Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
28 mei 2007 16:26
Ik ben op zoek naar een setje nieuwe sloffen voor de 996,
225/40-18 en 285/30-18.
Ik heb hier en op het internet rondgekeken en kom tot de volgende mogelijkheden:
Bridgestone Potenza RE 050 A,
Pirelli PZero Rosso Asimmetrico N4,
Continental SportContact 2 N2,
Michelin Pilot Sport N1.
De Michelin heeft een V-profiel, ik vrees voor veel geluid net zoals hier te lezen is bij de Bridgestone S-02 met V-profiel.
Graag jouw ervaring/mening/advies.
Bij voorbaat dank.
28 mei 2007 23:25
Volgens Theo Jansen zijn de Pirelli PZero Rosso Asimmetrico N4 heel moeilijk uit te balanceren en nog wat meer negatieve dingen die ik al weer vergeten ben dus dan blijven de conti's alleen nog over wat TJ mij dus ook adviseerde.
29 mei 2007 7:13
Heb zelf recentelijk P Zero Rosso Assymetrico N4 laten monteren in exact de maten die je beschrijft (225/40ZR18 en 285/30ZR18), mijn ervaringen zijn erg goed. Qua balans ben ik een keer terug geweest, maar dat schijnt redelijk normaal te zijn.
Eerst initiele balncering, inrijden / zetten van de band tijdens de eerste paar honderd kilometer, daarna nog een keeer balanceren. Prima banden, comfortabel en niet te hard,
Menno
29 mei 2007 9:47
Ger schreef:
Ik heb hier en op het internet rondgekeken en kom tot de volgende mogelijkheden:
Bridgestone Potenza RE 050 A,
Pirelli PZero Rosso Asimmetrico N4,
Continental SportContact 2 N2,
Michelin Pilot Sport N1.
Ik zou voor de Bridgestone gaan. Allround band zonder echt zwakke punten. Veel grip, zowel op droog als op nat.
Alternatief welke ik er niet bij zie staan is de S-02A, die niet moet worden verward met de S-02. Compleet ander profiel, welke meer lijkt op het profiel van de S-03. Vooral interessant voor de Carrera 4, want speciaal voor Porsche 4wd ontworpen. Heeft ook een N-codering, wat voor sommigen een geruststelling is (de RE050A heeft alleen in bepaalde maten een N-codering, overigens zonder dat deze band anders is dan de rest van de serie).
De Conti zou mijn tweede keuze zijn. Beetje dezelfde kwaliteiten als de Bridgestone, maar wat minder sportief en net iets minder grip.
De Michelin PS zou mijn derde keuze zijn: een band die erg goed is op droog, maar op nat een stuk minder presteert.
De Pirelli is een band die lang meegaat en een betere variant heeft in de Nero. Toch zijn velen zeer gelukkig met de Rosso.
29 mei 2007 11:45
Ik rijd met de Pirelli's, wel NERO en N3 codering. Tevreden van, maar helaas geen vergelijkingsbasis tov de andere banden. Slijtage valt me beter mee dan algemeen wordt geschreven over de Pirelli's.
Laatst bijgewerkt door
Carrera4s op 29 mei 2007 11:50, in totaal 1 keer bewerkt.
29 mei 2007 11:48
Zelf jaren met tevredenheid conti onder de 4s gehad......
Maar knappe jongen die het verschil goed voelt tussen de merken......ikke niet....
Je moet echt veel op de grens rijden om deze verschilleln te benutten, en dat deed ik niet.
Heb onder de KJN michelin gehad....nu Pirelli..ik voel het niet...
29 mei 2007 12:09
maar hoor je ook geen verschil, de een meer of minder geluid?
29 mei 2007 15:18
Marco schreef:maar hoor je ook geen verschil, de een meer of minder geluid?
bij de KJN niet....wel merkte ik het verschil goed van Zomer en Winterbanden...maar das nogal logisch.
29 mei 2007 19:47
Devils son schreef:Alternatief welke ik er niet bij zie staan is de S-02A, die niet moet worden verward met de S-02. Compleet ander profiel, welke meer lijkt op het profiel van de S-03. Vooral interessant voor de Carrera 4, want speciaal voor Porsche 4wd ontworpen. Heeft ook een N-codering, wat voor sommigen een geruststelling is (de RE050A heeft alleen in bepaalde maten een N-codering, overigens zonder dat deze band anders is dan de rest van de serie).
Klopt de S02 A N3 had ik ook zien staan.
Ik had deze er niet bijgezet omdat ik ervan uit ging dat dit een uitloper is.
Devils son schreef:De Pirelli is een band die lang meegaat en een betere variant heeft in de Nero. Toch zijn velen zeer gelukkig met de Rosso.
De Nero is niet te verkrijgen in 285/30-18 volgens hun internetpagina.
29 mei 2007 19:59
Marco schreef:maar hoor je ook geen verschil, de een meer of minder geluid?
Hier ben ik ook benieuwd naar, comfort/geluid.
29 mei 2007 20:29
Ik had bridgestone en was kontent, monteerde later conti, en was content,
nu zit ik met michelins en ben ook kontent,
u ziet , ik blijf kontent, hopelijk bent u ook kontent met deze info.
Ps, ik zou voor de contis gaan als die goedkoopst uitkomen (in mijn geval was dit zo)
Geluiden komen meestal wanneer ze versleten zijn vind ik.
29 mei 2007 21:26
Ik heb zelf gekozen voor de Bridgestone Potenza RE 050 A, en ben er dik tevreden over!
De andere merken die je noemt lijken mij overigens ook een prima (persoonlijke
) keus, vandaar bij mij de Bridgestone!
29 mei 2007 21:51
Ger schreef:
Klopt de S02 A N3 had ik ook zien staan.
Ik had deze er niet bijgezet omdat ik ervan uit ging dat dit een uitloper is.
Laat ik je gerust stellen: het is geen uitloper.
Devils son schreef:De Nero is niet te verkrijgen in 285/30-18 volgens hun internetpagina.
Ja, dat wist ik dan weer niet...
31 mei 2007 15:43
Devils son schreef:Devils son schreef:De Nero is niet te verkrijgen in 285/30-18 volgens hun internetpagina.
Ja, dat wist ik dan weer niet...
Je hebt het nochtans zelf geschreven (zoals je het quotete)
Nee ernstig : best eigenaardig dat die dan wel in 295 te verkrijgen is (op de mijne namelijk) maar wel heel duur vind ik en volgens de bandenboer moeilijk te verkrijgen (laatst dienden ze zelfs van Pirelli Nederland over te komen !).
Bij de volgende vervangbeurt hoop ik dat de 4 banden gelijktijdig vervangen kunnen worden, dan kan ik ook eens kiezen en eventueel switchen.
Onder mijn BMW liggen Dunlop SP Sport Maxx maar ik vrees dat die niet bestaan met Ncodering...
31 mei 2007 19:09
Devils son schreef:Ger schreef:
De Nero is niet te verkrijgen in 285/30-18 volgens hun internetpagina.
Ja, dat wist ik dan weer niet...
Zo klopt ie weer
De 295/30-19 staat er niet bij terwijl ik die toch echt onder de Audi R8 heb zien liggen.
Ik neem aan dat Carrera4s 295/30-18 heeft, staat er ook niet bij.
01 jul 2007 10:19
Bedankt voor jullie reacties.
In eerste instantie was mijn keuze de Bridgestone Potenza RE 050 A.
Overigens, zonder N-codering onder nieuwe Porsches.
PCE adviseerde mij echter de Pirelli PZero Rosso Asimmetrico N4, volgens hun de band met het meeste comfort.
Ik heb hun advies opgevolgd.
Ik heb geen vergelijk met de hier genoemde banden.
Wel met voorlopers van Michelin en Pirelli.
Een wereld van verschil.
Het lijkt wel of ik een andere auto heb, zo stil is ie!
Ook bij lagere toerentallen hoor ik nu de zespitter, daar waar ik in het verleden de banden alleen hoorde.
01 jul 2007 15:40
gast schreef:Maar zo zie je maar weer dat adviezen en meningen kunnen verschillen.
Het grote verschil zit ook in wat je wil. Ik ga voor de Potenza omdat comfort mij geen donder uitmaakt en ik juist zoveel mogelijk grip wil. Daar ligt de kracht van de Potenza. Maar als je comfort wil...
Eigenlijk zou ik niet eens weten welke band op comfortgebied het beste is (kennelijk is de Rosso een goede keuze), omdat ik die info niet opsla.
01 jul 2007 17:07
gast schreef:.. op aanraden van mijn dealer PCT
Jij hebt je P toch uit de Forum-Privé-Verkoop
Prijs/kwaliteit gezien ben ik zelf heel tevreden met de Conti's die nu onder de 964 zitten .... onder de 944 zitten (meen ik
) Michelin's en onder de 3.2 ga ik zws Toyo's monteren
13 jun 2016 13:30
Ik heb zelf de toyo proxes maar ben er helemaal niet tevreden over, na twee keer in Europa rond gereden waren ze helemaal kaal, totaal nog geen 10.000km gereden en ik ben een rustige rijder, echt getourd door de mooie bergen van zwitserland, italie, spanje en Frankrijk.
13 jun 2016 13:38
Wat dacht je ff een oud draadje tot leven roepen.....
14 jun 2016 8:10
Ach ik dacht geef ff mijn mening over Toyo banden voor diegene die nieuwe banden wil kopen
beetje up to date houden toch
14 jun 2016 8:44
Goed man.
14 jun 2016 12:43
darkforcess schreef:Ach ik dacht geef ff mijn mening over Toyo banden voor diegene die nieuwe banden wil kopen
beetje up to date houden toch
En met wat voor banden ga je nu rijden?
Toyo Proxes (T1?) staat nochtans bekend om een goeie band te zijn op een P.
Moet wel zeggen dat in de zomer touren in de bergen wel een redelijk zwaardere belasting is voor een band dan de standard NL-se wegen hier. Ook als je een wat rustigere rijder bent. Ik denk dan aan temperaturen die daar wel eens flink hoger liggen dan hier, stijgen en dalen van wegen, kortere en scherpere bochten, serieus meer rembelasting op band en ook meer optrekken, ...
Je gaat me toch niet zeggen dat je met de P met die leuk kronkelige wegen je steeds braaf 50km/u bent blijven rijden en nooit eens lekker met het voet op het gas de bocht uitgetrokken bent???
14 jun 2016 17:03
paar maanden terug ook 4 toyo's onder de 996 laten monteren.
zie wel hoe lang ze mee gaan.
ze draaien goed rond vind ik.
17 jun 2016 17:37
Op advies van mijn specialist komen er komende week Conti's onder mijn 996 4S, idd met achter 295/30 18. Daarna gelijk naar Frankfurt. Ik zal een testverslag aanleveren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.