Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Intrax 4W onderstel

27 nov 2007 20:33

Heeft iemand ervaring met enerzijds de 4Way danwel 1K2 van intrax onder een 996. Ik overweeg de 4-way op mijn 996TT

28 nov 2007 12:16

Geen ervaring.Is wel heel goed spul maar meer voor iemand die veel aan de afstelling wil kunnen wijzigen...circuit.Anders zijn er genoeg andere alternatieven.Manthey(waalgarage)Bilstein(pps ook verstelbaar)H&R etc etc.

Het ligt er dus aan wat je ermee wilt gaan doen en van verwacht.
Gewoon een aantal specialisten bellen zou ik zeggen.Succes :wink:

28 nov 2007 16:33

ken het niet..

Weet wel dat Manthey mooie setjes heeft en goede resultaten geeft...

gaaf hoor ! succes.

Steef

28 nov 2007 16:50

Manthey is KW.

28 nov 2007 17:04

de 4-way:
http://www.intraxracing.nl/?cat=productpage&id=413&title=4-WAY

of de 1K2:
http://www.intraxracing.nl/?cat=productpage&id=414&title=1K2

28 nov 2007 20:17

Ga er gewoon langs, de eigenaar Henk rijdt zelf met een 996 met een Intrax onderstel. Ze bouwen álles zelf inclusief schokdempers e.d.

28 nov 2007 20:19

RS-R schreef:Manthey is KW.
Met een eigen smaakje :wink:

28 nov 2007 21:15

En KW maakt gebruik van Koni-dempers.

Intrax is in alle opzichten méér high-tech.

28 nov 2007 22:40

kennisen van me rijden ermee , zijn er zeer tevreden over.

ik zou eerst ook intrax onder de mijne zetten maar heb op het laatste moment toch voor h&r gekozen, daar ben ik heel erg tevreden over.

succes met je keuze

29 nov 2007 0:02

Wat moet je in vredes naam met viervoudig verstelbare schokbrekers?
En dan nog op een straat auto...

Of ga je er ook de bijbehorende telemetrie/datalogging bij monteren en een engineer bij huren om de afstellingen te kunnen bepalen
Afbeelding

Wat dacht je? die staan bovenaan, dus dat zullen wel de beste zijn :?:

29 nov 2007 8:21

Jeroen914 schreef:Wat moet je in vredes naam met viervoudig verstelbare schokbrekers?
En dan nog op een straat auto...

Of ga je er ook de bijbehorende telemetrie/datalogging bij monteren en een engineer bij huren om de afstellingen te kunnen bepalen
Afbeelding

Wat dacht je? die staan bovenaan, dus dat zullen wel de beste zijn :?:


[Ratio mode on:]
Zoals ik al aangaf "ik overweeg", dat wil zeggen dat ik met harde argumentatie een keuze wil maken tussen de 1K2 en de 4-way. Is immers een behoorlijke investering en kan veel gevolgen hebben voor het rijgedrag van je auto.
[Ratio mode off:]

[emotion mode on]:
Nee tuurlijk niet..joh..ik ga een vraag stellen op het forum, heb geld zat en neem de (beste, duurste) eerste keuze. Tevens heeft de 4-way de volledige geautomatiseerde functie van realtime instellen van al je rebound, veerweg,, etc instellingen. Kijk mike met 1 knop.. Net zoals ik de 996TT heb aangeschaft........ik kwam binnen..gaarne de beste duurste ... :roll:
[emotion mode off]:

Verder alles ok hoor.... :lol:

29 nov 2007 11:17

Kijk mike met 1 knop.. :shock:


wat moek zien dan???

29 nov 2007 11:28

Ik denk dat Newt ook Mike heet... :wink:

29 nov 2007 11:47

drknauf schreef:Kijk mike met 1 knop.. :shock:


wat moek zien dan???


Waauww Mike, it's amazing, kijk je kan het gebruiken voor een strakke wegligging, tevens (wel optioneel) ook voor een nog gladder scheerresultaat....wauw... :ass:

29 nov 2007 16:44

Newt schreef:Zoals ik al aangaf "ik overweeg", dat wil zeggen dat ik met harde argumentatie een keuze wil maken tussen de 1K2 en de 4-way.

En wat voor beargumentatie verwacht je dan?
Je geeft niet eens aan wat je ermee denkt/wilt bereiken of ervan verwacht...

Je zal niet de eerste zijn die dikke dure meervoudig verstelbare dempers koopt en eigenlijk geen idee hebt hoe/wat je eraan moet afstellen en vervolgens een auto hebt die slechter rijdt/stuurt dan met standaard dempers
Goeie investering :roll:

Waarom eigenlijk Intrax, en geen JRZ, Moton, Ohlin?
Waarom wil je een 2, 3 of 4voudig verstelbare demper?
Weet je al wat voor veren je eronder wilt? Hoofdveren, hulpveren?
Ook al nagedacht over de uitlijning en andere stabi's?

29 nov 2007 16:49

Joh, doe niet zo interessant.... Newt stelt gewoon een vraag, geef dan gewoon antwoord i.p.v. met een bepaalde ondertoon... :roll: Of wil je zo nodig laten zien dat je er verstand van hebt?

29 nov 2007 17:06

Jeroen914 schreef:
Newt schreef:Zoals ik al aangaf "ik overweeg", dat wil zeggen dat ik met harde argumentatie een keuze wil maken tussen de 1K2 en de 4-way.

En wat voor beargumentatie verwacht je dan?
Je geeft niet eens aan wat je ermee denkt/wilt bereiken of ervan verwacht...

Je zal niet de eerste zijn die dikke dure meervoudig verstelbare dempers koopt en eigenlijk geen idee hebt hoe/wat je eraan moet afstellen en vervolgens een auto hebt die slechter rijdt/stuurt dan met standaard dempers
Goeie investering :roll:

Waarom eigenlijk Intrax, en geen JRZ, Moton, Ohlin?
Waarom wil je een 2, 3 of 4voudig verstelbare demper?
Weet je al wat voor veren je eronder wilt? Hoofdveren, hulpveren?
Ook al nagedacht over de uitlijning en andere stabi's?



kijk dat bedoel dat is argumentatie en waarvoor ik het heb gevraagd..mijn dank.. :lol:

29 nov 2007 19:05

M a r c schreef:Joh, doe niet zo interessant....

yeah... right
als het niet over domme onderbroekenlol gaat, wordt het al gauw te ingewikkeld hier :mrgreen:

Newt... Die dempers zijn gewoon vette overkill voor een straat auto

Ik denk dat je met bv een RSA of HDA demper van Intrax al veel meer verstellingsmogelijkheden hebt dan je ooit zal gebruiken

Ik denk dat je in de praktijk meer hebt aan bv. een Bilstein PSS9
Daar zitten 9 instellingen op die tegelijk de in- en uitgaande slag bepalen
(vergelijk met de intrax, waar je 50 instellingen hebt voor de ingaande en apart 50 verstellingen voor de uitgaande slag = 2500 combinaties :shock: )

Je kan ook eens een "rondje" Uden doen
Daar zitten o.a. AST, Moton en JRZ

Maar zoals gezegd, verzin eerst goed voor jezelf wat je wilt/verwacht
Zonder een goeie 'input' kan geen enkele demper leverancier je een (fatsoenlijk) advies geven...

29 nov 2007 20:08

Jeroen914 schreef:Je kan ook eens een "rondje" Uden doen
Daar zitten o.a. AST, Moton en JRZ

Daar moet je toch zijn voor Intrax :idea: , dus waarom ook niet. :lol:
AST zit er trouwens niet volgens mij, maar er ook weer niet zover vandaan (Valkenswaard). :wink:

29 nov 2007 20:29

M a r c schreef:Ik denk dat Newt ook Mike heet... :wink:


nope heel toevallig ook :lol: :lol:





Verder is mijn mening in deze als ex 996 4s rijder, met hetzelfde onderstel als de 996 Turbo, dat je denk ik de essentie van een 996 turbo volledig voorbij gaat......door hem zo keihard te maken.......

Een 996 Turbo is puur ontwikkeld voor straatgebruik, met een smeuïge dosis sportiviteit..........ga je het onderstel aanpassen moet je dat er wel uit halen.....dus je wilt een hardcore auto geschikt voor circuit etc......


mijn idee ..........neem dan een GT2....is een GT3 in een brede body met turbo's.....en gaat ook hard ala die inmens getunede turbo van jou......

29 nov 2007 20:43

Mick schreef:Daar moet je toch zijn voor Intrax :idea:

Duh...! Je hebt gelijk...
Ik was even in de war met Proflex
Eén van de weinige die niet in Uden zit

John schreef:...de essentie van een 996 turbo volledig voorbij gaat......door hem zo keihard te maken...

waar lees jij dat?
Plaats een reactie