Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
11 feb 2008 15:33
hallo
ik heb met de zoekfunctie al wel wat slimmer maar ik denk dat er nog wel wat meer kennis zit hier.
ik had vorig jaar bij de apk al een opmerking op de draagarm rubbers.
ik wil deze dan ook gaan vervangen.
nu weet ik dat je de rubbers los kan bestellen,maar hebben er mensen hier ook ervaring mee om deze te wisselen?
ik heb het al bij meerdere auto's gedaan.is het bij porsche anders?
wat denken jullie van teflon bussen word de boel daar beter van of zit je dan te schudden in de auto?
anton964
11 feb 2008 16:38
Porsche levert de rubber bussen niet los, alleen in combinatie met een draagarm. Ik zou niet gaan prutsen met aftermarket bussen en al helemaal niet met teflon bussen ed. De werking van de rubber bussen berust op feit dat de rubbers vervormen, ze draaien niet. Wanneer de bussen gaan draaien heb je binnen de kortste keren speling.
11 feb 2008 16:46
ja ik had gelezen dat ze alleen komplete draagarmen leveren ja,
maar gelukkig maakt porsche de rubbers niet zelf!
ik vind het grote onzin er zijn veel snellere auto's waar ze het wel bij doen.
anton964
12 feb 2008 16:19
In de UK is een bedrijf dat ze wel kan vervangen. Ik kan alleen even de link niet vinden voor je
12 feb 2008 16:21
anton964 schreef:ja ik had gelezen dat ze alleen komplete draagarmen leveren ja,
maar gelukkig maakt porsche de rubbers niet zelf!
ik vind het grote onzin er zijn veel snellere auto's waar ze het wel bij doen.
anton964
Kostbaar die armen compleet
12 feb 2008 16:32
anton964 schreef:... maar hebben er mensen hier ook ervaring mee om deze te wisselen?
Ik weet dat de Forumtechnieker draagarmen reviseert
- 't is volgens mij niet heel moeilijk, maar wel aardig wat werk - zelfs met het juiste gereedschap
12 feb 2008 16:58
ja ik ben weer een hoop slimmer geworden.
de draagarmen nieuw kosten €340 perkant en van de rs €370
nu heb ik iemand gevonden die de rubbers van de rs ook los kan leveren,
ben alleen nu nog op zoek naar iemand die ze er in kan zetten.
je hebt ook ruilarmen.die kosten €180,-maar dat zijn de gewone rubbers,
misschien dat ik daar toch maar voor ga.
de losse rs rubbers kosten €125 perkant,maar dan moeten ze er nog in.
de achterkant is een ander verhaal,die worden niet losgeleverd en een draagarm kost dan €1500 perkant.
vraag me toch af waarom die nooit vervangen worden.hebben die minder telijden?
anton964
12 feb 2008 17:13
vraag me toch af waarom die nooit vervangen worden.hebben die minder telijden?
Stuurgedrag
12 feb 2008 17:17
anton964 schreef:je hebt ook ruilarmen.die kosten €180,-
de losse rs rubbers kosten €125 perkant,maar dan moeten ze er nog in.
'n uurtje werk per draagarm
.... da's wel even zweten voor 'n Specialist
12 feb 2008 20:38
ja ik heb wel een pers en zo,maar ik zal eerst een paar bussen moeten draaien om mee te persen en ook de boel warm maken denk ik.
ik had wel verwacht dat meer mensen dit al eens hadden gedaan.
anton964
12 feb 2008 22:17
Als het goed is kan je ze er gewoon opkloppen met een stuk hardhout en een hamer .Wel met beleid natuurlijk. Er af halen gaat het makkelijkste met een poelie trekker en in/op de draagarm een m14 of m16 bout
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.