Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Verschil wielmoeren 930 <-> 911?

26 feb 2008 9:12

Bij het verwijderen van de achterwielen vd 911 effe een nare ontdekking
gedaan...

Zitten 930-spacers tussen (origineel porsche serienr.) maar van de
schroefdraad van de (originele) alu moeren blijft niet veel meer over.
de draadstangen die in de spacers zitten hebben nl. andere schroefdraad...

Heb dus al een paar weken zo rondgereden terwijl ik van niets wist,
voor hetzelfde geld hadden m'n wielen erafgelegen :roll:

Zijn die draadstangen gewoon bij de velgboer te krijgen?

Mvg,

26 feb 2008 9:36

De draadeinden op de spacers hebben een andere draad dan die in de moeren :?:
Lijkt me vreemd als het origineel P. is :idea:

Zijn de moeren wel origineel?

Zijn (vast) niet los te krijgen. Dus vervangen, maar dan zou je hetzelfde draadeinden verschil hebben... :roll:

26 feb 2008 9:57

Jep, gebruik originele porschemoeren,
deze passen ook op de naaf, maar dus niet op
de draadstangen van de spacers.
ga uitkijken naar 10 andere moeren, maar eerst
al het alu uit de schroefdraad porren :?

28 feb 2008 17:54

Nog even ter aanvulling:

de draadeinden zijn van VERBUS.
de originele alu wielmoeren draaien er dol op... :?

28 feb 2008 18:06

.... denk dat je beter op zoekt kunt gaan naar andere spacers :idea:

28 feb 2008 20:25

Olaf schreef:.... denk dat je beter op zoekt kunt gaan naar andere spacers :idea:


Waarom zou ik nieuwe spacers moeten kopen als het gewoon
een kwestie is van draadeinden of moeren vervangen?
Als ik ze terug heb van de bandenboer post ik wel effe het P onderdeelnr.

28 feb 2008 20:41

Hellraiser schreef:Waarom zou ik nieuwe spacers moeten kopen als het gewoon een kwestie is van draadeinden of moeren vervangen?


Als je de draadeinden van de spacers kunt vervangen, dan zou dat m'n voorkeur genieten ...

... andere moeren, omdat je spacers niet "kloppen" zou ik niet doen :arrow: maar ja, 't is jouw auto en jouw geld ... :wink:

28 feb 2008 21:10

Vreemde situatie Hellraiser, originele spacers hebben beslist origineel draadeinden waar de originele moeren op passen :idea:

Dus ergens klopt hier iets niet :!:

28 feb 2008 22:05

Mijn gedacht is dat de draadeinden ooit vervangen geweest
zijn door langere exemplaren.
Weet niet hoeveel ze eruit moeten zitten bij het type wagen waar
ze origineel opstonden, maar zitten er momenteel 5,5cm uit,
welk zowieso al te lang is voor de cup1 velgjes.

28 feb 2008 22:11

Hellraiser schreef:... maar zitten er momenteel 5,5cm uit,
welk zowieso al te lang is voor de cup1 velgjes.



.. is dat dan niet (mede) de reden dat je de moeren kapot draait :roll:

28 feb 2008 22:32

had de moeren zelf niet stukgedraaid, heb de wagen zo gekocht :?
had dus nieuwe moeren gekocht (stalen) die open zijn bovenaan
zodat het 'teveel' er gewoon iets uitsteekt, maar deze bleken niet
te passen. achteraf dan ook geprobeerd met de originele alu moeren
die nog op de naaf zaten, en die pasten ook niet op de schroefdraad...
conclusie daaruit is dus dat de draadeinden fout waren.
(die sla je er zo uit met een hamer, dus perfect te vervangen)
m'n bandenboer is nu aan het kijken wat hij kan bestellen :wink:

28 feb 2008 22:34

Hellraiser schreef: ... m'n bandenboer is nu aan het kijken wat hij kan bestellen :wink:


... als het origineel porsche spacers zijn, dan zou je verwachten dat je losse draadeinden met de juiste draad wel bij de Porsche-dealer of -specialist kan bestellen :idea:

28 feb 2008 22:56

Klopt, bijv. gevonden voor de (standaard) spacers van een 993 S met 17" velgen :!:

12 maart 2008 21:29

Heb net m' spoorverbreders terug :)
zitten nieuwe draadstangen in geperst van spurverbreiterung.de

Afbeelding

kan ieman mss meer info geven over het onderdeelnr?
dit is: 930 331 619 00.

weet iemand op welke wagen deze origineel stonden?
breedte is een +-33mm.

Thanks!

12 maart 2008 22:40

Op basis van het onderdeelnummer zou je zeggen van de 930, de 3.2 Turbo dus.

12 maart 2008 22:49

Had ondertussen van m'n mecanieker geleerd dat er meerdere
onderdelen op een gewone 911 ook met 930 beginnen.
anders zou er ook een tussendemper van een 930 tussen m'n
uitlaatsysteem zitten :?

12 maart 2008 23:48

wielbout 45 mm pakweg 7 euro per stuk

904 341 671 00

13 maart 2008 0:07

Hellraiser schreef: ... onderdelen op een gewone 911 ook met 930 beginnen.


Of met 901, 935, 964, 993, 996, 951 etc. etc.


930 is 't type nummer van de SC en 3.2 als ik het goed heb :wink:
Plaats een reactie