18 jan 2008 20:58
18 jan 2008 21:47
18 jan 2008 21:51
18 jan 2008 22:56
18 jan 2008 23:17
18 jan 2008 23:19
18 jan 2008 23:21
18 jan 2008 23:27
18 jan 2008 23:32
Jeroen914 schreef:staan in bestelling... custom made to order, met dubbel verstelbare dempers
18 jan 2008 23:37
heb wel wat op het oog... maar 1 ding te gelijk... dit is wel weer genoeg rib d'r uit voorlopigMarco schreef:ook meebesteld?
18 jan 2008 23:42
Jeroen914 schreef:... dit is wel weer genoeg rib d'r uit voorlopig ...
19 jan 2008 0:07
Jeroen914 schreef:........ met dubbel verstelbare dempers
19 jan 2008 3:23
19 jan 2008 3:25
Jeroen914 schreef:torsie veren zijn gebruikt t/m de laatste 3.2s in 1989
schroefsetjes zijn er wel voor de 911, maar ik weet niet hoeveel je van plan was uit te geven
bovendien heeft een schroefsetje voor een straat auto totaal geen meerwaarde
een schroefsetje wordt pas interessant als je stuggere veren moet hebben dan in torsies verkrijgbaar is of als je vaak/snel de veersterkte wilt kunnen aanpassen (schroefveren zijn makkelijk te verwisselen in tegenstelling tot torsies)
dit soort dingen worden pas van belang als je heeeeel serieus gaat racen...
daarbij zal je (achter) ook nog het e.e.a. aan het chassis moeten verstevigen om te voorkomen dat ze eruit scheuren
de standaard torsies zijn idd prima in rijhoogte te verstellen
in de draadjes waar Eric naar linkt staat daar vrij goeie info over
eventueel kun je de torsies nog vervangen door dikkere (=stuggere) exemplaren
19 jan 2008 4:58
19 jan 2008 5:08
Renntech schreef:Links en rechts bedoel jeJeroen914 schreef:........ met dubbel verstelbare dempers
Fusee's zitten hier wel erg hoog. Alleen voor circuit gebruik dus?
19 jan 2008 12:49
Jeroen914 schreef:
(draag arm aan de bestuurders kant)
Achter aan de draagarm (waar de draagarm aan het subframe zit) zit een "verstelkap" (nr 18 )
Eigenlijk zit die niet aan de draagarm vast, maar aan de torsie veer
Daar aan zit een stelbout (nr19)
Door die aan te draaien zet je de auto hoger, door 'm los te draaien lager
Als je niet genoeg verstelruimte hebt, draai je de stelbout er helemaal uit en verzet je de stelkap een tandje op de torsieveer
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, maar als je onder de auto kijkt heb je het zo door...
Achter is het lastiger...
Jou '73 heeft geen verstelbare veerplaten (tenzij een vorige eigenaar die er al op heeft gezet), dus zal je de torsieveer moeten "versteken"
14 okt 2011 19:19
14 okt 2011 19:25
15 okt 2011 0:22