Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
11 jan 2008 17:40
Wat is de ophangingarm? Is dat de schokbreker, schokdemper of iets anders? iemand een idee ? Merci alvast
11 jan 2008 17:48
Hier een plaatje, maar het zegt mij ook weinig.
11 jan 2008 18:53
993turbopeter schreef:Wat is de ophangingarm? Is dat de schokbreker, schokdemper of iets anders?
Wat denk je zelf.
luister is goed naar de naam, dus heeft al niks met schokken te maken.
@ Wim, wat is die staaf die jij daar liggen hebt.
11 jan 2008 21:19
draag arm van de wiel ophanging.
volgens mij:
het gedeelte waar de wiel aan vast zit en wat aan het chassis vast zit.
Dit gedeelte kan schanieren omhoog en omlaag.
Om dit te dempen monteren we een schokbreker, dicht bij het wiel en dan aan de carossorie.
Om de schobreker niet volledig in te laten zakken monteren we een spiraal veer.
geloof ik wel dat dit zo voor gemonteerd is bij een 993 maar achter heeft het een ander systeem, een soort zelf dragend systeem.
robert
11 jan 2008 21:23
de achter op hanging van een 993
die vier stangen die richting de remschijf gaan zijn onderdel van de draag arm
robert
en hier zijn ze beter in beeld
maar hoezo je vraag , moeten de rubbers vervangen worden?
11 jan 2008 22:04
voor Rob : auto is terug van groot onderhoud (80000km) en
hij rijdt opmerkelijk beter. Vandaag factuur ontvangen met verlelding wat ze allemaal gedaan hebben plus bij de rubriek kommentaar staat dat de ophanging arm links en rechts volgende keer vervangen gaat worden. wist niet wat het was. Nu wel. Is dit een groot probleem, grote interventie?
11 jan 2008 22:23
het is wel gebruikelijk dat die rond die km vervangen worden.
Bij een 964 werden altijd de complete armen vervangen als de rubbers versleten waren.
Nu kan alleen de rubbers vervangen worden, door deze uit te boren en dan de bus in te zagen en eruit te persen. de nieuwe kunnen dan erin geperst worden.
echter zal in de praktijk een ruil arm geplaatst worden om dat het nog al veel tijd kost om jouw draagarm te repareren.
ze zijn wel aan de prijs, maar ja wat niet en zeker aan een turbo.
robert
12 jan 2008 10:29
merci robert
12 jan 2008 11:33
Wist je dit nu echt niet Turbopeter.
12 jan 2008 12:38
cabrio wim schreef: Wim, wat is die staaf die jij daar liggen hebt.
Géén idee, Wim.
13 jan 2008 12:45
nee cabriowim wist ik niet. Zou jij dat zo op de tekening van rob964 kunnen aanwijzen? Ik nu wel dankzij zijn uitleg. Daarvoor dus niet.
13 jan 2008 13:24
Ja dat kon ik zonder uitleg ook, maar blijkbaar ken je mij nog niet zo goed, maar ben dan ook kapper, en die weten redelijk wat van auto's af.
13 jan 2008 13:36
even uitgaand van wat je getypt hebt als commentaar op je factuur, denk ik dat het om de draag armen voor gaat en niet achter (de plaatjes die Rob heeft gepost)
maar waarom heb je er met je specialist niet over gesproken dan?
13 jan 2008 15:33
ik kon zo snel geen plaatjes vinden van voor, ook ik denk dat voor bedoeld word.
robert
13 jan 2008 19:43
ja was voor bedoeld. Gebabbeld met specialist maar heb dit over het hoofd gezien en t was druk int porsche centre in Liège. (Luik voor de Ned)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.