22:58

Mja, hoe ver ga je voor die ene keer dat je 250+ rijdt...

02 mei 2007 23:09

Heel ver... :mrgreen:

02 mei 2007 23:12

Als je m030 hebt en goeie banden zou ik hem een keer laten uitlijnen en uitwegen bij die meneer erwin. en met dit weer moet je op de harley meneer harley 8)

02 mei 2007 23:15

ik heb gisteren richting dinslaken ook voor het eerst vol gereden de mijne liep ook 285 :shock: op de teller en lag ook als op een rail net als van horn :!:
de mijne is uitgerust met continental n2 codering een schroefsetje van h&r en uitgelijnd en uitgewogen ik was zeer content qua weggedrag :D
grtjs mikey

02 mei 2007 23:34

Mooie wagen heb je .
Gisteren eens van nabij bekeken

Afbeelding

02 mei 2007 23:38

thnx mate ,ja ik ben ook zo blij als een klein kind :P met m,n bolide.
maar dat uitwegen raad ik een ieder aan die zich niet lekker voelt sturen bij hogere snelheden, het rijd echt als een scheermes.
grtjs mikey

02 mei 2007 23:39

Tripje naar de specialist lijkt me idd de aangewezen weg.

wolf schreef:() en met dit weer moet je op de harley meneer harley 8)

Wees gerust, komt in orde. 8)


Afbeelding

02 mei 2007 23:46

drknauf schreef:de mijne is uitgerust met continental n2 codering een schroefsetje van h&r en uitgelijnd en uitgewogen ik was zeer content qua weggedrag :D
grtjs mikey
Alleen de veren gedaan en niet de dempers???

02 mei 2007 23:52

Bij een schroefsetje zijn altijd dempers :wink:

Afbeelding

02 mei 2007 23:56

@Mikey: Jij vertelt er niet bij dat die ook afgeladen was met 3 volwassen personen en proviant voor 3 dagen..... :wink: Dat komt ongeveer overeen met 200 KG lood......

02 mei 2007 23:57

Lichtgewichten dan :wink:
Plaats een reactie