Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Piepende remmen 964.

20 maart 2008 10:00

Bij normaal remgedrag heb ik Meestal!!!(dus niet altijd) last van een redelijk harde pieptoon. Ze zeggen dat daar niets aan te doen is, maar ik ben toch wel benieuwd of er niet een maniertje is om dat te minderen of het allerliefst kwijt te raken.

P.s. Bij wat hogere snelheden >60km/h en bij hard doorremmen heeft hij het niet.

Heeft iemand een idee over hoe dit te verhelpen is??

20 maart 2008 10:05

... korter en harder remmen :idea:

20 maart 2008 10:08

Welke remblokken heb je ?
Ik heb wel eens gehoord dat goedkope remblokken vaak erg hard zijn en daardoor piepen.

20 maart 2008 10:10

Had ik een maandje geleden ook, en een paar dagen daarna ging mijn lampje van remmen branden, even gecontroleerd, en waren op. Nieuwe besteld en probleem opgelost.
Dus bij jou kan dit ook het geval zijn. :idea:

20 maart 2008 11:16

Kan aan van alles liggen maar een goed uitgangspunt is originele blokken en schijven en anti-piepplaatjes ed. Ga niet met kopervet ed. liggen prutsen, vet is erg slecht voor de rubber afdichtingen en koper en het aluminium van de klauw verdragen elkaar niet zo. Gebruik evt. een beetje optimoly HT (niet bij het rubber), kan je bij Porsche kopen.

Daarnaast kan het ook zijn dat één van de zuigers wat blijft hangen of zwaar gaat waardoor de blokken niet meer helemaal recht op de schijf worden geduwd. Ook de blokgeleiders op de klauw kunnen door corrosie omhoog zijn gekomen. Allemaal zaken die je alleen op kan lossen door de klauw (gedeeltelijk) te reviseren.

20 maart 2008 12:19

Had hetzelfde met mijn 964, originele blokken en goede schijven :!:

Je zou nieuwe antipiepplaatjes kunnen monteren :idea:

Weet nog wel dat de blokken enorm duur waren :roll:

20 maart 2008 12:29

soms ontbreken deze plaatjes zelfs.ik zou zeggen de boel even uit elkaar gooien en goed schoon maken.de blokken en de schijven even met een stukje schuurlinnen opschuren en de zuigers even terug dukken.
kijk ook of de blokken niet vast zitten en dat de rem niet aanloopt daar gaat hij ook van piepen.

gr anton964

21 maart 2008 0:45

Pagid Blue (HIEP)PIEP(ERDE(PIEP)....maar wel een mooi kleurtje 8)

21 maart 2008 1:11

Roi schreef:Pagid Blue (HIEP)PIEP(ERDE(PIEP)....maar wel een mooi kleurtje 8)

Je kan bij Pagid gewoon het niveau van piepen regelen. Van een rustig piepje, tot 5 straten verder horen ze het gepiep ook... :wink:

Ik ben er inmiddels wel aan gewend.

21 maart 2008 20:56

Dus we zijn igg niet de enigsten.

Heren alvast bedankt. Er is dus genoeg waar het aan zou kunnen liggen. En het fabeltje dat er gewoon maar niets aan te doen is dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.
We gaan eens even kijken hoe we dit gaan oplossen, nogmaals bedankt.

31 maart 2008 17:44

Er schijnt ook een verschil te zijn tussen C2 en C4 remblokken..de C4 blokken hebben een zachtere compuond maar gaan iets korter mee..ong 50k ipv 60k van de C2, de C4 blokjes schijnen minder te piepen...ik ga ze zo monteren dus ben benieuwd 8)
Plaats een reactie