Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

lekkage oliekeerring.

07 feb 2008 17:19

Bij mijn auto heb ik een lichte lekkage van de oliekeerring op de aandrijfas naar voren waar hij uit de v'bak komt! Is het een grote ingreep om deze te vervangen! Is het de moeite waard om te proberen om een middel aan de olie toe te voegen om lekkege te stoppen? Bahrdal?Ik heb op deze manier wel een keer een lekkende krukaskeerring kunnen "repareren".(mercedes).
Gr.Jaap

07 feb 2008 18:21

Lekken ? Een 993 ?? Volgens sommigen op het forum hier kan enkel een 996 lekken :wink:

07 feb 2008 18:35

Lekken? Er kunnen zelfs dingen aan stuk gaan! :roll:

07 feb 2008 18:47

lektie dan is er niks meer aan te doen :shock: , ik wil hem wel over nemen voor weinig :mrgreen: :wink: vive la france

07 feb 2008 18:49

Doe eens een bod! :shock: Vive le Pays Bas!

07 feb 2008 18:59

geef mij maar 60k kom ik hem gelijk halen :wink:

08 feb 2008 20:19

Lekken, de enige reden dat ie kan lekken is dat de lagers speling krijgen en daardoor de keering kapot drukken.

Hoop het niet voor je dat er een bakrevisie aan zit te komen.

08 feb 2008 20:45

Lager is vervangen en ook de oliekeerring dus , toen de aandrijfas naar voren is vervangen! Nu ongeveer 25k geleden! Bij een Porschecentrum in Ned.! Ik zal niet vermelden welk PC maar toen ik er 100km mee had gereden kon ik niet meer schakelen,wat achteraf kwam omdat ze vergeten waren de 2boutjes die vlak bij de bak het schakelmechanisme met elkaar verbinden vast te draaien! Eén van de boutjes was eruitgekomen dus pook werkte nog wel van voor naar achter, maar zijwaarts niet. Had alleen nog 3en 4! Ontdekte de volgende dag ook nog dat ze vergeten waren aansluiting stuurbekrachtiging aan te draaien lekte nl olie! Gebeld,ze maakten hun excuses van "meneer zoiets mag niet voorkomen"!

08 feb 2008 23:56

Waarschijnlijk is dat idd het geval! :twisted: Heb m'n 3e voordifferentieel onder de auto! 1e keer hier in Frankrijk vervangen en toen(wel onder garantie!) in Ned. Achteraf was de oorzaak de transaxle waarvan de lagers versleten waren en daardoor het lager van het diff.kapot trilde! De 2e keer was zelfs de borgveer losgekomen en pignon naar achter gekomen,dus tanden kapot! Auto had altijd vooral bij accellereren een lichte trilling! Hier hadden ze de verklaring dat er een klodder vet in beschermhoes aandrijfas en daardoor voor onbalans zou zorgen! :shock: Verder alles goed haha :cheesy:

09 feb 2008 0:04

Jaap, zou je niet bijna een 996 gaan overwegen? :lol: :wink:

09 feb 2008 0:29

Haha, misschien wel! Hoop dat de auto nu heel blijft! Had de laatste keer dat ik in Ned.was de zoveelste schrik van m'n leven. Auto begon opeens weer oorverdovend te gieren vanaf 60km! Niet te vinden waar het vandaan kwam. Auto met alle vier wielen van de grond laten draaien enz.! Garage zei, waag het er maar op naar huis te rijden(bijna 900km)! Heb hem toen meegenomen,gieren van jewelste en op het moment dat we de snelweg opdraaiden(ging nogal wild,als het kapot moet,dan gaat het maar kapot zo ben ik!)vloog er iets onder auto vandaan,ik reed er met achterwiel overheen en het geluid was weg! Denk dat er een steen of zoiets ergens tussen had gezeten en losvloog! had niet bij de remmen gezeten! Ik neem nog een lekker glas wijn,proost! :lol:
Plaats een reactie