Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

veerpoot komt niet los

08 apr 2008 0:29

ik ben bezig met de voorophanging, maar ik krijg de veerpoot niet los van de ball joint. heb er de wedge bolt uitgehaald en ik heb de boel opgestookt, maar hij geeft geen krimp. iemand een idee?

lawrence

08 apr 2008 1:33

die kan idd vervelend vast zitten :mrgreen:

zet de naaf op een as-steun
op die manier helpt de torsieveer je een handje
vervolgens geef je met een BFH een klap op de draag-arm

let wel effe op dat je de rest van de auto ook goed ondersteunt, zodat niet alles om dondert als de draag-arm los komt van de veerpoot :idea:

08 apr 2008 2:56

ik zal het morgen is proberen, nu snel slapen.

10 apr 2008 20:27

Ik heb er bij mij zo'n speciale wigvormige vork tussen geslagen om de twee te scheiden. Enig nadeel was dat hierdoor wel de hoesjes kapot zijn gegaan. Voor €5,- twee nieuwe universele hoesjes terug erop gedaan en het ziet er weer piekfijn uit.

10 apr 2008 21:41

Je hebt er ook die je er tussen kunt klemmen en open kunt draaien, beschadig je niks en bespaar je weer 5 euro. :wink:

13 apr 2008 19:53

Ik heb de mijne vorige week ook gedemonteerd en zat eveneens enorm vast. Ik heb er net zoals "double G" zo'n speciale wigvormige vork tussen geslagen om de twee te scheiden. De rubber was bij mij ook beschadigd, maar ik moest hem sowieso vervangen. De andere zijde kwam direct los.

Succes !

16 apr 2008 23:25

waar kan je die kopen? bij de gemiddelde autoshop?. heb hem nog niet los gekeregen :P.

mischien dat meteen heel het ball joint vervang ben nu toch bezich. moet nog even kijken wanneer de veerpoot eraf is

17 apr 2008 8:10

Bij een goede auto materialen zaak. :idea:

17 apr 2008 8:51

Mocht je uw ball joint vervangen ?

Ik heb de mijne via Ebay.de gekocht bij 911teile.
Originele kwaliteit van "Lemförder" voor slechts 39 euro + 8 euro verzendingskosten naar België.
Ik kon het nergens goedkoper vinden + snel geleverd en goed verpakt !

18 apr 2008 0:34

oke bedankt man
Plaats een reactie