Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

fuchs velgen

05 jan 2008 17:05

beste allemaal,

ben in bezit van '86 er cabrio 3.2 met 964 look en wil terug naar origineel.

mijn vraag is of er iemand van jullie ervaring heeft met de aankoop van fuchs velgen. het liefst natuurlijk origineel,maar dat wordt moeilijk aangezien ik de 16" velgen wil hebben. breedtematen ben ik nog niet van op de hoogte maar geloof 6 en 7J.

is er iemand die imitatievelgen onlangs heeft aangeschaft en wijken deze heel erg af van origineel qua uiterlijk ?? waar moet ik op letten.

05 jan 2008 17:32

Ga je dan ook de bumpers weer orgineel maken? anders zou ik geen fuchsen eronder zetten, dat ziet niet uit.

05 jan 2008 17:39

de bumpers,skirts en de lampen worden vervangen bij robert visser te hilversum. ik ben het met je eens dat het anders geen gezicht is.

05 jan 2008 17:40

met driedelige fuchs ziet een 964 er anders niet verkeerd uit :D

Afbeelding
Afbeelding

05 jan 2008 19:38

Fuchs 16 inch gegevens :

6 J ET 36 911.361.020.43 7.7 kg
6 J ET 36 911.362.113.00 7.7 kg
7 J ET 23 951.362.115.00 6.4 kg
7 J ET 23 911.362.115.00 6.4 kg
7 J ET 23 911.361.020.44 6.4 kg
8 J ET 11 911.362.117.00 8.6 kg
8 J ET 11 911.361.020.45 8.6 kg
8 J ET 23 951.362.117.00 7.0 kg
9 J ET 15 911.361.012.05 7.5 kg

(met dank aan het 944forum)

Veel plezier met de zoektocht en de terugbouw!!!! Echt een goede beslissing 8) !!!

05 jan 2008 19:48

jack-in-the-box schreef:Fuchs 16 inch gegevens :

6 J ET 36 911.361.020.43 7.7 kg
6 J ET 36 911.362.113.00 7.7 kg
7 J ET 23 951.362.115.00 6.4 kg
7 J ET 23 911.362.115.00 6.4 kg
7 J ET 23 911.361.020.44 6.4 kg
8 J ET 11 911.362.117.00 8.6 kg
8 J ET 11 911.361.020.45 8.6 kg
8 J ET 23 951.362.117.00 7.0 kg
9 J ET 15 911.361.012.05 7.5 kg

(met dank aan het 944forum)

Beste Jack,

dank voor je info, betekent dit dat ik de brede 8 en 9j ook passen op mijn 86-er geen turbo look ?? Weet jij nog iets te vertellen over imi. velgen ??

grzt,rob

Veel plezier met de zoektocht en de terugbouw!!!! Echt een goede beslissing 8) !!!

05 jan 2008 19:49

Uw auto is origineel geleverd met 15 inch telefoonvelgen (6J 185/70-banden en 7J 215/60-banden) of indien deze optie vermeld staat met 16 inch fuchs 7J 205/55-banden voor en 8J 225/50 achter, optiecode M395 ;).

9J past natuurlijk ook 8)

mvg
Jack-in-the-box :twisted:

05 jan 2008 19:59

ow, btw, als je iemand zoekt om je achterlichten en einddemper over
te nemen :wink:

05 jan 2008 20:06

ivm imitatie:

Originele zijn duurder en wegen minder (aluminium-magnesium legering). Terwijl de imitaties goedkoper zijn en meer wegen (aluminium). Ik heb dit ooit aan den lijve mogen ondervinden, in de ene hand een imitatie (9J) en in de andere hand een originele (9J). Met als resultaat dat de weegschaal richting imitatie overhelde.
Bij de opkomst van de zogehete cupvelgen wilde iedereen van zijn fuchsen af, stappels werden gebruikt om te versmallen voor de verschillende keverkrossen. Dit met het resultaat dat er velen kappot zijn gereden. Nu wil iedereen "plots" terug naar fuchs gaan, maar door het kleine aanbod en de grote vraag, ....
Daarom zijn er imitatievelgen op de markt gekomen. Sommigen hiervan zijn van goede kwaliteit, maar anderen kunnen wel eens kromslaan (bij aanraken van de stoeprand) of zelfs scheuren (heb het resultaat daarvan mogen bewonderen bij een 944 turbo :cry: ).

Correct me if I’m wrong.

Mvg
Jack-in-the-box

In verband met de sterkte van fuchs tov telefoonvelgen, dat is een ander verhaal, met als belangrijkste factor dat telefoonvelgen sterker zijn dan fuchs. Mensen die wij kennen gebruiken deze dan ook liever dan fuchsen om te versmallen voor op hun kroskever.

05 jan 2008 20:13

Hellraiser schreef:ow, btw, als je iemand zoekt om je achterlichten en einddemper over
te nemen :wink:


achterdemper is nog origineel 3.2 en hoeft alleen maar aan 1 zijde dichtgelast te worden en de oude linker opening weer open te maken.
lichten is een optie, echter verkoop liever als 1 pakket.

gr.rob

05 jan 2008 20:15

jack-in-the-box schreef:ivm imitatie:

Originele zijn duurder en wegen minder (aluminium-magnesium legering). Terwijl de imitaties goedkoper zijn en meer wegen (aluminium). Ik heb dit ooit aan den lijve mogen ondervinden, in de ene hand een imitatie (9J) en in de andere hand een originele (9J). Met als resultaat dat de weegschaal richting imitatie overhelde.
Bij de opkomst van de zogehete cupvelgen wilde iedereen van zijn fuchsen af, stappels werden gebruikt om te versmallen voor de verschillende keverkrossen. Dit met het resultaat dat er velen kappot zijn gereden. Nu wil iedereen "plots" terug naar fuchs gaan, maar door het kleine aanbod en de grote vraag, ....
Daarom zijn er imitatievelgen op de markt gekomen. Sommigen hiervan zijn van goede kwaliteit, maar anderen kunnen wel eens kromslaan (bij aanraken van de stoeprand) of zelfs scheuren (heb het resultaat daarvan mogen bewonderen bij een 944 turbo :cry: ).

Correct me if I’m wrong.

Mvg
Jack-in-the-box

In verband met de sterkte van fuchs tov telefoonvelgen, dat is een ander verhaal, met als belangrijkste factor dat telefoonvelgen sterker zijn dan fuchs. Mensen die wij kennen gebruiken deze dan ook liever dan fuchsen om te versmallen voor op hun kroskever.


dankjewel jack voor je uitvoerige uitleg. ik ga gewoon op zoek en laat jullie tzt het eindresultaat zien.nogmaals bedankt.rob

05 jan 2008 20:22

cabriorob schreef:
Hellraiser schreef:ow, btw, als je iemand zoekt om je achterlichten en einddemper over
te nemen :wink:


achterdemper is nog origineel 3.2 en hoeft alleen maar aan 1 zijde dichtgelast te worden en de oude linker opening weer open te maken.
lichten is een optie, echter verkoop liever als 1 pakket.

gr.rob


Zijn de bumpers en zijlijsten origineel of poly?

05 jan 2008 20:33

http://www.autosdekens.be/
Fuchs velgen "replica" in 7x16 en 9x16, 850 euro per set, zonder banden
voor imitatie (nog niet over horen klagen)

mvg
Jack-in-the-box
Laatst bijgewerkt door jack-in-the-box op 05 jan 2008 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2008 20:33

poly.

05 jan 2008 20:43

jack-in-the-box schreef:http://www.autosdekens.be/
Fuchs velgen "replica" in 7x16 en 9x16, 850 euro per set, zonder banden
voor imitatie (nog niet over horen klagen)

mvg
Jack-in-the-box


imis zien er keurig uit. als ik goed kijk zijn de imis glans zwart aan de binnenzijde en de echte lijken wat matter of zijn dat gebruikssporen ?

05 jan 2008 20:48

cabriorob schreef:
jack-in-the-box schreef:http://www.autosdekens.be/
Fuchs velgen "replica" in 7x16 en 9x16, 850 euro per set, zonder banden
voor imitatie (nog niet over horen klagen)

mvg
Jack-in-the-box


imis zien er keurig uit. als ik goed kijk zijn de imis glans zwart aan de binnenzijde en de echte lijken wat matter of zijn dat gebruikssporen ?


gebruikssporen :wink: , maar perfect weer glans in te brengen 8) .

05 jan 2008 20:54

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Po ... elgen.html

05 jan 2008 21:27

dank jack voor je info

zien er inderdaad mooi uit.heb al gemaild naar kapaza en benieuwd of deze ori of imi zijn. nogmaals bedankt. gr. rob

06 jan 2008 0:46

jack-in-the-box schreef:Uw auto is origineel geleverd met 15 inch telefoonvelgen (6J 185/70-banden en 7J 215/60-banden) of indien deze optie vermeld staat met 16 inch fuchs 7J 205/55-banden voor en 8J 225/50 achter, optiecode M395 ;).

9J past natuurlijk ook 8)

mvg
Jack-in-the-box :twisted:


16 inch pas vanaf bouwjaar 1988 volgens het boek van Peter Morgan. 15 inch was standaard

06 jan 2008 9:54

16 inch pas vanaf bouwjaar 1988 volgens het boek van Peter Morgan. 15 inch was standaard[/quote]

ik had het ook opgezocht in de bijbel,maar vind 16" toch even iets meer gevuld staan. dank voor je reactie.

06 jan 2008 12:41

Jurrian schreef:
jack-in-the-box schreef:Uw auto is origineel geleverd met 15 inch telefoonvelgen (6J 185/70-banden en 7J 215/60-banden) of indien deze optie vermeld staat met 16 inch fuchs 7J 205/55-banden voor en 8J 225/50 achter, optiecode M395 ;).

9J past natuurlijk ook 8)

mvg
Jack-in-the-box :twisted:


16 inch pas vanaf bouwjaar 1988 volgens het boek van Peter Morgan. 15 inch was standaard


Optioneel in 1986 16inch meen ik te weten. (In 1987 ook optioneel 16 inch maar dan in de maten 6J en 7J ipv 6J en 8J) Voor 1988 standaard 15 inch (optie: 16 inch). Pas in 1989 standaard 16inch (6J en 8J). :wink:

mvg
Jack-in-the-box

06 jan 2008 13:14

kunnen jullie mij nog vertellen waarom de bandhoogte aan de voorzijde hoger is dan aan de achterzijde (50/55) ??

terwijl de velgmaten identiek zijn.

samenvattend dus 16" met breedte voor 7J en achter 8 og 9J ???

06 jan 2008 13:33

cabriorob schreef:kunnen jullie mij nog vertellen waarom de bandhoogte aan de voorzijde hoger is dan aan de achterzijde (50/55)


De hoogte is 'n percentage van de breedte - om bij 'n smallere band dezelfde hoogte te krijgen heb je dus 'n groter percentage nodig :wink:

06 jan 2008 13:54

cabriorob schreef:kunnen jullie mij nog vertellen waarom de bandhoogte aan de voorzijde hoger is dan aan de achterzijde (50/55) ??

omdat bandhoogte gerelateerd is aan de breedte (in procenten)

oh ja... 6Jx16" fuchsen: :sick:

09 jan 2008 1:15

jack-in-the-box schreef:Uw auto is origineel geleverd met 15 inch telefoonvelgen (6J 185/70-banden en 7J 215/60-banden) of indien deze optie vermeld staat met 16 inch fuchs 7J 205/55-banden voor en 8J 225/50 achter, optiecode M395 ;).

9J past natuurlijk ook 8)

mvg
Jack-in-the-box :twisted:


optiecode is 401
Plaats een reactie