Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
24 feb 2008 0:23
Valt me op dat mijn 964 C4 bij snelheid boven de 120km/uur wat zoekerig wordt.
Iemand enige ervaring hiermee (banden, spanning en spooring zijn nieuw en/of afgesteld).
Of hoort het bij de auto?
24 feb 2008 0:27
Hoort absoluut niet bij de auto...
Het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Gebruik de zoekfunctie ook eens..
Zoek ook eens op uitwegen. (Staat een heel goed verhaal van Renntech bij)
24 feb 2008 0:43
Boven de 260 km/u begint de mijne ook te zoeken..........
Naar nog meer leeg asfalt
zonder achteruitrijdende spookrijders op de rechterbaan
24 feb 2008 0:47
Ja en die van mij begint dan te trillen in het stuur!
Of zijn het m'n handen?
24 feb 2008 3:12
Dengel schreef:Valt me op dat mijn 964 C4 bij snelheid boven de 120km/uur wat zoekerig wordt.
??Boven de 120 al?
Ik neem aan dat je de gebruikelijke dingen al gecontroleerd hebt dus zou bijna denken dat er iets drastisch mis is...
24 feb 2008 8:38
Dengel schreef:(banden, spanning en spooring zijn nieuw en/of afgesteld).
Dan zou ik maar snel een keertje teruggaan
Dengel schreef:Of hoort het bij de auto?
Hoogstwaarschijnlijk wel. Porsches staan er om bekend dat ze boven de 120 km/u een slechte wegligging hebben.
Wat denk je zelf?
Inderdaad langs een Porschespecialist rijden en alles laten nalopen.
Ter indicatie: mijn 964 coupe lag zelfs bij 285 op de teller als een blok op de weg.
24 feb 2008 8:43
Harald, de cabrio dus niet
Nou ja, kan er zelf ook niet over meepraten, mijn oudje houdt het bij 250 echt voor gezien! Ligt dan overigens ook strak op de weg.
24 feb 2008 9:02
cabrio pas 260 mee gereden. weet niet hoe die zich houdt op 285. 260 met de cabrio was ook geen probleem.
24 feb 2008 11:21
hoe is het met de schokbrekers
is de auto verlaagd? en niet uitgewogen.
robert
24 feb 2008 12:14
Hou er wel rekening mee dat de 964 wel wat gevoelig is voor spoorvorming als je er 17" of 18" op hebt liggen met 255 of 265 rubber.
24 feb 2008 12:20
horn schreef:cabrio pas 260 mee gereden.
Tsss...hoe lang heb je 'm nu al?
24 feb 2008 13:38
Ik neem aan dat de kap wel open was...
24 feb 2008 14:41
horn schreef:cabrio pas 260 mee gereden. weet niet hoe die zich houdt op 285. 260 met de cabrio was ook geen probleem.
ook geen probleem hoor mijn cabrio liep bij 290 (op de teller..) tegen de begrenzer aan ..
als je lang 200 plus rijdt (tripje Berlijn in mijn geval) moest ik bij terugkomst wel de kap laten stellen, ging een beetje lubberen....
24 feb 2008 15:11
@ $teef - lang 200+ open of lang 200+ dicht? Indien open - met of zonder tonneaucover? Wist niet dat je je dak moest laten bijstellen. Weer wat geleerd!
24 feb 2008 15:13
M a r c schreef:Hou er wel rekening mee dat de 964 wel wat gevoelig is voor spoorvorming als je er 17" of 18" op hebt liggen met 255 of 265 rubber.
Bij 120 km/u? Ik heb 17" met 255 maar bij 120 heb ik echt nergens last van...
24 feb 2008 16:08
een sportieve auto is nou eenmaal gevoeliger voor spoor vorming dan een auto die wat meer comfort heeft.
de stuggere vering/schokbrekers en banden maken de auto gevoeliger daarvoor dus 18" is net wat gevoeliger dan 17.
maar ik neem aan dat er al getest is op verschillende wegen.
robert
24 feb 2008 17:39
ik rij met 17 en winterbanden en 18" met pirelli's ook geen echte problemen maar er is een weg van beverwijk naar assendelft een 100 kmph weg.
Met regen is 100 daar hard zat(misschien wel te hard) en droog 140 tot 160, door de spoorvorming.
met het vw golfje heb ik er daar geen last van met droog weer (met regen wel door de plassen)
robert
24 feb 2008 17:54
Ook nooit geweten dat je de kap dan moet laten stellen. Heb overigens ook (nog) geen last van lubberen gehad.
24 feb 2008 20:13
Dengel schreef:Valt me op dat mijn 964 C4 bij snelheid boven de 120km/uur wat zoekerig wordt.
Iemand enige ervaring hiermee
Leeftijd van / gereden km's met deze schokdempers
25 feb 2008 9:54
horn schreef:@ $teef - lang 200+ open of lang 200+ dicht? Indien open - met of zonder tonneaucover? Wist niet dat je je dak moest laten bijstellen. Weer wat geleerd!
@ horn ; dit was dicht (open heb ik een keer 260 aangetikt maar had ik het gevoel dat iemand mijn pruik (heb krullen) wilde hebben...
Vanwege de druk is het zo dat het kapje helemaal bol komt te staan en als dit wat langer duurt is ie echt uitgelubberd..... had wel echt hard gereden voor een langere tijd ( in drie uur 55 minuten van Berlijn naar Apeldoorn op een hele rustige zondagmorgen....)
gr
Steef
Laatst bijgewerkt door
$TEEF op 26 feb 2008 10:13, in totaal 1 keer bewerkt.
25 feb 2008 10:54
Ik gok dat de kapconstructie van 'n 3.2 toch net ietsje anders is dan die van 'n 964
25 feb 2008 17:55
$TEEF schreef: (open heb ik een keer 260 aangetikt maar had ik het gevoel dat iemand mijn pruik (heb krullen) wilde hebben...
Daar moet je mee uitkijken...dat deed ik vroeger ook...
25 feb 2008 23:55
Leeftijd van / gereden km's met deze schokdempers
100.000km, 1992. leeftijdschokdempers: geen idee
Inmiddels in contact met Renntech (300 euro's: -lijnen en uitwegen).
Al hebben ze wel een stevig uurtarief van ruim 71euro's
25 feb 2008 23:58
Da's nog geen 60 Euro - excl. BTW
26 feb 2008 0:25
en het word nog duurder omdat je straks niet meer merkt dat je al veel harder dan 120 rijdt en is koos ook weer blij
robert
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.