Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
26 jun 2007 10:47
zoals sommige misschien weten, gebruik ik mijn 911 dagelijks, 150 km per dag. Dat ding moet dus gewoon altijd rijden..
Sinds vorige week vrijdag had ik het idee dat mijn Duitser een Amerikaan werd (nee niet dik en dom). De 911 dweilde over de weg, in plaats van strak re(a)gerend...
Maandag nog veel erger, dus gisteravond eronder gedoken.. eerst de banden spanning nagekeken, zal niet de eerste keer zijn dat een lekke band de oorzaak is. Edchter, spanning was ok. Krik eronder, twee assteunen en kijken wat er echt is: tot mijn verbazing zag ik een ontbrekende dikke imbus en een half losse bij de stabilisator stang voor!
Best een lastig werkje om dit allemaal weer in elkaar te krijgen, gelukkig had ik nog een dikke imbus liggen van mijn motor... Alles goed vast gezet, inclu nieuwe veerringen...
Vanochtend (ja met die wind en dit weer) weer op weg en hij rijdt weer super! zo hoort het... ik had nooit vermoed dat deze 'losse' stang zoveel invloed heeft op het rijgedrag van een 911...
Voortaan als ik aan de auto bezig ben of voor een beurt naar Renntech ga, zal ik altijd deze bouten nakijken....
Waarom dit verhaaltje? Meer een tip voor jullie... als je toch onder de auto ligt, check die bouten ff... scheelt een probleem later.. haha
Groet
Hans 3.2
(PS: appart: ff nageken, maar er hoort geen locktite op, en aanhaalkoppel is maar 18... lijkt weinig voor zoiets...)