Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

verlagen 964

29 jun 2007 19:17

Vandaag mijn verlagingsveren binnen gekregen voor de 964 :D :D , mijn bedoeling was om deze zelf te monteren en vervolgens te laten uitlijnen.

Ik heb zelf gereedschap om de veren in te spannen maar heeft er iemand nog tips of ideeen waar ik op moet letten :idea: ?

Het is een 964 C2 uit 91

gr John

29 jun 2007 19:29

Vervang je alleen de veren of ook de schokbrekers ??


Naast uitlijnen - is ook 'uit'wegen belangrijk :idea:

29 jun 2007 20:15

Alleen veren , ik had van renntech begrepen dat het in princiepe niet nodig was om de schokbrekers te vervangen,

Wagen hoeft ook niet op het circuit daar hebben we de 944 racer voor, het is voornamelijk voor de "look"

Re: verlagen 964

29 jun 2007 20:42

mr perfect schreef:
Ik heb zelf gereedschap om de veren in te spannen maar heeft er iemand nog tips of ideeen waar ik op moet letten :idea: ?


gr John


Dat je de veer niet tegen je snater krijgt, zou de eerste niet zijn die ondanks het juiste gereedschap de veren ziet vliegen :wink:

Veel succes en een fotootje voor en na aub :lol:

29 jun 2007 20:45

Eh, had je dat van Renntech.....of van Erwin :roll:

Nadfat je de veren hebt vervangen moet je bijna altijd de hoogte aanpassen aan wat mooi of goed is.
Dus als je de schokdemper in de bankschroef hebt gezet kun je meteen de verstelmoer geangbaar maken, er af schroeven en het schroefdraad reinigen en goed invetten met bijvoorbeeld kopervet.
Als je de verstelmoeren niet los kunt krijgen moet je ze inzagen en er af hakken en daarna nieuwe moeren monteren.

Doe je dit niet krijg je spijt met het uitwegen, want onder de auto gangbaar maken valt vaak tegen.

Sucses, Erwin.

29 jun 2007 20:55

mr perfect schreef:.. het is voornamelijk voor de "look"


Ik aan dat 'ie buiten de looks ook nog wel fatsoenlijk over de weg moet bewegen :arrow: IMO UITWEGEN 8)

Anders had je ook de veren wel af kunnen zagen, of de schermen vol kunnen gieten met beton :twisted: :wink:

29 jun 2007 22:49

Dat laatste is nou nog eens een interessante oplossing :mrgreen:

29 jun 2007 23:17

Olaf schreef:

Anders had je ook de veren wel af kunnen zagen, of de schermen vol kunnen gieten met beton :twisted: :wink:


Dat jij jouw auto zo verlaagd hebt, wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet doen :mrgreen:

30 jun 2007 0:40

Hoi bedankt voor de tips , ik had er inderdaad iets over gelezen,

ik ga er morgen mee bezig, ik zal in ieder geval de boel goed gangbaar maken voor het uitlijnen / uitwegen

ik laat nog wel even weten of het lukt

gr John

30 jun 2007 10:06

Nu de ik best wat klusjes zelf aan mijn 964 maar om dit zelf te doen ?
In november de mijne verlagingsveren en nieuwe schokbrekers gegeven maar lekker door Erwin laten doen, had ik niet zelf gekund.
Omdat het een behoorlijke operatie is zou ik meteen nieuwe schokbrekers doen.

30 jun 2007 11:35

Renntech schreef:.. wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet doen :mrgreen:


Je kan er wat van zeggen, maar laag staat ie :wink:

Afbeelding

30 jun 2007 14:25

mr perfect schreef:Alleen veren , ik had van renntech begrepen dat het in princiepe niet nodig was om de schokbrekers te vervangen,


Waren de schokbrekers zo goed als nieuw dan? Volgens mij rijdt meer dan de helft van de 964's op schokdempers die overjarig zijn... nog afgezien van het feit dat veren en dempers het beste op elkaar afgestemd kunnen zijn.

30 jun 2007 14:52

devils son, amen, i say no more:!:
:wink:

01 jul 2007 0:05

Veren zitten eronder staat echt super de auto staat nu achter 3 en voor 3,5 cm lager, schokbrekers waren al eens vervangen en inderdaad heb ik 3 schroefringen moeten vervangen van de poten. Gelukkig had Motron in Renkum deze op voorraad.

Alles netjes schoongemaakt en met kopervet gemonteerd. Klusje is best te doen.

Gelijk een afspraak gemaakt voor uitlijnen bij Motron

bedankt voor de tips!

01 jul 2007 0:39

mr perfect schreef:Gelijk een afspraak gemaakt voor uitlijnen bij ....


En wegen :?:

12 jan 2008 17:58

Heb die van mij ook laten zakken met H&R! :D Ziet er echt veel beter uit 8) Heb het lekker laten doen door Rennsport.

Voor:

Afbeelding :cry:

Na:

Afbeelding :D

13 jan 2008 13:33

Dat ziet er inderdaad goed uit 8)
Heb je het comfort nog een beetje kunnen behouden :?:

13 jan 2008 16:38

dat vraag ik me dus ook af.ik heb een paar keer mee gereden .wat een elende.die van mij veert prima in dagelijks verkeer .hoe is dat bij jou?en hoeveel lager is hij nu?

gr anton964

13 jan 2008 18:43

Ja, de auto is nog steeds comfortabel. Hij is wel wat stugger, maar dat vind ik wel prettig. Verkeersdrempels zijn nog steeds geen probleem, waarschijnlijk deels door het progressieve karakter van deze veren. Met groene H&R veren wordt de auto ook niet extreem verlaagd, ik geloof een centimeter of 3. Ik kan ze van harte aanbevelen! :D

Bij de weg LongJohn, als je direct reageert, hoef je niet te quoten, worden de mods héél boos! :shock: :wink:

13 jan 2008 22:16

is het ook mogelijk een 964 met de originele veren 1 of 2 cm te laten zakken?

anton964

13 jan 2008 22:21

Nee want meestal staan de stelmoeren bij standaard veren al op zijn laagst.







.

14 jan 2008 12:32

oke bedankt.

gr anton964

14 jan 2008 16:06

@ Olaf:

Je kan hier ook veel van zeggen, maar laag staat ie!(en ja het is gelukkig geen P)

Afbeelding

@de rest: excuus voor zinloze toevoeging
Plaats een reactie