Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

verschil imitati--origineel

03 sep 2007 18:10

Ik ga morgen mijn nieuwe velgen op halen, het zijn originele 18”turbo cup3 velgen. 8)

Weet iemand hier wat het verschil is tussen imitatie en origineel in velgenland? (kun je het aan de buitenkant zien, of merken met rijden)

Want ik vind dat er nogal een prijsverschil in zit. (2e hands duurder dan nieuwe imitatie) :shock:

Ik heb bewust voor origineel gekozen.

Maar dat heeft voor mij de doorslag gegeven, Ik kan mij goed voorstellen dat er ook
mensen zijn die puur op prijs voor de imitatie zouden gaan.

03 sep 2007 18:35

Volgens mij heb ik hier laatst gelezen , dat er een nummer bij het ventiel staat . Bij orginele velgen . Of heb ik het mis :?:

03 sep 2007 19:00

Is volgens mij ook zo.

03 sep 2007 19:04

als dat het enige verschil is voel ik me behoorlijk gepakt :shock:

03 sep 2007 19:07

Als het je niet uitmaakt dan heb ik nog wel een van Gogh zonder handtekening voor je.

03 sep 2007 19:15

WdePundert schreef:Als het je niet uitmaakt dan heb ik nog wel een van Gogh zonder handtekening voor je.


ik geef er ongezien 700.000,00 voor (contant in monopolie geld) :P

altijd leuk om een schilderij te hebben van iemand uit mijn geboortedorp.

03 sep 2007 19:16

Ik houd niet van imitatie (geld). :wink:

03 sep 2007 19:38

Nuenen? 8)

Zie PFT2

Afbeelding



On topic, uit mijn hoofd.

- Aan de binnenzijde is een artikelnr geslagen
- naast het ventiel is de ET waarde geslagen
- ze kosten meer :cry: :wink:

03 sep 2007 20:19

ter wereld gekomen op de spotvogelstraat nr.50

vervolgens op de stormmeeuwhof nr.8 (9 jaar gewoond)

daarna keizershof nr.120 ( 4 jaar)

dat maakt mij dus een echte DWERSKNUPPEL :lol: :lol:

03 sep 2007 20:20

op mijn 5e op de Andoornstraat 15 gaan wonen. 2 weken geleden huis verkocht.
DWERSKLIPPEL... :lol: :wink:

03 sep 2007 20:23

Allebei een originele DWERSKNUPPEL/-KLIPPEL dus en geen imitatie. ;) :mrgreen:

03 sep 2007 20:28

Ik ben imitatie. Net nog gekeken, geen cijfers bij mijn ventiel geslagen :cheesy:

03 sep 2007 20:28

woon nu in stiphout waar ook de zaak zit :arrow: maar kom nog regelmatig in nuenen.

maak ik dus goede kans jouw nieuwe aanwinst tegen te komen 8)

of ga je ver uit de buurt wonen :?:

03 sep 2007 20:52

horn schreef:Ik ben imitatie. Net nog gekeken, geen cijfers bij mijn ventiel geslagen :cheesy:

Volgens mij is dat toch juist ook niet het geval bij de 18" Turbo velgen.....?

Afbeelding

03 sep 2007 20:57

horn schreef:op mijn 5e op de Andoornstraat 15 gaan wonen. 2 weken geleden huis verkocht.
DWERSKLIPPEL... :lol: :wink:


Zo , dat je nu nog geen collectie hebt verbaast mij .Op je 5e jaar een huis kopen.

@mr.burns993 horn is bij mij in de omgeving gaan wonen .

03 sep 2007 22:38

Bij de Cup-velgen kun je immi's al heel makkelijk herkennen aan het feit dat ze geen spacers nodig hebben maar zelf "dikker" zijn. Is dat misschien bij die turbo's ook zo?

03 sep 2007 23:54

Volgens mij is van de imi's de spaak zelf hol aan de achterkant en de originele spaken zijn volgens mij plat, zoiets of net andersom maar daar zit duidelijk een verschil, anders gewoon ff de weegschaal meenemen :idea:
Ik kan morgen wel even kijken hoe de spaken van mijn imi's zijn, plat of hol dan weet je't morgen..
gr, Paul

04 sep 2007 0:11

Paul, je hebt zowel vol als holle turbo twist 1.

04 sep 2007 8:33

idd er zijn holle en niet holle turbo's

-de holle zijn de spaken glad aan de achter zijde
-is het ventiel gat niet volledig rond maar is er een platte kant aan
-stalen ventillen
-bijde ander zitten er twee groeven per spaak dit voor gewichts besparing denk ik

en bij de turbo's staat er geen et waarde naast het ventiel

04 sep 2007 9:23

Als ik het goed begrijp is het enige verschil dus de cijfertjes en wel of niet holle spaken (knappe coureur die die 3 gram verschil merkt) :?:

04 sep 2007 9:33

dat verschil vindt ik ook een beetje mager :shock:

ik had wel meer verschillen verwacht tussen die 2, dus tip voor iedereen die nog ooit nieuwe velgen gaat kopen......

altijd imitatie nemen, die et waarde naast het ventiel kun je wegveilen :arrow: en je hebt origineel :idea: :arrow: en een paar euro over :o

04 sep 2007 9:35

Mogelijk dat het orgineel van betere kwaliteit is, deze minder snel uit balans raakt als je een keer een putje in knalt of op het circuit de kerbstones te hard raakt.
Heb ook wel eens gehoord dat de originele velgen daar juist gevoeliger voor zijn.... (dit maakt het weer een hoop duidelijker).

04 sep 2007 10:08

Nu moet ik alleen nog de juiste ET waarde weten : ik heb nu het verlaagde onderstel (M033) en de 17" cup vallen dan een beetje in de wielkassen dus de 18" zullen iets breder moeten zijn....


en nee ik neem geen spacers :wink:

04 sep 2007 10:14

er moet wel degelijk een verschil zijn tussen de immitatie en originele velgen..



Zeg nou zelf, de originele zijn ontworpen en getest door de mannen uit Weiisach en dat zijn geen stommelingen..de extra meerprijs tov. de immitatie is er niet voor niets.

De immitatie zijn een optische kopie van de originele, een beetje onbalans zal er best wel is in zitten, voel je wellicht niet totdat ???????



Enfin verhaal heb ik al meer gehoord (ook laatst bij de dealer)

04 sep 2007 10:19

Dat gewichtsverschil zal best meer zijn drie gram. Of heb je dat zelf uitgewogen? Verder kan het ook nog zijn dat de groeven weinig gewichtsverschil lijken te maken, maar de legering van de originele veel lichter en sterker is.
Mijn 3.2'tje was gekocht met immi-cups (dus dubbel erg) en die dingen waren zwaar! Niet normaal. Toen kocht ik originele Fuchsen (uiteraard totaal andere velg) en die dingen leken niks te wegen.
Plaats een reactie