Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
07 aug 2007 23:13
Heb ik nog geen 2 weken mn porsche 996 cabrio zit er in mn achterband(285/30)een schroef
in het midden.Klopt het dat je dan 2 achterbanden teglijk moet vernieuwen?Ze zijn gloedje nieuw!!
Graag een reaktie
Groeten hans
07 aug 2007 23:14
of gewoon laten repareren
07 aug 2007 23:41
porsche356sc schreef:of gewoon laten repareren
Dealer vertelde mij dat ze dat niet doen bij dit soort banden!!
07 aug 2007 23:46
als het profiel nog voldoende is en je beschrijft gloed nieuw hoef je die andere niet te vervangen.
je kan de band laten repareren, maar of je het wilt ik zou me niet prettig voelen bij 200+,
Ik denk ook dat dat de reden is dat de dealer ze niet repareert,wat als het fout gaat ook al hebben ze van te voren geinfomeerd,
robert
08 aug 2007 0:20
hetzelfde werd
hier al afgevraagd, wellicht heb je er wat aan?
08 aug 2007 0:35
Tsja, als je niet van de exorbitante hoge snelheids-uitstapjes bent dan zou ik m mooi laten zitten, laat die band nog een potje slijten! Persoonlijk zou ik me er niet al teveel zorgen over maken. Als die banden voor 300+ zijn toegestaan, dan kun je m.i. nog prima 250 met een plug erin. Maarja, wie weet ben ik over een paar jaar wel om een boom gevouwen
Anders bewaar je ze voor winterbanden, mits toepasbaar.
08 aug 2007 8:46
Afgelopen weekend zat er een spijkertje midden in het loopvlak van één van mijn achterbanden (Michelin Pilot Sport). Ik heb het wiel eraf gehaald en ben ermee naar een profile tyre centre gereden. Die hebben de band aan de binnenkant geplakt (gevulcaniseerd). Dus geen plug of prop. Werkt prima en de medewerkers van het bandencentrum vertelden dat het geheel door de vulcanisatie absoluut veilg is.
08 aug 2007 9:53
2 nieuwe banden .
"oude" banden oprijden bij een slaom .
08 aug 2007 10:17
ik heb hetzelfde mee gemaakt...en kwam tot de conclusie......
ik wil voor de prijs van een paar nieuwe banden mijzelf niet te pletter rijden met 290 km/h
maar dat was mijn 2 cents
en dan komt er nog bij dat je iedere keer als je een beetje door rijdt, er een stemmetje in je hoofd zegt ......mijn band is geplakt, zou er niets gebeuren????
08 aug 2007 10:32
@stak/hans: lees alle draadjes over dit onderwerp eens goed voor je besluit.
Eenduidig is het zeker niet: de een zegt niet doen en de ander (ook off. NL dealer) zeggen dat het in principe gewoon goed te doen is. Demonteren en de schade aan karkas bekijken
En dan indien geen probleem dus van binnenuit en met een plug, geen 'sticker'.
En als de beschadiging aan het karkas reparatie niet toelaat, dan gewoon slechts 1 band als de andere nieuw is!
Heb zelf een tijd terug een voorband laten plakken op bovengenoemde wijze en maak me geen moment zorgen.
Maar ik loop natuurlijk toch altijd al grote risico's...
met zonder voorwielaandrijving
08 aug 2007 11:31
Vulcaniseren van binnenuit is natuurlijk steeds beter dan een plug.
Ook dit procedé wordt bij vrachtwagenbanden toegepast en al rijden die niet zo hard, ik ben zeker dat die banden ook het één en ander moeten uithouden.
Voel je je er niet goed bij , band(en) vervangen en idd houden als winterband(en).
08 aug 2007 11:38
Heb het indertijd met mijn rooie laten doen, zat ook een schroef in het midden van het loopvlak, verder niks beschadigd. Prop in laten zetten en nooit geen problemen meer gehad.
Maar als je je eigen er niet happy bij voelt, kun je ook er ook een nieuwe op laten leggen.
08 aug 2007 12:52
Als de banden gloednieuw zijn, steek gewoon één nieuwe dan.
500km meer of minder gereden maakt niet uit.
Tenzij u reeds enkele duizenden km maakte... maar dan zijn ze ook niet gloednieuw
ik heb vorig jaar twee voorbanden vervangen met een probleempje en die waren nog goed.
08 aug 2007 15:57
Gewoon een prop erin, is geen probleem. Een beschadiging aan de wang van band is een ander verhaal.
08 aug 2007 16:01
Veiligheid vóór alles, ik zou er iig niet te hard mee rijden.
08 aug 2007 17:13
Als veiligheid voor alles gaat moet je zeer zeker niet hard rijden, misschien zelfs maar beter thuis in bed blijven liggen en laat dat nu de plek zijn waar de meeste mensen de geest geven.
Ook ik ben van menng dat een goede "prop" (van binnenuit gezet) niks mis mee is. Met het koppie wel als je daaraan gaat denken als je 275 rijdt. Dan kan je idd beter een nieuwe band nemen....voor je eigen gemoedsrust, maar dat heeft niets met de technische kwaliteit te maken.
Is hier nergens iets fatsoenlijks op te vinden op google of zo...ik heb het nog nooit gezien....
08 aug 2007 20:57
Net gisteren mijn rechtervoorband met een schroef erin weggebracht bij een vriend van mij (meer dan 30 jaar bandenervaring).
Ik heb aan hem gevraagd of dit veilig te reparenen was of dat er een nieuwe band op moest. Na inspectie (schroef in loopvlak , niet in de wang) werd de band gerepareerd en gemeld dat ik me absoluut geen zorgen hoef te maken omtrent de sterkte van de band. Aangezien ik dit bedrijf voor 150% vertrouw, rijd ik ook met een volkomen vertrouwd gevoel (hard) met de porsche.
10 aug 2007 17:07
Het is voor velen een gevoelskwestie en dan gaan ze voor 'zeker'
...
Toen die onderwerp eens eerder voorbij kwam...
schreef net iemand over een klapband tijdens vakantie
Bleken 2 - ja TWEE - nieuwe banden bij montage gesloopt te zijn waardoor dit bij 1 van de 2 kon optreden.
Toch maar beter in bed blijven
10 aug 2007 21:25
in de achter band een prop.als het in het loop vlak zit dan.
sowat als hij er uit zou vliegen?wat ik nog nooit heb gehoort.
er gebeurt helemaal niet bij een porsche met een lekke achterband.
zelfs niet al zou hij er helemaal af lopen.dan blijft de wagen gewoon recht.
bij een voorband zou ik het niet doen.bij de porsche dan.de rest van de auto's wel.
gr anton964
11 aug 2007 10:41
anton964 schreef:er gebeurt helemaal niets bij een porsche met een lekke achterband.
zelfs niet al zou hij er helemaal af lopen.dan blijft de wagen gewoon recht.
gr anton964
hoe kan dat
11 aug 2007 12:32
Een plug moet van binnenuit gemonteerd worden en zal - want kan! - er dan nooit uit.
De opmerking van Anton is niet alleen voor jou een heel groot vraagteken Mr. B. Lijkt me een misverstand.
11 aug 2007 12:50
ik zou de band niet laten herstellen maar vervangen voor mijn eigen gemoedsrust ...
gisteren gebeurd met een P. in België
11 aug 2007 17:35
stak schreef:Heb ik nog geen 2 weken mn porsche 996 cabrio zit er in mn achterband(285/30)een schroef
in het midden.Klopt het dat je dan 2 achterbanden teglijk moet vernieuwen?Ze zijn gloedje nieuw!!
Graag een reaktie
Groeten hans
Gelukkig,de band was lek maar ze konden de band nog maken
,scheelde me toch 377 eurotjes.Was service.Mooi.
Laatst bijgewerkt door
stak op 11 aug 2007 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.
11 aug 2007 17:51
heb het zelf ook gehad met een schroef
ze roepen NIET DOEN maar lak aan gehad
en heb er gewoon nadat ik er plug in had
de volle km mee gereden daarnaast zit ie
in het midden loopvlak toch
ergste wat kan gebeuren is weer lek dus
die paar tientjes voor een prop tja
ik zou t doen!!
maar ze zeggen dat ik ook niet echt spoor!!!
14 okt 2007 21:18
Kom net terug van mn broer uit oosterbeek...Rechter band die eerst lek was en gerepareerd met een prop..was ineens weer lek..
vloog zowat de bocht uit....Ik koos hiervoor vanwege de kosten.
Naast het ongemak dat ik mn 2 zoons mee had van 7 en 11 jaar paste mn lekke achterband alleen achter mijn stoel in een plastic hoes...en ik moest open rijden..haha wel mooi met al die sterren..Balen hoor.pikwarte handen aan het stuur..Gelukkig goed afgelopen.
Ga ik dus echt nooit meer doen ..gewoon een nieuwe band erop...!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.