Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
21 nov 2007 21:57
Ik heb sinds een circuitdag last van trillingen op de voortrein. Uitbalanceren helpt niet, ook niet bij verschillende bedrijven; 0.3 bar lagere druk verlicht het probleem iets maar is natuurlijk ook geen oplossing.
Met een set andere wielen voor was het probleme geheel weg, dus het moet 'm in de wielen of banden zitten.
Ik heb geen aanrijding gehad met stoeprandjes of kerbs en er is verder niets aan de banden en velgen te zien. De velgen zijn visueel rond (gemeten op balanceerbank).
Tijdens de circuit dag wel meermaals moeten stoppen om de banden wat te laten afkoelen (na 5 rondjes Assen achtereen werd de besturing telkens wat week).
Mijn garage zegt dat door de circuit ervaring de hoogte van de banden wat is gaan varieren. Iemand daar ervaring mee? Ik heb Conti's, 225 40/18 op holle turbo velgen op mijn 993 S.
21 nov 2007 22:14
Het rubber slijt bij extreme belasting natuurlijk niet regelmatig af. Als je nog een behoorlijk profiel hebt kun je het beste de banden laten trimmen.
Het door jou beschreven verschijnsel heb ik ook vaker gehad na het racen, maar dan overwegend met Goodyears.
21 nov 2007 22:15
Na 5 rondjes werd de besturing 'week'
Nog nooit meegemaakt, na meer dan 5 rondjes
Lijkt dan alleen in de banden te kunnen zitten.
Vervangen, en dan toch maar Bridgestone, Michelin of Pirelli nemen.
WEET dat velen hier laaiend enthousiast over Conti zijn, maar nog afgelopen zondag tijdens een 'ritje' serieus gesproken over dit onderwerp en wij waren het toen eens over Conti...
21 nov 2007 22:35
Rick schreef:banden laten trimmen.
.
Waar laat je zoiets doen?
Ik ben ook geen fan van Conti en koop zelf altijd Michelin, maar deze zaten erop toen ik de auto kocht.
21 nov 2007 23:16
Een trimklus laat ik zelf altijd bij Versteeg in Hillegom doen. Zij beoordelen eerst of het technisch en financiƫel zin heeft om te trimmen, afhankelijk van conditie van de band en het profiel wat nog aanwezig is. Er wordt immers een laagje van het rubber afgeslepen.
In de link vind je meer informatie en wellicht een adres wat bij jou in de buurt is.
http://www.eurotyrenederland.nl/banden/band/eurotyre/auto/utrecht/toonitem/5685/35710/banden%20trimmen.html
22 nov 2007 20:43
trimmen?
22 nov 2007 22:10
check ff maby is er een stukje lood vanje velg af voor
22 nov 2007 22:57
FF checken of er nog los rubber over het profiel uitgesmeerd zit. Het rubber rult van de banden af als ze heet worden en smeert zich bij hard door de bocht gaan weer op ander plaatsen uit. Ook het oppikken van los rubber op de baan door je banden is heel normaal. De losse "plakken" rubber kun je er met verfstripper en plamuurmes weer vanaf steken.
22 nov 2007 23:12
Paul van Engelen schreef:.
WEET dat velen hier laaiend enthousiast over Conti zijn, maar nog afgelopen zondag tijdens een 'ritje' serieus gesproken over dit onderwerp en wij waren het toen eens over Conti...
Vertel.Je maakt me nieuwsgierig.Ik heb alleen Conti ervaring.Ik heb voor noodgedwongen ca 1000km met Michelin's gereden .En die vond ik minder strak(meer beweging in de bandwang)sturen dan de Conti's
22 nov 2007 23:31
Wij waren het eens dat Conti's duidelijk minder zijn dan de andere grote 3: Br/Pi/Mi.
Onze ervaringen matchen zeker niet
Op de S zaten Conti's maar het viel me op dat de P. bij een golvend wegdek zo soft mee deinde. Terwijl ik zeker geen extra sportief onderstel wil, maar wel een Porsche onderstel
Met alleen achter vervangen door Mi. was het al duidelijk beter.
Rondom Br. zowel 17" (waren dus ook de Conti's) en 18" is prima.
22 nov 2007 23:38
Oh..Jij hebt dus ook verschillende merken banden op de voor en achteras gehad.Ik zat me ook al te bedenken waarom dat niet zou kunnen(hooguit iets meer onder-of overstuur).
Aangezien ik achter nieuwe banden moet wil ik eigenlijk een veel nieuwer type band omdat de banden weer zoveel beter zijn geworden.En dat kan voor de 993 alleen maar voordeel hebben.
Moet eerlijk bekennen dat de Michelin's die ik even eronder had een wat ouder type pilot sport waren en niet N gecodeerd.
23 nov 2007 0:12
Moet elkaar bekennen dat ik met types zonder 'N' geen ervaring heb
25 nov 2007 18:25
Pirelli....
Nooit van me leven! Goede tractie maar veel te veel beweging in de zijwangen. Dan liever een Bridgestone S-03 of een Conti.
01 dec 2007 0:21
Ook het oppikken van los rubber op de baan door je banden is heel normaal. De losse "plakken" rubber kun je er met verfstripper en plamuurmes weer vanaf steken.
met een slalom van de npc meedoen. Bij mij was erna alle troep (ook van assen) eraf en zagen de banden er weer goed uit.
01 dec 2007 11:01
2000 gtv schreef:Ik heb voor noodgedwongen ca 1000km met Michelin's gereden .En die vond ik minder strak(meer beweging in de bandwang)sturen dan de Conti's
Ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. Onder al mijn auto's zit dan ook michelin en er komt niets anders onder. Met conti's alleen ellende gehad en ook met pirelli's veel negatieve ervaring (cuppen)
10 dec 2007 17:15
bridgestone s 02 met n codering ook een aanrader... heb ik op de fuchsen en op de 964 gehad, fijne harde wangen..
voor de zomer toyo r 888 een aanrader !! Conti ben ik noooit gek van geweest, had ik er op de 993 onder.
succes,
Steef
10 dec 2007 17:32
Bridgestone S02 wel met een A er achter
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.