Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
10 mei 2007 10:24
Hoi
Ik heb net 996 4S gekocht. Ik voel mij een beetje onzeker over de remmen. Vooral bij harder remmen of regen heeft de P erg snel de ABS nodig.
De P heeft naar mijn gevoel ook niet de bijtkracht van bijvoorbeeld een Audi A6 of A4.
Iemand ervaring mee?
Tom
10 mei 2007 11:24
Gelukkig dat de Porsche niet zo bijterig is als deze.
10 mei 2007 11:38
Denk dat er geen enkele aanleiding voor zorg is.
Het bedienings (
) karakter van Porsche 911 remmen is heel anders dan van een Audi. Het effect is echter fenomenaal
De bediening lijkt veel kracht te vragen en waarschijnlijk duw je daarom te hard en dan vraag je te veel en overschrijdt je de frictiegrens van band/wegdek en grijpt de ABS in.
Stel je voor dat je met 200+ het rechte eind van Zandvoort af komt en 100 meter voor de Tarzan denkt "laat ik nog eens remmen!"
Dan is enige weerstand in het rempedaal zeer gewenst
Recente ervaring met Audi (A3) remmen: belachelijk hoe die met lichte remdruk al vreselijk happen
(Woon je in de buurt van Den Haag?)
10 mei 2007 12:38
Aangezien ik binnekort eens Nurburgring op wil met de 4S, ga ik de auto volledig laten checken. Vertrouwen in het kunnen van je auto is erg belangrijk als je wat sneller wil rijden.
Alvast bedankt voor snelle respons.
10 mei 2007 12:57
ga er maar van uit dat ie fenomenaal remt................kijk maar is bij een flink gangetje na intrappen op je snelheidsmeter hoe ie snel daalt....
996 4s heeft turbo remmen (letterlijk en figuurlijk).
John (ex 9964s)
10 mei 2007 17:59
Tom4S schreef:Aangezien ik binnekort eens Nurburgring op wil met de 4S, ga ik de auto volledig laten checken. Vertrouwen in het kunnen van je auto is erg belangrijk als je wat sneller wil rijden.
Mag ik je in dat verband even wijzen op
een recente bijdrage die heel erg relevant is
11 mei 2007 1:25
het bijtende gevoel is ook minder omdat de auto niet naar voren duikt in de vering.
robert
11 mei 2007 2:04
rob964.c4 schreef:het bijtende gevoel is ook minder omdat de auto niet naar voren duikt in de vering.
robert
1-0 voor robert
11 mei 2007 8:13
abs te snel? Kan aan de banden liggen.
11 mei 2007 10:35
Bij de 964 wil nog wel eens voorkomen dat het ABS te snel ingrijpt doordat de acceleratoren niet meer perfect functioneren... Kwestie van schoonblazen. Zou je eens naar kunnen kijken.
Beter is het om een specialist eens met de auto te laten remmen zodat hij kan beoordelen of er echt iets aan de hand is. Bij gladde omstandigheden is het natuurlijk zo dat de gewichtsverplaatsing naar voren minder is, waardoor er relatief weinig druk op de voorwielen komt bij een 911. Ook dat zorgt ervoor dat de voorwielen sneller zullen blokkeren.
11 mei 2007 11:45
don_carrera schreef:1-0 voor robert
Sorry Robert, wil je voorsprong niet van je afnemen
Of een auto meer/minder duikt hangt af van het onderstel (veren/dempers).
De gewichtsverplaatsing naar de vooras vindt echter altijd plaats door mechanische wetten IMHO.
11 mei 2007 12:38
Wat ook nog mogelijk is, dat je voor en achter verschillende merken remblokken heb. Dat heb ik nu gaande, voor pagid blauw, achter standaard. Remt voor nu veel harder dan eerst, waardoor het abs ook veel sneller ingrijpt. Zeker bij nat weer is dit "niet fijn", vandaar voor achter ook maar pagid blauw bestelt. Zou dan dus weer gelijk moeten zijn..........
11 mei 2007 14:02
Paul van Engelen schreef:don_carrera schreef:1-0 voor robert
Sorry Robert, wil je voorsprong niet van je afnemen
Of een auto meer/minder duikt hangt af van het onderstel (veren/dempers).
De gewichtsverplaatsing naar de vooras vindt echter altijd plaats door mechanische wetten IMHO.
Idd. 1-1
11 mei 2007 14:13
Jaco schreef:Wat ook nog mogelijk is, dat je voor en achter verschillende merken remblokken heb. Dat heb ik nu gaande, voor pagid blauw, achter standaard. Remt voor nu veel harder dan eerst, waardoor het abs ook veel sneller ingrijpt. Zeker bij nat weer is dit "niet fijn", vandaar voor achter ook maar pagid blauw bestelt. Zou dan dus weer gelijk moeten zijn..........
Waarom heb je eigenlijk in eerste instantie vóór wel en achter niet voor pagid gekozen?
11 mei 2007 16:51
Voor waren de schijven en blokken versleten. Achter waren ze nog goed vandaar. Zoals een echte Hollander betaamt gooi je je oude schoenen/blokken niet weg voordat ze versleten zijn, toch?................of was het anders
11 mei 2007 17:46
Jaco schreef:Zoals een echte Hollander betaamt gooi je je oude schoenen/blokken niet weg voordat ze versleten zijn, toch?
Ik heb dat dus wel gedaan, maar goed, ik ben nog niet eens 50% Nederlander (en 0% hollander), dus het zou daar zo maar eens aan kunnen liggen.
11 mei 2007 18:10
Jaco schreef:Zoals een echte Hollander betaamt gooi je je oude schoenen/blokken niet weg voordat ze versleten zijn, toch?
Nee, maar als de linker schoen versleten is vervang je toch ook de rechter of niet?
11 mei 2007 18:26
Devils son schreef: ik ben nog niet eens 50% Nederlander (en 0% hollander), dus het zou daar zo maar eens aan kunnen liggen.
Amaai, toch niet nog een Belg erbij...........
Maar je hebt gelijk natuurlijk, maar het was te proberen.
EriCnurLinks schreef:Nee, maar als de linker schoen versleten is vervang je toch ook de rechter of niet?
Bij mij is de rechter dan ook altijd versleten, dus daar heb je wel gelijk aan......
11 mei 2007 19:36
Jaco schreef:Amaai, toch niet nog een Belg erbij...........
Maar je hebt gelijk natuurlijk, maar het was te proberen.
Nee, dare I say it: 1/2 Duitser (dat zou je niet zeggen als ik Duits spreek, maar ik heb zelfs die nationaliteit als 2e, tot groot ongenoegen van Geert W. natuurlijk) en naast NL ook nog Italiaans (dat zou je wel zeggen als je mij ziet rijden...
).
21 mei 2007 22:07
Even terug naar topic,
Mijn 996 4S doet waarschijnlijk hetzelfde. Bij het berijden van mijn oprit gaat het in het begin wat naar beneden en is het wat hobbelig.
Met een kleine remdruk voel je dan de ABS in werking treden. Ook al een enkele keer bemerkt bij hard remmen op de afrit van de snelweg die ook naar beneden loopt.
21 mei 2007 22:19
Cotroleer:
Juiste bandenspanning (te hoog is nefast)
Zijn je banden N-gecodeerd?
Heb je dit euvel altijd of bij koude banden alleen?5Ik landde op die manier tegen de vangrails op circuit met mijn 993. De banden waren nog te koud en het circuit hobbelig, ABS in de war en ik een gekreukte porsche en gedeukt imago...
22 mei 2007 0:25
Ik heb dit ook al enkele keren ervaren op de RS...zeer stijve ophanging in combinatie met hobbelig wegdek => ABS in werking...mijn conclusie: eigen aan de gewichtsverdeling van een 911...de 3.2 durfde ook wel es blokkeren, al moet ik toegeven dat de 996 verdomd vertrouwend remde...de voorkant blijft hoe dan ook vrij licht bij dit type auto
22 mei 2007 13:00
Wat is de juiste bandendruk voor & achter 225 R18 voor 295 R18achter?
Ik heb het ook met warmere banden. Ik weet wel dat dezelfde banden er al bijna 3 jaar opliggen. Al zijn ze nog vrij goed van profiel, zou het kunnen dat rubber wat harder is geworden?
Tenslotte, aan de codering ligt het niet want het zijn originele Conti Sportcontact2.
Verder nog iemand tips als ik banden ga wisselen?
22 mei 2007 15:23
Bandendruk : zie handleiding
2.5 vooraan en 3.0 achteraan. Ik stop geregeld eens om de druk te checken !! Het gebeurt toch geregeld dat de druk achteraan zakt tot bvb. 2.6.
22 mei 2007 17:07
Carrera4s schreef:Ik stop geregeld eens om de druk te checken !! Het gebeurt toch geregeld dat de druk achteraan zakt tot bvb. 2.6.
Ik mag hopen dat dit niet betekent dat jij de druk meet met warme banden...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.