Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
23 jul 2007 11:21
Altijd als ik over een langere afstand heb gereden gaat mijn koppelingspedaal kraken bij het intrappen. Heb al geprobeerd met wat kruipolie te smeren maar kom er onder het dashboard niet goed bij. Wat te doen nu? Kan het kwaad? Is dit het eerste teken van Slijtage??
23 jul 2007 11:35
Dat hebben tot nu toe al mijn auto's met kabelbediende koppeling gehad. Meestal koppelt je auto dan ook zwaarder als het begint te kraken, mijn Golf zelfs extreem zwaar.
Ik ben ook al in de weer geweest met smeermiddelen, maar niets wat effect heeft gehad tot nog toe. Ook nog niet in geslaagd om het gekraak te localiseren, trouwens.
23 jul 2007 11:43
Dat zwaardere gevoel (overigens zonder dat krakende geluid) had ik ook. Het deed mij denken aan een versleten kabel, maar dat kan nu eenmaal niet. Zoals wellicht bekend bleek het later het toplager te zijn.
23 jul 2007 12:13
Wanneer is voor het laatst de vloeistof van de koppelingscylinder vervangen
23 jul 2007 12:17
Bij een kabelbediende koppeling zul je die niet kunnen vinden...
23 jul 2007 12:20
Tom80 schreef:Bij een kabelbediende koppeling zul je die niet kunnen vinden...
Sttt ... laat FRUST nou ff zoeken
... heb in de "snelligheid" de 924 met de 944 vergeleken
23 jul 2007 16:27
Hmmzz ik vind het vreemd; gekraak lijkt steeds erger te worden. Vanmiddag toch aardig wat rondgereden en bleef maar aanhouden. Geluid is er trouwens pas sinds een paar maanden, van de ene dag op de ander..
23 jul 2007 16:29
nieuwe schoenen?
23 jul 2007 16:46
Even met twee personen luisteren waar het vandaan komt.
Een schroevendraaier op een verdacht onderdeel drukken en tegen je oor drukken werkt prima als stethoscoop. Als je wat dichterbij woonde had ik wel even willen helpen...
23 jul 2007 21:48
Ik zou er niet mee doorrijden . Heb ik ook eens gehad met een franse auto
Was toen uiteindelijk de koppelingskabel. Deze brak na vele duizende km`s van soms meer/ dan weer minder gekraak. Gewoon even naar laten kijken lijkt me het verstandigst.
24 jul 2007 0:33
Marco schreef:nieuwe schoenen?
Was dat geen serveerster in een restaurant
29 jul 2007 17:07
Ik heb precies hetzelfde bij mijn auto.
Maar dan wel alleen als de motor ook warm is.
Mijn tellerstand staat inmiddels op bijna 270000km en de koppeling is bij
220000km vervangen.
Dus 50000km ermee gereden, wellicht toch al bijna versleten?!
29 jul 2007 23:35
Vervolg op mijn ervaring: de nieuwe eigenaar van mijn oude Golf trapte binnen een week door de koppeling heen (eindelijk heb ik eens mazzel!). Hij kon niet zeggen of het de kabel of de drukgroep was, de plaat was in ieder geval nog erg goed (geen slip, greep niet bovenin aan).
Na een tijdje te hebben gereden in die auto begon-ie steeds meer te kraken en zwaarder te koppelen, een half uur filerijden was de ultieme krachttraining.
Ik verdenk zelf de drukgroep.
30 jul 2007 10:51
Van het weekend ook effe weg geweest. Toen helemaal GEEN last gehad, koppelen ging soepel en zonder gekraak. Ik snap er echt helemaal nix meer van, maar goed, auto moet toch voor 7 september naar de jaarlijke keuring dus dan kan ik dat gelijk even vragen hoe dit zit.. Ik hou jullie op de hoogte
Ik ga nu eerst mijn nieuwe achterbanden ophalen :D
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.