Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
13 maart 2008 23:28
hallo porsche "vrienden"
ik heb een mooie 924 (s uitgevoerd)
maar nou heb ik het idee dat mijn linker achter wiel lager op zijn einde is , maar ik weet het niet helemaal zeker ...
Simptomen:
op de krik zit er een hele kleine speling in het wiel
en rijden op lage snelheid (20 / 40 km/h) hoor ik ook een aanlopend geluid ..
zou dit mijn lager kunnen zijn , of mijn homokineet ..?
en hoe kan ik dit zelf vervangen ...
Hopende op de komende ideeen en sugestie's ..
wacht ik af
Sven
http://maffia-porsche.hyves.nl/
13 maart 2008 23:48
tja , ik denk niet dat gordon mij kan helpen ... puur om zijn gemis aan (technische) kennis van een personen auto , laat staan een porsche
lippen ... leuk ..
en eat .. tja , die pijl wijst goed naar mijn koelkast ..
maar graag een sirieus antwoord
Vriendelijk bedankt !!
13 maart 2008 23:55
Nooit een rebus opgelost? Klinkt nl
hetzelfde als ik recentelijk had.
13 maart 2008 23:57
gordon kin eat
.... gordon kan eten ...
Sorry ben niet erg goed in rebus of spelletjes
13 maart 2008 23:59
HOMO > KIN > EET
hebbes hahahh , dankje
14 maart 2008 0:01
hehe...
14 maart 2008 0:02
Creatief !!! haha ,
heb je ook een iede hoe ik die kan vervangen , of zit ik aan een hele aandrijfas vast
14 maart 2008 0:03
is bij mij onder garantie gebeurd door de Waalgarage. Volgens mij zit je niet aan een hele aandrijflijn vast en kan een homokineet separaat vervangen worden. Belletje met een specialist en je weet alles.
14 maart 2008 0:06
dan ga ik mijn porsche specialist maar eens bellen ja , want als ik iets zelf kan doen , wil ik dat ook wel , al is het aleen maar om te leren hoe
want : bij vallen hoord opstaan , en met doorzettings vermogen is het leren en door gaan
Bedankt voor de creatiefitijd en de oplossing !!
Sven
http://maffia-porsche.hyves.nl/
14 maart 2008 0:08
nog een tip:
je kan
http://maffia-porsche.hyves.nl/ ook gewoon in je profiel als onderschrift invoeren. hoef je het niet steeds opnieuw te typen (zie mijn roze lettertjes hieronder).
14 maart 2008 0:09
hey , handig ja , Dankje , tja ... nog een Rookie he
nogmaals bedankt !!
14 maart 2008 0:10
Laat nog even weten of het inderdaad je gordonkineet was. uit nieuwsgierigheid - wie is jouw specialist?
14 maart 2008 0:16
hahaah , mijn specialist is guus hamers in zwaag
(
http://www.guus-hamers.nl/ )
hij heeft ook mijn auto bij de vorige eigenaar omgebouwd van een "standaard" 924 Usa naar een 924 S (944 blok) er professioneel in gemonteerd en aangesloten aan de automaat
en natuurlijk de remmen en alle bijbehorende gekigheid verbeterd of vervangen
buiten al een bijzondere auto dus !
14 maart 2008 0:17
Kan in de pet lijst nergens de gordonkineet vinden
Ook geen nichtkineet, gaykineet of bruinwerkerkineet.
Kijk daarom heeft mijn vriendin ook een 911. Ik laat bovenstaande plaatjes zien en ze zag het meteen...
Ben benieuwd of dit soort oplossingen vaker gaan voorkomen bij vragen
14 maart 2008 0:20
zou het zeker nog wel leuk maken ja , beetje creatiefitijd in de sleur !! hahhah
netjes trouwens van je vriendin ik zat echt giga te denken ... (zegt echter niets over mij iq hoor) hahaha
14 maart 2008 2:10
Hoe bedoel je met speling op het wiel??? In de aandrijving dus als je het wiel vooruit en achteruit draait? Of bedoel je als je vanaf de zijkant tegen het wiel drukt??
In het eerste geval
kan het een homokineet zijn in het tweede geval is de kans groot dat het lager defect is.
SOMS:
Als je al rijdend bij het inveren door een glooing in de weg een rommelend geluid hoort --> homokineet
Als je rijdend een beetje slingert (last wissel) en het geluid gaat even weg of wordt erger---> wiellager
Verder kun je de temperatuur van het lager controleren (vergelijk links met rechts na het rijden). Als het lager echt warm wordt moet je er wel vlot bij zijn met repareren.
Je kunt natuurlijk ook langs de garage gaan
14 maart 2008 2:18
zijkant tegen het wiel aan drukken , dan onstaat er een kleine speling (5 mm over gehele wiel)
lager themp is normaal , loopt wel iets aan , maar dat kan ik niet direct naar de lager leiden ... wel had ik een paar keer als ik met lage snelheid (5 / 15 km/h) scherp naar links draai , lijkt het alsof ik over steentjes rij (hobbel , hobbel , hobbel...enz.) maar recht uit is hij helemaal recht , en onder snelheid een bocht induiken ... geen probleem
maar ik heb vernomen dat er een porsche 924 op de sloop staat , dus ben morgen ochtend de eerste die even een aandrijfasje en een lagertje komt halen ... (en nog wat andere leuke hebben dingetjes... gordels achter, want vriendinnetje wil de maxicosie achterin kunnen zetten
)
Greatz..
14 maart 2008 5:26
beetje lastig in te schatten van achter een computerschermpje, maar ik denk eerder een lager dan een homokineet
homokineet maakt tikkende/klikkende geluiden
in het begin vooral bij gas geven of gas los laten
14 maart 2008 10:53
5 mm lijkt me veel, als het zo is zou ik er snel eerst even naar laten kijken, ook om te voorkomen dat je verkeerde onderdelen in huis haalt. Met zo'n speling moet je zo kunnen zien waar het zit. Zit er niets in je ophanging los??
Je kunt ook nog kijken door te duwen/trekken aan de onderkant/bovenkant van het wiel, als er verschil is met duwen/trekken aan de voor/achterkant van dat wiel----> ophanging??
14 maart 2008 12:53
het is niet de ophanging , ik heb bij aankoop 4 originele telefoon velgen er onder gezet (205/60/15) maar omdat er 4 bbs velgen onderzaten van 245/40/17 had ik wel een idee van wat slijtage aan de ophanging , dus heb ik dat toen laten nakijken en uitlijnen en daar was alles nog ok (nov 2007)
maar na het contact met mijn Porsche Service Point vertelde men dat het ook en en kan zijn (Gordonkineet en lager)
ook heeft hij mij in korte stappen uitgelegd hoe te verwisselen en waar op te letten (wordt een "vies" klusje)
mensen bedankt voor de creatieve sugestie's en tips
14 maart 2008 15:59
een slechte homokineet geeft geen speling op het wiel
15 maart 2008 16:17
Afterlife schreef:het is niet de ophanging .....................................en daar was alles nog ok (nov 2007)
Dus ook het lager en de homokineet waren toen ok? En waarom kan dan wel ineens een homokineet het begeven en/of een wiellager maar niet ineens de ophanging???
Ik wil graag wat leren over nieuwe storingskarakterestieken
Afterlife schreef:maar na het contact met mijn Porsche Service Point vertelde men dat het ook en en kan zijn (Gordonkineet en lager)
Tja daar heb je wat aan. Het kan ook én het lager én de homkineet én en de ophanging zijn én....... Lijkt me allemaal wat minder waarschijnlijk die en-en suggestie als het plotseling optreedt. Maar toeval bestaat.
15 maart 2008 18:07
wiellager. ik voel het.
19 maart 2008 1:53
Sluit ik me bij aan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.