Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Spacers en wielbouten (was woelbouten)

02 dec 2007 19:46

Weet iemand welke maten spacers je kunt gebruiken zonder dat je de draadeinden van de wielnaven hoeft te verwisselen ?

Ik kan me voorstellen dat je 5, 10 of misschien 15 mm tussenschijven gewoon kan plaatsen met behoud van je bestaande draadeinden ?
Tot welke dikte gaat dat goed ?

Dikkere spacers zet je met moeren vast en hebben zelf eigen draadeinden waar het wiel weer op gaat. Zitten de originele draadeinden dan niet in de weg ? Vanaf welke dikte gaat dat goed ?

Daartussenin zit denk ik een gebied waarbij je gedwongen bent de draadeinden te verwisselen voor langere resp. kortere ?
Laatst bijgewerkt door lindemans op 03 dec 2007 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.

02 dec 2007 19:53

ik zou denken maar weet niet zeker of het zo is hoor.
al je hem 10mm breder maakt gewoon je bouten of draadeinden ook 10mm langer.
ik zou anders toch niet lekker rijden.

gr anton964

02 dec 2007 20:20

zelfs al bij 5 mm krijg je andere bouten waarvoor behoud
oude?

zie jij je wieleke al voorbij rijden :shock:

02 dec 2007 20:24

een wielmoer heeft zijn volledige sterkte als hij voor tenminste 2/3e op het draad geschroefd zit, bij de lichtmetalen wielmoeren is dat niet te zien, de stalen moeren zitten gewoonlijk precies pas op het tapeind, 5 mm kan nog net, daar boven moet de spacers met eigen draadeinden gebruiken.

02 dec 2007 20:33

bij een 1600 motor en 105 pk is dat inderdaad niet zooo gevoelig :lol:

02 dec 2007 20:50

zuugnap schreef:bij een 1600 motor en 105 pk is dat inderdaad niet zooo gevoelig :lol:


mag het ook 3 liter en 240 pk zijn :wink:

of 165 PK met 1100 KG en rondetijden van 2:08 op het circuit van Zandvoort

p.s. ook met de 356 zou ik geen wiel willen verliezen, dus ook dan zou ik geen risico nemen en gewoon spacers met eigen draadeinden monteren, losse schijven ertussen loop ik sowieso niet 'warm' voor

02 dec 2007 21:08

hmmm dus het bestaande record van 1.19.880 minuten uit
augustus 2002 staat nog steeds dus :)

02 dec 2007 23:58

porsche356sc schreef:.... 5 mm kan nog net, daar boven moet de spacers met eigen draadeinden gebruiken.....


Zitten de draadeinden van de auto zelf dan niet in de weg, of vallen die in de holle ruimtes tussen de gaten aan de achterkant van de velg ?

03 dec 2007 0:11

Woelbouten :scratch:

03 dec 2007 0:45

zuugnap schreef:hmmm dus het bestaande record van 1.19.880 minuten uit
augustus 2002 staat nog steeds dus :)


ja en? had die ook problemen met zijn wielbouten? :wink:

lindemans schreef:
porsche356sc schreef:.... 5 mm kan nog net, daar boven moet de spacers met eigen draadeinden gebruiken.....


Zitten de draadeinden van de auto zelf dan niet in de weg, of vallen die in de holle ruimtes tussen de gaten aan de achterkant van de velg ?


dat hangt idd van de achterkant van de velg af

03 dec 2007 12:15

Olaf schreef:Woelbouten :scratch:


Ja zag ik ook later ja, ik kan het niet meer aanpassen geloof ik.

Klinkt een beetje als good meuning uit Alo Alo ....

03 dec 2007 12:23

Rene schreef:Ja zag ik ook later ja, ik kan het niet meer aanpassen geloof ik.


ja hoor, gewoon je eerste post wijzigen :idea:

Afbeelding
Plaats een reactie