Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Remkracht 911 SC '82

26 nov 2007 23:49

Howdie

Heeft iemand hier een idee waaraan het gebrek aan remkracht kan liggen bij een 911 SC uit 82 ? Zelfs al trap ik het pedaal tot op het vloerpaneel, echt hard remmen doet ie niet. Schijven achteraan stonden een beetje krom en die zijn vervangen door originele met ferodo blokken.

Het is niet zo dat ik 'opeens' door het pedaal trap bij het remmen. De druk voelt gelijkmatig aan als ik rem. Ik denk in eerste instantie aan remvloeistof, maar ben geen pro natuurlijk :)...

In elk geval, bedankt !

Tim

27 nov 2007 4:31

als je je pedaal zo ver in kan trappen, en hij lekt nergens remvloeistof: ontluchten

27 nov 2007 12:49

en wel in de juiste volgorde, eerst rechtsachter dan LA, RV en als laatste linksvoor, spoel hem gelijk door met verse vloeistof dot3 volgens boekje dacht ik.

27 nov 2007 13:35

Was net voor de middag een SC aan het klaarmaken voor de APK keuring met een een sponzig gevoel.
Trap om de remmenbank eens hard door en hoor een knalletje met een gesis.
Remleiding gesprongen, ik blij dat ik met een ander zijn auto altijd rustig rij.
Je zult het maar meemaken met een snelheidje van zo'n 120 kmh en een remproefje krijgen op de weg.

Dus wat ik wil zeggen is, kijk alles goed na.

27 nov 2007 14:16

Bedankt voor de reacties !

Ik post nog een follow-up zodra ik meer weet.
Plaats een reactie